رستورانتان هر روز با انبوهی از سفارش ها، تماسها و مشکلات بزرگ و کوچک دستوپنجه نرم میکند. سعی میکنید شرایط را مدیریت کنید تا رضایت مشتریان و فروشتان افزایش داشته باشد. پیشنهادم مطالعۀ داستان موفقیت پیتزا دومینوز است.
سال 2008، کارکنان پیتزا دومینوز سفارش ها را یادداشت و به آشپزخانه منتقل میکردند اما اشتباهاتی رخ میداد که اعتماد مشتریان را خدشه دار میکرد. جلساتی تنظیم و کارکنان برای یافتن راه حل پیگیر شدند. مدتها جلسات را پیش بردند تا درنهایت به نتیجه رسیدند. آنها تصمیم گرفتند همه چیز را به صورت آنلاین مدیریت کنند. از صندوق گرفته تا مدیریت آشپزخانه. و اکنون، سالها از آن روزها میگذرد و پیتزا دومینوز سفارش های سریعتر، دقیقتر و بدون اشتباه دارد. و البته فروش بالا و رضایت چشمگیر مشتری.
مسیری که پیتزا دومینوز طی کرد برای هر کسب وکاری الهام بخش است. افزایش کارایی و بهبود خدمات و مشتری هایی که با لبی خندان رستوران را ترک میکنند و قطعا بازمیگردند خواستۀ معقولیست. اما واقعا چگونه؟
در گام نخست آگاه باشید که نرمافزارهای مدیریتی عمیقا کیفیت خدمات و کارایی کسب وکارتان را بهبود می بخشند. اما دانش و مهارت کافی و تجربه را دست کم نگیرید و مسیر یادگیری را همیشه و هرلحظه پی بگیرید. برای راه اندازی رستوران به شیوۀ آنلاین، دورۀ مدیریت و راهاندازی کافه و رستوران به شما کمک میکند تا ضمن آشنایی با بهترین روشها و تکنیکهای مدیریت و راهاندازی، هنگام پیاده سازی این ترفندها به رضایت از فروش و خدماتتان دست یابید. در این مقاله، به معرفی دورههای مدیریت کافه و رستوران میپردازیم و مزایای شرکت در این دورهها را بررسی میکنیم.
بیایید جنبه های متفاوت مدیریت رستوران را با هم مرور کنیم. مدیریت مالی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی و بازاریابی. اگر با این جوانب به طور کامل و دقیق آشنا شوید، میتوانید رستوران یا کافه تان را به نحو احسن مدیریت کنید.
1. قطعا مهمترین بحثی که در این دوره ها به آن میپردازیم، مدیریت مالی و حسابداری است. آشنایی با نرم افزارهای حسابداری رستوران مانند نرم افزار فروش ماپرا به شما کمک میکند تا تراکنش های مالیتان را مدیریت کنید و گزارش های حسابداری دقیق و شفافی داشته باشید. همچنین هزینه ها، درآمدها، سود و زیان رستورانتان را محاسبه کنید و تصمیمات روشنی برای بهبود عملکرد مالی بگیرید.
2. مبحث دیگری که بسیار مهم و کاربردی است، مدیریت منابع انسانی است. یادگیری نحوۀ جذب کارکنان و آموزش و نگهداری آنها با انگیزۀ کارآمد، به طور مستقیم روی فروش و رضایت مشتری ها تاثیر میگذارد. در این دورهها، با بهترین روشهای مدیریت منابع انسانی آشنا خواهید شد و میتوانید تیمی تشکیل دهید که قوی و هماهنگ است و اهداف جمعی را پی میگیرد.
3. رستوران شما پیامی برای مشتری دارد که شما میخواهید آن را معرفی و درونی سازی کنید. مبحث استراتژی های بازاریابی امکانی را فراهم میکند تا برندتان را معرفی کنید و با تکنیک های بازاریابی دیجیتال، حضور در شبکه های اجتماعی و تبلیغات محلی، مشتریان جدیدی جذب کنید و رضایت مشتریان فعلی را ارتقا دهید.
موفقیت یا شکست شما بستگی به نحوۀ مدیریت رستوران یا کافه تان دارد. شما میخواهید موجودی تان را مدیریت کنید و تجربۀ مشتری را بهبود دهید تا سودتان بسیار باشد. این امر با دانش و ابزار صحیح میسر می شود. در این میان، نرم افزار رستوران ماپرا با ارائۀ راه حل های راهبردی هدفتان را به واقعیت تبدیل میکند.
1. منوی دیجیتال: این ابزار باعث می شود مشتریان به آسانی و با سرعتی بالا سفارشات خود را ثبت کنند. منوی دیجیتال راهکاری مدرن برای جذب مشتری و افزایش کارایی است.
2. باشگاه مشتریان: فکر کنید که مشتریان شما افرادی همیشگی باشند که در طول هفته بارها و بارها به رستورانتان می آیند. موفقیت از این جذابتر؟ نرم افزار رستوران ماپرا با ارائۀ امکانات عالی در این زمینه، کمکتان میکند باشگاه مشتریان بسازید و همچنین مشتریان وفادارتان را حفظ کنید. این ابزار به شناسایی عمیق نیاز مشتری منجر می شود و با ارائۀ تخفیفات و پیشنهادات ویژه، آنها را به بازگشت دوباره و چندباره ترغیب میکند.
3. نرم افزار صندوق: قطعا حساس ترین بخش مدیریت رستورانتان مدیریت مالی و حسابداری است. استفاده از نرم افزار صندوق، جزئیات گزارش های مالیِ رستوران یا کافه را به اطلاعتان میرساند و از هدررفتِ هزینه ها جلوگیری کنید. یادتان باشد که کاهش هزینه ها نخستین هدفیست که باید به سمت آن حرکت کنید.
در نهایت، اگر قصد دارید کافه یا رستوران خود را به شیوه هایی مدیریت کنید که اهداف بلندمدت و کوتاه مدتتان محقق شوند و همچون پیتزا دومینوز به سودآوری چندبرابر برسید، پیشنهاد ما به شما استفاده از از ابزارهای نوین و تخصصی همچون نرم افزار رستوران ماپراست. همچنین در دورههای مدیریت و راهاندازی کافه و رستوران شرکت کنید. زیرا این دورهها به شما کمک خواهند کرد تا با بهرهگیری از تکنولوژیهای مدرن، کسب وکارتان را رونق دهید و مشتریان همیشگی و راضی داشته باشید.
پاسخ ها