nopok48722

nopok48722

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

چگونه حافظه پنهان گوشی هواوی را پاک کنیم

آیا به دنبال چند راه عملی برای پاک کردن حافظه پنهان در تلفن هوشمند هواوی هستید؟ اگر بله، پس خوشبختانه، ما شما را با 3 راه حل برتر آشنا کرده ایم که مطمئناً به شما کمک می کند ظرف چند دقیقه داده های تلفن های هواوی را پاک کنید!

در این دنیای دیجیتالی، گوشی‌های هوشمند تا زمانی که بدون نقص کار کنند، نقشی اساسی در زندگی همه ایفا می‌کنند. اما مواقعی وجود دارد که تلفن هوشمند شما با برخی از باگ ها و مشکلات نرم افزاری مواجه می شود - به روز رسانی ناموفق سیستم ، صفحه سفید مرگ ، مشکل یخ زده ، که باید فوراً برطرف شوند. بنابراین، اگر کاربر هواوی هستید و با برخی مشکلات نرم افزاری در دستگاه خود مواجه هستید، می توانید با پاک کردن حافظه پنهان گوشی خود، آن را برطرف کنید. ممکن است هنگام پاک کردن داده‌های کش یا فایل‌های حافظه نهان برنامه کمی دشوار به نظر برسد، اما در واقعیت، با ابزارهای مناسب آنقدرها هم سخت نیست.

در اینجا، در این مقاله، بهترین روش ها و ابزارهایی را به شما معرفی می کنیم که به شما در پاکسازی کش در گوشی های هوشمند هواوی کمک می کند! اما قبل از حرکت به جلو، بیایید به برخی از رایج ترین سوالات مربوط به داده های حافظه پنهان پاسخ دهیم!

 

وقتی داده های کش را پاک می کنید چه اتفاقی می افتد؟

بعد از پاک کردن کش اندروید چه اتفاقی می‌افتد؟ پس از پاک کردن فایل‌های حافظه پنهان، مقداری فضای ذخیره‌سازی را دوباره به دست خواهید آورد و برنامه به کار عادی خود ادامه می‌دهد . با این حال، از آنجایی که داده‌های مورد استفاده برای عملکرد بهینه را پاک کرده‌اید، برخی از عناصر (مانند موارد ذکر شده در بالا) دفعه بعد که از برنامه استفاده می‌کنید کندتر بارگیری می‌شوند.

وقتی نوبت به پاک کردن کش در گوشی هواوی می رسد، اساساً 2 نوع کش وجود دارد، یعنی فایل های کش برنامه ها و کش سیستم. هر برنامه در گوشی هوآوی کش مخصوص به خود را در گوشی نصب کرده است، در حالی که کش سیستم به جای برنامه های جداگانه، داده های موقتی را برای سیستم اندروید ذخیره می کند.

از آنجایی که پاک کردن حافظه نهان به رفع بسیاری از مشکلات مربوط به اندروید کمک می کند، اکنون به یک فرآیند رایج تبدیل شده است، اما هنوز هم، سؤالات مشکوکی وجود دارد که نیاز به پاسخ فوری دارند، و ما در اینجا با برخی از آنها آشنا شده ایم!


به طور کلی، داده‌های کش تصاویر، فایل‌ها و اسکریپت‌هایی هستند که پس از باز کردن یک برنامه یا بازدید از یک وب‌سایت برای اولین بار در گوشی Android شما ذخیره می‌شوند. کل این داده‌ها بعداً برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به برنامه یا وب‌سایت در هر بار بازدید مجدد استفاده می‌شوند، بنابراین زمان بارگذاری کاهش می‌یابد.

بنابراین، هر زمان که داده‌ها را در هواوی پاک می‌کنید، به تمیز و منظم نگه داشتن چیزهای موجود در تلفن شما کمک می‌کند. برخی از تنظیمات سایت‌ها حذف می‌شوند و برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است کندتر به نظر برسند، زیرا محتوای موجود در آنها، مانند تصاویر یا ویدیوها ، باید دوباره بارگیری شوند.

 

آیا پاک کردن داده های حافظه پنهان، تصاویر یا پیام های متنی را حذف می کند؟

هر زمان که پارتیشن کش را در هواوی پاک می کنید، ممکن است فکر کنید که تمام تصاویر و پیام های متنی را پاک می کند، اما این در واقعیت درست نیست! پاک کردن داده های حافظه پنهان در گوشی Huawei شما هیچ عکس یا پیام متنی را حذف نمی کند. در عوض، فایل های داده ای که به طور موقت در حافظه گوشی شما ذخیره می شوند حذف می شوند .

داده‌های کش صرفاً کپی اضافی داده‌هایی هستند که بعداً می‌توان به سرعت به آنها دسترسی پیدا کرد، بنابراین پاک کردن آن ممکن است کپی اضافی پیام‌های متنی یا تصاویر را از دست بدهد، اما نسخه‌های اصلی حذف نمی‌شوند.


چگونه کش در هواوی را پاک کنیم؟

اگر با روش‌های مؤثر انجام نشود، پاک کردن حافظه پنهان در انواع گوشی هوآوی می‌تواند کار خسته‌کننده‌ای باشد. بنابراین، در اینجا لیستی از 3 روش برتر وجود دارد که به شما کمک می کند تا پارتیشن کش را در گوشی های هواوی پاک کنید. علاوه بر برخی از روش‌های اساسی، ابزار درجه یک را نیز پوشش داده‌ایم که برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی هواوی شما عالی عمل می‌کند.

 

روش 1. همه کش ها را به یکباره پاک کنید

قبل از انتشار نسخه 8 اندروید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مقابله با داده‌های کش روی یک گوشی، پاک کردن تمام داده‌های حافظه پنهان یک‌باره بود، اما گوگل در نسخه‌های جدید این ویژگی را حذف کرد. اما اگر هنوز از نسخه قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، به سرعت همه داده‌های حافظه پنهان را به یکباره پاک کنید.
1.  برنامه «تنظیمات» دستگاه هواوی خود را اجرا کنید و روی گزینه «دستگاه» از لیست کلیک کنید.
2.  روی گزینه “Storage” ضربه بزنید و دکمه “Cached Data” را بزنید.
3. در اینجا، سیستم اندروید مناطقی را که از فضای ذخیره سازی  گوشی استفاده می شود و میزان بازیابی شما را محاسبه می کند. هنگامی که از شما خواسته شد، باید انتخاب خود را با ضربه زدن روی دکمه "OK" تأیید کنید.
همین! پاک کردن حافظه پنهان گوشی هواوی از طریق برنامه تنظیمات، بدون دردسر و سریع بود.


روش 2. پیش نمایش و پاک کردن انتخابی کش Huawei از طریق DroidKit

مرحله 1. DroidKit  را بر روی رایانه شخصی خود نصب و اجرا کنید و روی حالت Clean System Junk در رابط اصلی ضربه بزنید.


مرحله 2. در صفحه "Clean System Junk"، روی دکمه Start ضربه بزنید تا سیستم تمیز کردن آشغال ها شروع شود.

مرحله 3. اکنون، گوشی هواوی خود را از طریق کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید و دکمه Start را فشار دهید تا به برنامه اجازه دهید فایل های ناخواسته را در گوشی Huawei شما اسکن کند.

مرحله 4. در نهایت، فایل‌های ناخواسته‌ای را که می‌خواهید پاک کنید، پیش‌نمایش کنید و انتخاب کنید و دکمه «اکنون پاک کنید» را بزنید تا فرآیند ذخیره‌سازی آزاد آغاز شود.
در پایان مرحله 4، در پاکسازی کش هواوی از طریق ابزار DroidKit موفق خواهید بود! مهم نیست که از کدام مدل گوشی هوآوی استفاده می کنید، ابزار DroidKit قطعا به شما کمک می کند کش را ظرف چند دقیقه پاک کنید!

روش 3. پاک کردن Wipe Cache Partition از طریق حالت بازیابی اندروید

در نهایت، آخرین اما نه کم اهمیت ترین روش برای پاک کردن داده ها در هواوی از طریق حالت بازیابی اندروید است. برای این، شما نیاز دارید:
مرحله 1. گوشی هواوی خود را با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه خاموش کنید.
مرحله 2. اکنون، دکمه های "Volume Up" و "Power" را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار دهید تا Recovery Mode روی صفحه ظاهر شود.

مرحله 3. در اینجا، گزینه "Wipe Cache Partition" را از لیست انتخاب کنید. به سادگی از دکمه های "Volume" برای پیمایش و "Power" برای انتخاب استفاده کنید.
مرحله 4. هنگامی که فرآیند "Wipe Cache Partition" کامل شد، روی "Reboot System Now" کلیک کنید و در پاک کردن پارتیشن کش از طریق حالت بازیابی اندروید موفق خواهید بود .


 

چرا نمی توانم کش در هواوی خود را پاک کنم؟

اغلب اوقات، پاک کردن حافظه پنهان در هواوی بدون مشکل کار می کند، اما اغلب، افراد با وضعیتی مواجه می شوند که نمی توانند حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنند. این مشکل معمولاً به دلیل مشکلات مربوط به سیستم اندروید ایجاد می شود و به راحتی قابل رفع است.

اگر شما نیز با همین مشکل مواجه هستید، می توانید ابتدا با پاک کردن داده ها، کش را پاک کنید. برای این کار، باید به اطلاعات برنامه بروید و روی دکمه‌های «پاک کردن داده» و «پاک کردن کش» ضربه بزنید. اگر این روش برای پاک کردن داده ها در هواوی به شما کمک نکرد، سعی کنید آن را با هر یک از روش های ذکر شده در بالا پاک کنید!


از آنجایی که با روش های موثر برای پاک کردن کش در هواوی آشنا شده اید، اکنون زمان آن رسیده است که مدت زمان یا دفعات پاک کردن کش را بدانید.

همانطور که گفته شد، پاک کردن اطلاعات حافظه پنهان در گوشی هواوی گزینه بدی نیست. برخی از کاربران هواوی این داده‌ها را فایل‌های ناخواسته‌ای می‌دانند که به سادگی روی دستگاه شما نشسته و روی هم جمع می‌شوند، و پاک کردن چنین فایل‌هایی می‌تواند به شما کمک کند تا همه چیز را تمیز نگه دارید، و علاوه بر این به شما کمک می‌کند تا دستگاه اندروید خود را بدون مشکل اجرا کنید.

خوب، زمان خاصی برای پاک کردن کش وجود ندارد زیرا کاملاً به چندین متغیر بستگی دارد. با این حال، می‌توانید هر چند وقت یک‌بار که نیاز است یا زمانی که فضای گوشی تان کم است آن را پاک کنید، اما اگر گوشیتان به خوبی کار می‌کند، نیازی به پاک کردن آن ندارید. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که فقط در صورت وجود مشکل حافظه یا عملکرد، داده‌های هواوی را پاک کنید.

خط پایین
پاک کردن کش در گوشی هواوی به همین سادگی بود! ممکن است برای شما مفید باشد که کش را به صورت دوره ای پاک کنید، اما در واقع، تمیز کردن منظم کش لازم نیست. با این حال، اگر متوجه شدید که به طور مرتب حافظه پنهان را برای آزاد کردن فضا پاک می‌کنید، می‌توانید برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنید.

بنابراین، با انتخاب هر یک از روش‌های بالا، پاک کردن کش را به یک فرآیند سریع و ساده تبدیل کنید، اما به گفته ما، DroidKit بهترین ابزار برای تمیز کردن فایل‌های ناخواسته است زیرا تمام ویژگی‌های مورد نیاز را دارد. برای پاکسازی موثر حافظه پنهان! اکنون ابزار DroidKit را دانلود کنید و بهترین ابزار تعمیر اندروید را تجربه کنید!

nopok48722
nopok48722

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋