nocona74

nocona74

آیا عکاسی شغل خوبی است؟

آموزش مقدماتی عکاسی کردن و تبدیل شدن به یک عکاس صرفا تنها با استفاده از یک دوربین امکان پذیر نیست. برای فعالیت به صورت تخصصی در این رشته باید دوره های آموزش عکاسی حرفه ای را بگذرانید. به طور خلاصه عکاسی یعنی ثبت لحظات با دوربین و بایگانی تصاویر به ثبت رسیده، اما آیا این هنر به عنوان یک شغل می تواند مناسب باشد؟ و یا اینکه درآمدزایی خوبی برای تامین مخارج زندگی دارد؟

با اینکه عکاسی جذابیت ها و قابلیت های خاص خود را به همراه دارد اما همان گونه که هر شغلی دارای مزایا و معایبی می باشد عکاسی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و مزایا و معایب خاص خود را دارد. البته ذکر این مزایا و معایب تنها برای صرف نظر کردن یا تغییر مسیر نیست، بلکه به این خاطر است که فرد بتواند ویژگی های هر شغل را با توجه به توانایی های خود به درستی و به طور کامل بررسی کرده و سپس آن را انتخاب کند.

عکاسی چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت خیلی خوب در شغل عکاسی این است که در آن همواره مسائل و اتفاقات تازه ای وجود دارد. بنابراین یک روند تکراری را مانند دیگر مشاغل به دنبال ندارد. همچنین در این حرفه، عکاس با افراد مختلفی در ارتباط است که علاوه بر دوستی می تواند پروژه های گوناگون و متنوعی را در اختیار بگیرد.

اصلی ترین مزیت عکاسی این است که اکثر کسب و کارهای امروزی نیاز به یک عکاس برای تبلیغات و جمع آوری یک محتوای تصویری دارند. بنابراین عکاسان می توانند به صورت قراردادی و پروژه ای با کارفرمایان همکاری کنند. پس می توان نتیجه گرفت که نیاز به یک عکاس در شرکت ها و کسب و کارهای مختلف امروزه به یک امر همیشگی تبدیل شده است.

برای فعالیت در حرفه عکاسی می توان شاخه های مختلفی را از جمله عکاسی خبری، مدلینگ، ورزشی، تبلیغاتی و... انتخاب کرد. از این بین، معمولا عکاسی تبلیغاتی و صنعتی درآمد بیشتری نسبت به دیگر شاخه ها دارند.

سایت آموزش عکاسی رفایی چه ویژگی هایی دارد؟
تیم آی تی علیرضا رفایی برای جامع تر شدن این دوره در این سایت آموزش عکاسی ، یک بخش با نام گالری عکس ایجاد کرده است.
شما با مشاهده تصاویر پشت صحنه عکاسی و انواع عکس صنعتی و تبلیغاتی از آن ها می توانید کمک بگیرید، تا تصاویرتان به مراتب بهتر و بهتر شوند. علیرضا رفایی با گشت و گذار در بین تصاویر خود تعدادی از عکس ها را به عنوان عکس هنری در نظر گرفته است که آن ها را نیز می توانید در بخش مربوط به خود مشاهده کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.
همچنین در این دوره یک گروه پشتیبانی تلگرام و واتساپ وجود دارد.
شما با ارسال عکس هایتان می توانید از ایرادات و مشکلات خود مطلع شوید. برای عضویت در این گروه می توانید به انتهای اپیزودهای دوره مراجعه کنید و در اون قسمت لینک ها برایتان قرار داده شده است.

nocona74
nocona74

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋