نی نی سایت

نی نی سایت

راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده
توسط ۱ نفر دنبال می شود

لباس مناسب برای بارداری

لباس مناسب بارداری

در بارداری چی بپوشیم راحت باشیم؟

لباس پوشیدن می تواند یک چالش بزرگ در دوران بارداری باشد، زیرا یک تحول زیبا را با بدن خود طی می کنید. این به این معنی است که شما باید به دقت در مورد اینکه چگونه از یک ظاهر طراحی شده استفاده می کنید و در عین حال با خیال راحت برآمدگی کودک خود را پرورش می دهید، تجدید نظر کنید. بنابراین، قبل از خرید کمد لباس بارداری، به مواردی که در دوران بارداری باید از پوشیدن آنها اجتناب کنید، توجه داشته باشید.

  • در دوران بارداری، راحتی باید در اولویت باشد.
  • لباس‌های کشدار یا راحت را انتخاب کنید تا اندازه بدن شما در حال تغییر باشد.
  • برای تنظیم دمای بدن، پارچه های سبک و قابل تنفس مانند پنبه و کتان را انتخاب کنید. از پلی استر یا هر ماده ای که می تواند گرما را به دام بیندازد اجتناب کنید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  • روی لباس های بارداری که به طور خاص آسایش و نیازهای زنان باردار را برآورده می کند، سرمایه گذاری کنید.
  • سوتین هایی بخرید که ساپورت خوبی دارند.
  • کفش هایی با ساپورت محکم و مناسب.

چرا زنان باردار باید لباس های راحت بپوشند؟

در دوران بارداری، راحتی باید در اولویت باشد. در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد:

برای کاهش ناراحتی های جسمی مانند نفخ، کمردرد و خستگی.

برای جلوگیری از محدودیت در حرکات

برای حمایت از شکم و پشت در حال رشد شما.

برای تصویر بدنی مثبت و احساس اعتماد به نفس.

به دلایل ایمنی. لباس های تنگ یا محدود می تواند منجر به گردش خون ضعیف شود.

به طور کلی، پوشیدن لباس های راحت در دوران بارداری برای راحتی فیزیکی، انعطاف پذیری، حمایت، اعتماد به نفس و ایمنی ضروری است.

چرا در دوران بارداری نمیتونیم هر لباسی بپوشیم؟

در دوران بارداری، بدن زن دستخوش تغییرات قابل توجهی می شود، از افزایش وزن گرفته تا افزایش سایز سینه ها و شکم، که بر انتخاب لباس او تأثیر می گذارد.

اندازه شکم: با بزرگ شدن کودک، شکمش بزرگ می شود و بستن دکمه یا زیپ شلوار و دامن معمولی را دشوار می کند. شلوارهای بارداری دارای کمربندهای کششی هستند تا شکم در حال رشد را بدون فشار اضافی در خود جای دهند.

شلوار بارداری

اندازه سینه: در دوران بارداری، سینه ها ممکن است بزرگتر و حساس تر شوند. یک سوتین بارداری با بندهای پهن تر و پارچه ای کشدار می تواند پوشش و پشتیبانی را فراهم کند.

افزایش وزن: زنان باردار معمولاً در طول بارداری وزن اضافه می کنند که می تواند بر اندازه و تناسب لباس تأثیر بگذارد. لباس‌های بارداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدن در حال رشد را در خود جای دهند، با فضای اضافی در شکم، باسن و ران‌ها.

دمای بدن: زنان باردار ممکن است به دلیل افزایش جریان خون و تغییرات هورمونی، گرمتر از حد معمول احساس کنند. پارچه های سبک و قابل تنفس مانند پنبه می توانند به تنظیم دمای بدن کمک کنند.

 

برای هر دوره از بارداری چی بپوشیم؟

سه ماهه اول ( هفته ۱۲-۱)

در سه ماهه اول، میانگین افزایش وزن 0.5-2 کیلوگرم است. ممکن است هنوز برجستگی قابل توجهی وجود نداشته باشد، به خصوص برای مادری که برای اولین بار است، اما ممکن است احساس نفخ کرده و حساسیت سینه را تجربه کنید. شما می توانید لباس های معمولی خود را بپوشید مگر اینکه شروع به تنگ شدن و ناراحتی کنند. اگر زمان تغییر لباس بارداری فرا رسیده است، علائم را ببینید

سه ماهه دوم ( هفته ۲۸-۱۳)

در طول سه ماهه دوم، میانگین افزایش وزن 5 تا 6 کیلوگرم است. برآمدگی شما بیشتر قابل توجه خواهد بود. سینه ها رشد می کنند و حساس تر می شوند. در حالی که بدن برای زایمان آماده می شود، باسن پهن می شود. در این مرحله به لباس های کشدار و حمایت کننده نیاز دارید. بر اساس نیاز و برنامه روزانه خود، روی لباس های ضروری بارداری مانند شلوار جین یا ساق بارداری، چند تاپ یا لباس کوتاه، یک یا دو لباس، لباس زیر زنانه حمایتی و لباس شب سرمایه گذاری کنید.

سه ماهه سوم ( هفته ۴۰-۲۹)

در سه ماهه سوم، میانگین افزایش وزن 5 تا 6 کیلوگرم است. با افزایش وزن جنین، شکم شما به رشد خود ادامه خواهد داد. باسن‌ها ممکن است به گشاد شدن ادامه دهند و سینه‌ها با آماده شدن بدن برای شیردهی بزرگ‌تر شوند. سینه های شما ممکن است شروع به تولید شیر کنند، بنابراین یک سوتین برای شیردهی بخرید. لباس های پارچه ای سبک و قابل تنفس بخرید تا به تنظیم دمای بدن شما کمک کند. لباس ها یا دامن های ماکسی برای سفرهای مکرر به توالت مناسب هستند.

در آخر

لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های قابل تنفس ساخته شده‌اند، دارای کشش 4 طرفه هستند، حمایت‌کننده هستند، می‌توانند با شما رشد کنند تا اندازه بدن در حال تغییر شما را تطبیق دهند و به شما احساس اعتماد به نفس و راحتی بدهند.

تجربه ی شما از لباس بارداری برای تازه مادرا چیه؟

نی نی سایت
نی نی سایت راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋