hossein noori

hossein noori

تفاوت های ظریف مهم گرمایش سقف و ناودان با هیت تریسینگ

گرمایش پشت بام ساخت و ساز هر ساختمان در مناطق سردسیر، که در آن دوره زمستان طولانی است و یخبندان شدید مکرر است، باید با تجهیزات گرمایش سقف و ناودان همراه باشد.

مدرن ترین و کارآمدترین گزینه استفاده از کابل های هیت تریسینگ است. یک قانون ساده در اینجا اعمال می شود: هر چه مکان های کمتری نیاز به استفاده از سیستم داشته باشند (دره ها، تکیه گاه ها، نورگیرها، سازه های چند سطحی)، بهتر است. هنگام استفاده از گرمایش الکتریکی، یک سقف مسطح با پاراپت و خراش دهنده (خروجی آب) یا قیف داخلی بهینه است. با این ساختار سقف، فقط لوله های پایین یا قیف ها را می توان گرم کرد.

توصیه می شود اتاق زیر شیروانی و اتاق زیر شیروانی را بدون گرما بسازید، زیرا عایق بندی چنین اتاق هایی منجر به یخ زدگی لبه های سقف و تشکیل یخ روی آنها حتی در حداقل دمای محیط زیر صفر می شود. در انتشارات کابل ادیب می توانید مجموعه مقالات دیگر ما را بخوانید.

مهم است که تهویه طبیعی فضای سقف را فراهم کنید. ناودان های لولایی نسبت به طرح هایی که دارای ناودان های داخلی هستند به کابل هیت تریسینگ کمتری نیاز دارند.

در صورتی که سقف دارای عناصر نگهدارنده برف باشد، سیستم های گرمایش پشت بام ضروری نیست و سایر عوامل مهم در هنگام ساخت ساختمان در نظر گرفته می شود.

پس از انتخاب ساختار مناسب سقف، عامل مهم بعدی برای عملکرد طولانی مدت آن، انتخاب معقول کابل های هیت تریسینگ است. تولید کنندگان بسیاری از این گونه محصولات و همچنین شرکت هایی که آنها را می فروشند و نصب سیستم های ضد یخ را ارائه می دهند وجود دارد. برای سهولت در پیمایش کدام یک از شرکت هایی که ترجیح می دهید، نکاتی را به شما ارائه می دهیم.

 

انتخاب سازنده سیستم های حرارتی ناودانی

مهمترین شاخص کیفیت کابل حرارتی به عنوان عنصر اصلی سیستم، طول عمر آن است. عملکرد کابل توسط ماتریس گرمایش ارائه می شود و مشخصه اصلی عملیاتی آن قدرت خروجی است. با گذشت زمان، این شاخص کاهش می یابد: به اصطلاح پیری عنصر گرمایش رخ می دهد. برای محصولات برندهای مختلف، این فرآیند از نظر شدت و مدت زمان متفاوت است. 

 

کاهش قدرت کابل گرمایش می تواند منجر به از دست دادن جزئی عملکرد سیستم گرمایش شود. مقاومت بالای المنت حرارتی در برابر تغییرات قدرت توسط محصولات برند معروف Raychem نشان داده شده است. این شرکت سیستم های یخ زدایی کابل را توسعه داده است. عملکرد طولانی مدت، اقتصادی و بدون مشکل آنها توسط سازنده تضمین شده و توسط مصرف کنندگان برای چندین دهه تایید شده است.

بهترین گزینه، به نظر ما، کابل حرارتی خود تنظیم است. او قادر است بدون سوختن حتی روی شاخ و برگ و سوزن هایی که روی پشت بام جمع شده اند کار کند. بهترین مدل های کابل برای سیستم های گرمایش سقف، همانطور که تمرین ما نشان داده است، توسط Raychem تولید می شود.

 

کابل های حرارتی خودتنظیمی که برای یخ زدایی ناودان استفاده می شود دو ویژگی اصلی دارند:

 

  • قدرت در حالت استراحت (مقدار در دمای هوا 0 درجه سانتیگراد)؛
  • قدرت عملیاتی (مقدار در 0 درجه سانتیگراد در یخ یا آب ذوب).

این پارامترها روی روکش کابل های گرمایش نشان داده شده است.

آیا می دانید کابل حرارتی لوله چگونه کار می کند؟

انتخاب سازنده کابل هیت تریسینگ (گرمایش).

برای اطمینان از حداکثر عملکرد و قابلیت اطمینان سیستم های گرمایش سقف گران قیمت، لازم است فقط از اجزای اصلی تولید کنندگان با شهرت تجاری قوی استفاده شود. نظارت بر انطباق فروشنده با این الزام. صرفه جویی در مرحله خرید کابل ها و سایر عناصر در طول عملیات آنها اغلب به هزینه های اضافی برای تعمیر بخش های خراب تبدیل می شود. و برعکس، یک کابل با کیفیت بالا می تواند به میزان قابل توجهی در هزینه های انرژی صرفه جویی کند.

 

انتخاب صحیح کابل های حرارتی برای عملکرد کامل گرمایش الکتریکی کافی نیست. علاوه بر این، نصب صحیح سیستم مورد نیاز است. نصب را فقط به شرکت های متخصص در این نوع کار و نمایندگی رسمی سازنده کابل اعتماد کنید. در این صورت، تجربه مناسب متخصصان، رویکرد مسئولانه و شایسته برای انجام محاسبات و نصب مستقیم تجهیزات تضمین می شود.

 

نکات ظریف مهم هنگام انتخاب کابل هیت تریسینگ

گزینه ایده آل برای سازماندهی و انجام کار در مورد چیدمان سیستم های گرمایش سقف ها و ناودان ها مشارکت در فرآیند یک متخصص است که قادر است:

 

  1. طراحی یک سیستم با در نظر گرفتن شرایط فنی و عملیاتی؛
  2. لوازم جانبی را انتخاب کنید؛

 

نظارت بر نصب

گرمایش سقف مطلوب است که متخصص دارای گواهی از سازنده باشد. وجود گواهی برای سیستم های گرمایش سقف کابلی ضامن عملکرد بی وقفه و طولانی مدت آنها می باشد.

به وات کابل هیت تریسینگ پیشنهادی توجه کنید. اگر این رقم بیش از 50 وات در هر متر خطی محصول باشد، نباید بلافاصله موافقت کنید. به عنوان یک قاعده، طراحان سیستم های هیت تریسینگ چنین پیشنهاداتی را برای بیمه اتکایی ارائه می دهند، یا بستن کابل هیت تریسینگ انتقال حرارت موثر را به سطح گرم شده ارائه نمی دهد. در تاکودر این مورد، هزینه خرید کابل با قدرت بیش از حد قابل توجیه نیست.

هرچه قدرت کابل بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر است. و مصرف برق تقریباً 2 برابر بیشتر از مقدار مورد نیاز برای عملکرد کارآمد سیستم خواهد بود. به نظر می رسد که بیشتر گرما صرف گرم کردن هوا می شود، به این معنی که تقریباً نیمی از هزینه پرداخت برق بیهوده خواهد بود. علاوه بر این، در حین کار، شاخ و برگ، کثیفی، گرد و غبار و غیره می توانند زیر کابل هیت تریسینگ قرار گیرند و در نتیجه کارایی آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با سیستم های گرمایش کابلی Raychem منحصر به فرد ما، چنین مشکلاتی برطرف می شوند.

 

یک نکته مهم در پیکربندی، انتخاب پانل گرمایش الکتریکی است. فقط روی هزینه تمرکز نکنید. به عنوان مثال، مدلی با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به شرکت دیگری به شما پیشنهاد می‌شود. اما مطالعه دقیق ویژگی های سپر نشان می دهد که مجهز به RCD سه قطبی است. مشکل چنین مدل هایی در اتصال نزدیک عناصر است: اگر کابل یک خط سیستم هیت تریسینگ آسیب ببیند، دو خط باقی مانده نیز از کار خواهند افتاد. این خطر با استفاده از یک پانل گرانتر که در آن تمام خطوط کابل هیت تریسینگ مستقل از یکدیگر کار می کنند و هر خط توسط یک RCD جداگانه محافظت می شود، از بین می رود. آگاهی از چنین ظرافت ها بسیاری از متخصصان با تجربه است، بنابراین انتخاب کابل باید به آنها سپرده شود. این رویکرد با کمترین هزینه ممکن برای خرید و نصب المان های آن، کارایی سیستم گرمایش سقف و ناودان را به حداکثر می رساند.

به طور قابل توجهی بر عملکرد سیستم و انتخاب سایر اجزا، به ویژه واحد کنترل تأثیر می گذارد. چنین دستگاه هایی باید به صورت جداگانه برای هر پروژه انتخاب شوند. همچنین بسته به نوع و سایر ویژگی های سقف، باید حالت عملکرد سیستم گرمایش را بتن ریزی کرد.

دلیل استفاده از سیستم های کابل هیت تریسینگ

هنگام طراحی ضد یخ، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند، به ویژه برای تعیین:

  • نقاط خروج کابل های برق به پشت بام؛
  • مکان های نصب جعبه های اتصال و ترموستات؛
  • بخش های سقفی که در آن گرمایش مورد نیاز است (دره ها، تکیه گاه ها و غیره)؛
  • مناطق مشکل دار و نقص زهکشی، با در نظر گرفتن عملکرد سیستم گرمایش (شیب های ناودان، قیف های غیر نورد لوله ها و غیره).

 

علاوه بر این، شما نیاز دارید:

وجود زهکشی، احتباس برف و غیره را در نظر بگیرید.

از بست هایی استفاده کنید که حداکثر انتقال حرارت را از کابل هیت تریسینگ به سطح گرم شده عناصر سقف تضمین می کند.

اگر روی عملکرد پایدار و صحیح سیستم‌های گرمایش حساب می‌کنید، باید فقط از قطعات اصلی (کابل‌ها، جعبه‌ها، کیت‌های انقباض‌پذیر و غیره) استفاده کنید و نصب آن‌ها را به متخصصان مجربی که توسط سازنده قطعات آموزش دیده‌اند واگذار کنید.

 

هنگام نصب سیستم گرمایش سقف از روش فویلینگ مداوم کابل حرارتی استفاده می کنیم که راندمان انتقال حرارت بالا را تضمین می کند. این روش یک مزیت اضافی دارد - با گذشت زمان، نه شاخ و برگ و نه خاک زیر کابل گرمایش نمی رود، به این معنی که انتقال حرارت آن به سطح گرم شده کاهش نمی یابد.

 

نکات ما به شما در انتخاب درست کمک می کند. ما آماده ارائه مشاوره های اضافی و همچنین توسعه یک پروژه سیستم گرمایش سقف از نظر فنی، کارآمدترین و مقرون به صرفه و اجرای آن هستیم.

hossein noori
hossein noori

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋