nipacooooo

nipacooooo

دلیل استفاده از انواع رنگ خوراکی

 

دلیل استفاده از انواع رنگ خوراکی

امروزه در صنعت غذایی استفاده از رنگ‌ها به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است؛ به همین دلیل برای اینکه بتوان انواع خوراکی‌های مختلف را با استفاده از رنگ‌های گوناگون جذاب‌تر کرد، ترکیبات ویژه‌ای با طعم‌های متفاوت تولید می‌شوند تا رنگ خاصی ایجاد شود. سپس با استفاده از آن می‌توان عطر و طعم انواع خوراکی و نوشیدنی را تغییر داد. معمولاً رنگ‌های خوراکی برای افزایش زیبایی و اشتها آوری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از این رنگ‌ها در غذاهایی نیز استفاده می‌شوند که بیشتر در معرض حرارت، نور، رطوبت و هوا قرار دارد که وضعیت ذخیره‌سازی رنگ آن‌ها از بین رفته است. غذاها به طور طبیعی دارای رنگ هستند؛ اما استفاده از رنگ خوراکی باعث می‌شود که رنگ طبیعی مواد غذایی اصلاح شود و آن‌ها را تقویت می‌کند. در نتیجه با استفاده از این ترفند می‌توان بیشتر مواد غذایی را در معرض دید مصرف کنندگان قرار داد.

به هیچ عنوان نمی‌توان تأثیر رنگ در خوراکی‌های مختلف مانند ژله، آبنبات و غیره را نادیده گرفت؛ اما با این حال باید به مضرات آن نیز توجه داشته باشید. امروزه به میزان زیادی از انواع قیمت رنگ‌ خوراکی در تنقلات مختلف استفاده می‌شود که باعث شده است نظر افراد زیاد مانند کودکان را به خود جلب کند. به همین دلیل می‌توان گفت یکی از دلایل استفاده از رنگ‌های خوراکی، بازاریابی است که می‌تواند روی فروش انواع خوراکی و مواد غذایی مخصوصاً تنقلات تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

انواع رنگ خوراکی

قیمت رنگ خوراکی قنادی

امروزه استفاده از رنگ خوراکی بسیار رایج شده است و معمولاً در اکثر خوراکی‌ها و مواد غذایی به میزان زیادی استفاده می‌شود؛ به همین دلیل تولیدکنندگان این محصول آن‌ها را در مدل‌های مختلف تولید و بسته‌بندی می‌کنند. انواع رنگ خوراکی عبارت است از:

رنگ خوراکی طبیعی

این نوع رنگ‌ها معمولاً از گیاهان استخراج می‌شوند و تأثیر بدی روی سلامتی ندارد. توجه داشته باشید که ترکیبات مفیدی مانند آنتی اکسیدان‌ها در این نوع رنگ‌های خوراکی یافت می‌شود. از میان رنگ‌های طبیعی می‌توان به رنگ نارنجی موجود در کاروتن هویج، رنگ سبز ناشی از اسفناج، رنگ بنفش استخراج شده از کلم قرمز، رنگ زرد از زرد چوبه، رنگ قرمز از لبو و سایر رنگ‌های دیگر اشاره کرد که به طور طبیعی استخراج می‌شوند.

برای استخراج رنگ‌های خوراکی از یک پروسه سخت استفاده می‌شود و با توجه به اینکه در صنعت غذایی از میوه و سبزیجات مختلف این ترکیبات را استخراج می‌کنند، پس برای بدن مفید است و اکثر این مدل رنگ‌های خوراکی به راحتی در روغن حل می‌شوند؛ اما ممکن است که به سختی در آب حل شوند. در نهایت آن‌ها فراوری می‌شوند تا پتاسیم آن‌ها تشکیل شده و در اثر این فرایند در آب حل شوند. در نهایت شما می‌توانید برای انواع غذاهای مختلف از این مدل رنگ خوراکی طبیعی استفاده کنید.

nipacooooo
nipacooooo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋