hossein noori

hossein noori

آموزش تصویری: چگونه با استفاده از افتر افکت گرافیک را شکل دهیم


در جدیدترین آموزش ویدیویی ما، یاد بگیرید که چگونه می توانید با این تکنیک ساده شکل دهی، موشن گرافیک های پویا در افتر افکت ایجاد کنید.
برای این پروژه، من در حال ایجاد برخی اینفوگرافیک‌های اولیه و کار با فایل‌های Adobe Illustrator در هر ایالت در ایالات متحده هستم. هر گرافیک به سرعت به حالت بعدی منتقل می‌شود و هر حالت شامل اطلاعات متنی مربوطه است. با این حال، من می خواهم از یک انتقال پویاتر از برش استاندارد استفاده کنم.

بیایید نگاهی گام به گام به نحوه استفاده از جامدات و مسیرهای ماسک برای ایجاد یک افکت مورف جالب بین هر گرافیک بیندازیم.


مرحله 1 - یک لایه جامد جدید ایجاد کنید

Video Tutorial: How to Morph Graphics Using Adobe After Effects — New Solid Layer
 

ابتدا باید یک لایه جامد جدید ایجاد کنم. این لایه جامد به عنوان گرافیک اصلی من عمل می کند، بنابراین من مطمئن هستم که رنگی را که دوست دارم انتخاب می کنم. پس از اتمام کار، کل این انیمیشن اساساً یک مسیر ماسک با فریم کلیدی روی یک لایه جامد ساده خواهد بود.

در مرحله بعد، وقت آن است که گرافیک خود را وارد کنیم.


مرحله 2 - ردیابی خودکار

Video Tutorial: How to Morph Graphics Using Adobe After Effects — Autotrace

برای این سکانس خاص، من روی انیمیشن چهار حالت مختلف تمرکز می کنم. من می خواهم هر ایالت به طور یکپارچه به حالت بعدی تبدیل شود. برای انجام این کار، من باید اطلاعات مسیر ایالت را دریافت کنم. من می توانم طرح کلی وضعیت را با برجسته کردن گرافیک در جدول زمانی و رفتن به Layer > Autotrace ردیابی کنم.

در کادر گفتگوی Autotrace، تنظیمات پیش‌فرض را حفظ می‌کنم و مطمئن می‌شوم که «Apply to a New Layer» انتخاب نشده باشد. ویژگی Autotrace به طور خودکار یک مسیر ماسک به گرافیک من اضافه می کند. با فشردن کلید میانبر M ماسک و مسیر مربوط به آن را به من نشان می دهد.

حالا بیایید این اطلاعات مسیر را به جامد برسانیم.


مرحله 3 - مسیرهای ماسک را کپی/پیست کنید

Video Tutorial: How to Morph Graphics Using Adobe After Effects — Mask Paths

با ایجاد مسیر، روی ویژگی mask path کلیک می کنم و به سادگی آن را با Cmd/Ctrl+C کپی می کنم. اکنون می‌توانم لایه جامد را انتخاب کنم و Cmd/Ctrl+V را فشار دهم تا ماسک را روی جامد بچسبانم – همراه با فریم کلید مسیر ماسک. مطمئن شوید که ماسک روی Add تنظیم شده است و فریم کلیدی را در هر کجا که می خواهید قرار دهید.

من می توانم وضعیت را در جامد خود ببینم، بنابراین گرافیک اصلی را حذف می کنم. اکنون می‌توانم به سادگی این مراحل را برای هر گرافیک وضعیتی تکرار کنم، و هر فریم کلیدی مسیر ماسک را به‌طور خاص در جایی که می‌خواهم در جدول زمانی قرار دهم. برای این انیمیشن خاص، فریم های کلیدی را با فاصله 1 تا 2 ثانیه از هم جدا می کنم. اکنون که همه چیز سر جای خود است، تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم دقیق انیمیشن است.


مرحله 4 - تنظیم دقیق

Video Tutorial: How to Morph Graphics Using Adobe After Effects — Fine-Tuning

گاهی اوقات این روش شکل‌گیری نتایج نه چندان خوبی به شما می‌دهد. کار زیادی نمی‌توانید در این مورد انجام دهید، فقط از قرار دادن دستی هر فریم کلیدی دقیقاً در جایی که می‌خواهید. اما این خیلی کارآمد نیست. من متوجه شدم که افزایش سرعت انتقال ها و اضافه کردن یک تاری حرکتی، به خوبی هر همپوشانی عجیب یا حرکت غیرطبیعی را پنهان می کند.

برای حرکات صاف بین فریم های کلیدی، Easy Ease را اضافه می کنم. برای انجام این کار، تمام فریم‌های کلیدی را می‌گیرم و به Animation > Keyframe Assistant > Easy Ease می‌روم، یا فقط میانبر صفحه‌کلید F9 را فشار می‌دهم. برای لمس نهایی، ویرایشگر نمودار را باز می کنم و مقادیر سرعت را بر اساس آن تنظیم می کنم. و voilà - اکنون حالات من از طریق انتقال مورف روی صفحه متحرک می شوند.

https://www.premiumbeat.com/blog/tutorial-morph-graphics-after-effects/

hossein noori
hossein noori

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋