کانال تخفیف (offch.com)

کانال تخفیف (offch.com)

سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

اصول اولیه طبیعت گردی و رانندگی آفرود + هزینه ها

آفرود سواری فعالیتی به شدت هیجان‌انگیز و جذاب است که می تواند یکی از بهترین راه‌های تفریح باشد؛ اما باید نکات اساسی آن را رعایت کنید تا این فعالیت به دردسر تبدیل نشود. برای این کار، قبل از هر اقدامی، باید خودتان و وسیله نقلیه‌ای که قصد دارید از آن استفاده کنید، به صورت کامل آماده شوید. در واقع، آمادگی وسیله نقلیه و شخصی شما، مستلزم رعایت نکاتی مثل بررسی شرایط جاده، موانع طبیعی و جابه‌جایی در مناطق مختلف است. در پیشبرد این فعالیت، رعایت نکات ایمنی و توانایی‌های وسیله نقلیه بسیار مهم است. لذت بخش ترین تفریحات شامل گشت و گذار در طبیعت و ماجراجویی‌هایی همچون آفرود سواری، نیازمند استفاده از وسایل مناسب و تجربه قبلی در زمینه رانندگی آفرود است. بنابراین، پیش از شروع به فعالیت، باید با تحقیقات دقیق و بررسی‌های لازم، مطمئن شوید که خودروی شما برای رانندگی در طبیعت و شرایط سخت آماده است.

 

 انتخاب خودرو مناسب رانندگی آفرود و طبیعت گردی

آفرود سواری و گشت و گذار در طبیعت با رانندگی روی جاده‌های صاف و آسفالت شده کاملاً متفاوت است. بنابراین، شاید نتوانید با خودروی شهری به دل طبیعت بروید. برای این که خودرو بتواند از تمام پستی و بلندی‌های منطقه طبیعی عبور کند، شیب‌های مختلف را سریعاً پشت سر بگذارد و از گل و برف و ماسه و هر نوع جاده‌ای عبور کند، باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک خودرو را برای آفرود سواری و گشت و گذار در طبیعت آماده می‌کند، داشتن سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک (۴WD) است. این سیستم با انتقال نیرو به ۴ چرخ، فرمان پذیری بهتری را برای خودرو شما فراهم می‌کند. البته داشتن این ویژگی برای استفاده از خودرو در طبیعت و شرایط سخت کافی نیست، زیرا برای آفرود سواری لازم است خودرو به شیوه مناسبی تجهیز شود. امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی، محصولات خود را با این سیستم مجهز می‌کنند.

یکی از اصولی‌ترین نکاتی که باعث می‌شود وسیله نقلیه برای استفاده آفرود مناسب باشد، داشتن شاسی مستقل است. شاسی مستقل به این معنی است که بدنه خودرو جداگانه ساخته شده و سپس به شاسی متصل می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که شاسی مستقل از اتاق خودرو در مقابل ضربات و موانع، حفاظت خوبی داشته باشد. همچنین، این ویژگی باعث بهبود سیستم تعلیق خودرو می‌شود. این مورد بسیار مهم است؛ زیرا عملکرد مناسب سیستم تعلیق برای عبور وسیله نقلیه از محل‌های دارای پستی و بلندی بسیار ضروری است. به علاوه، داشتن شاسی مستقل به شما امکان اضافه کردن تجهیزات دیگری را نیز می‌دهد. برخی از بهترین خودروهای آفرود موجود در ایران شامل میتسوبیشی پاجرو، کیا موهاوی، سانگ یانگ اکتیون، تویوتا لند کروز، تویوتا اف جی کروز و نیسان رونیز هستند.

آفرود روی شن و ماسه

رانندگی با یک ماشین آفرود روی شن و ماسه، یک چالش بسیار جدی به حساب می‌آید. برای اولین بار، بهتر است با یک تیم مجرب و ماهر این کار را انجام دهید. از جمله نکاتی که در این مقاله پیشنهاد می‌شود، کاهش فشار باد لاستیک‌ها در این سطوح است. این کار باعث پهن شدن لاستیک‌ها و سهولت عبور آن‌ها می‌شود.

برای عبور از جاده‌های ماسه‌ای، حرکت آنی و حفظ سرعت مناسب، نکته‌ای کلیدی است. داشتن سرعت کافی، بسیار مهم است تا خودروی شما فرو نیفتد. در صورتی که خودرو شما از حرکت ایستاد، گاز دادن را نویدئەمتوقف کنید، زیرا این کار باعث فرو رفتن خودرو و دردسرهای بی شماری خواهد شد. بخش نزولی تپه ها، بهترین مکان برای پارک خودروی آفرود در محیط‌های ماسه‌ای است. این کار باعث آسان شدن حرکت مجدد خودرو می‌شود. حین توقف ماشین روی شن‌ها، با کمی تغییر جهت آن را متوقف کنید تا شن‌ها جمع شده و حرکت شما را آسان‌تر کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید: 

https://blog.offch.com/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a2%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%af/

 

کانال تخفیف (offch.com)
کانال تخفیف (offch.com) سایت دریافت رایگان انواع کد تخفیف دیجی کالا، اسنپ فود، اسنپ، اکالا، نماوا، علی بابا، اسنپ مارکت و صدها برند معتبر دیگر. خرج کمتر، خرید بیشتر! با کانال تخفیف.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋