نی نی سایت

نی نی سایت

راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده
توسط ۱ نفر دنبال می شود

رفع مشکل ریزش خطوط روی بینی بعد از جراحی

حل مشکل خط افتادن روی بینی بعد از عمل

عمل زیبایی بینی به دلایل مختلفی از جمله متقارن شدن سوراخ‌های بینی، کم کردن ارتفاع بینی، برطرف کردن انحراف بینی، رفع قوز بینی و بالا بردن نوک بینی انجام می‌شود.

جراحی بینی سبب افزایش اعتماد به نفس شده و تعاملات اجتماعی فرد را افزایش می‌دهد. اما این جراحی همانند سایر عمل‌های زیبایی ممکن است عوارض موقت و یا دائمی داشته باشد. یکی از این عوارض مشکل خط افتادن روی بینی بعد از عمل یا ایجاد هاله های خطی اطراف بینی است.

** قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که در جراحی بینی گوشتی در مقابل جراحی بینی استخوانی به دلیل اینکه غضروف ضعیفتری وجود دارد و برای کوچک کردن بینی باید حجم زیادی از بافت بینی برداشته شود احتمال خط افتادن روی بینی بعد از عمل بیشتر است.

**همچنین خط افتادن روی بینی بعد از عمل عارضه ای ناخوشایند است که ممکن است سبب مشکلاتی نظیر سخت شدن تنفس شود. بنابراین برای بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس برای این مشکل پیشنهاد می‌شود به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه نمایید.

حل مشکل خط افتادن روی بینی بعد از عمل

مهمترین مشکلات بعد از عمل بینی:

1. تورم و کبودی

2. درد

3. خونریزی از بینی

4. کج شدن بینی

5. عفونت

6. عدم تقارن سوراخ‌های بینی

7. ایجاد اسکار و گوشت اضافه اطراف بینی

8. از دست دادن حس بویایی

9. ایجاد مشکلات تنفسی

10.کرخت شدن پوست بینی

11.خط افتادن روی بینی

یکی از عوارض شایع این جراحی، خط افتادن روی بینی بعد از عمل است. این عارضه به دنبال تورم و التهاب شدید بینی ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است در صورت رفع نشدن این مشکل تا یکماه بعد از عمل باید سریعا به جراح خود مراجعه نمایید.

در بیشتر موارد برداشتن برآمدگی روی پل یا پشت بینی مستلزم کاهش ارتفاع غضروف و استخوان است که برآمدگی را ایجاد می‌کند.

پس از کاهش قسمت بالای غضروف، بخشی از غضروف ممکن است به سمت داخل جمع شود.

در این موارد می‌توان پیوند غضروف را برای خنثی کردن تمایل دیواره‌ها به سمت داخل استفاده کرد.

از طرفی ممکن است دیواره‌های غضروف نسبت به قسمت بالایی بینی افتاده شود.

این رویداد منجر به ایجاد خط روی ناحیه ای که غضروف نسبت به استخوان بالایی می‌ریزد.

اگر این فروپاشی و تحلیل سبب ایجاد مشکلات تنفسی شود به دلیل باریک شدن راه هوایی شود جراحی ترمیمی بهترین راه حل است. همچنین می‌توان از پیوند غضروف برای تغییر موقعیت دیواره جانبی غضروف بینی استفاده کرد تا بینی اصلاح شود.

علائم خط افتادن روی بینی بعد از عمل:

  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • خونریزی مکرر از بینی
  • ایجاد پوسته اطراف سوراخ‌های بینی
  • خر و پف و آپنه شبانه به دلیل مسدود شدن راه تنفسی
  • احساس نیاز به فین کردن بیش از حد

علل خط افتادن بعد از جراحی بینی:

از مهمترین علل خط افتادن روی بینی بعد از عمل می‌توان به برداشتن بیش از حد غضروف(خصوصا در بینی‌های گوشتی)، جابجایی غضروف، چسب زدن غیر اصولی، عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و ضربه به بینی در حین دوران نقاهت اشاره کرد.

حل مشکل خط افتادن روی بینی بعد از عمل

نکات ضروری به منظور جلوگیری از خط افتادن روی بینی بعد از عمل:

  1. عمل بینی توسط جراح حرفه ای صورت گیرد. غضروف نقش کلیدی در فرم نهایی بینی دارد. جراح غیر متبحر ممکن است غضروف بینی را بیش از حد نرمال بردارد و سبب تحلیل غضروف و خط افتادن روی بینی بعد از عمل شود. از طرفی جابجایی غضروف نیز می‌تواند منجر به تغییر حالت بینی و در نهایت خط افتادن روی بینی بعد از عمل شود.
  2. چسب زدن غیر اصولی و بیشتر از حد نیز یکی از شایع ترین دلایل خط افتادن روی بینی بعد از عمل است. توصیه می‌شود شیوه صحیح چسب زدن را از پزشک خود آموزش دیده و در مورد مدت زمان چسب زدن از او سوال نمایید.
  3. استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، استفاده از نمک و ادویه‌های تند، خوردن غذاهای خیلی داغ یا خیلی سرد، حضور در محیط گرم که سبب تشدید تورم شود ممکن است باعث خط افتادن روی بینی بعد از عمل نیز گردد.
  4. بنابراین تغذیه سالم و استرحت کافی مهمترین اصل برای جلوگیری از عوارض عمل بینی از جمله خط افتادن روی بینی بعد از عمل است.
  5. انجام ورزش‌های سنگین و ضربه به بینی به دلیل قرار گرفتن در محیط های شلوغ از دیگر دلایل خط افتادن روی بینی بعد از عمل است. پیشنهاد می‌شود پس از جراحی بینی استخوانی و گوشتی تا بهبودی کامل فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های سخت همچون کشتی، والیبال، اسکی و ورزش‌های این چنینی را انجام ندهید.
  6. تمامی کارهایی که سبب ورم بینی می‌شود می‌تواند منجر به خط افتادن روی بینی بعد از عمل گردد. مثلا فین کردن به جای تمیز کردن بینی با سرم شستشو، عطسه کردن با دهان بسته، حرف زدن و خندیدن زیاد، استفاده از نی برای نوشیدن مایعات وخوردن غذاهای سفت و جویدنی مانند ته دیگ که تورم بینی را افزایش می‌دهد همگی در خط افتادن روی بینی بعد از عمل موثر است.

حل مشکل خط افتادن روی بینی بعد از عمل

راه‌های درمان خط افتادن روی بینی بعد از عمل:

ابتدا لازم است صبور بوده و تا انتهای دوران نقاهت صبر کنید. چرا که به دلیل چسب زدن غیر صحیح ممکن است یک طرف بینی ورم بیشتری داشته باشد و یک طرف حالت فرورفتگی پیدا کرده باشد.

چنانچه پس از گذشت چند ماه این عارضه برطرف نشد، می‌توان راه‌های زیر را امتحان کرد:

  • ماساژ بینی 20 بار در هر روز به مدت یک دقیقه. فشار ایجاد شده بر روی بینی باید بسیار ملایم صورت گیرد.
  • تزریق فیلر یا ژل با نظر پزشک به منظور پرکردن نواحی خالی شده بینی
  • استفاده از ایمپلنت سیلیکونی. این پروتز مخصوص هر فرد و با توجه به ساختار بینی و رنگ پوست بیمار ساخته می‌شود و در هنگام خواب باید از آن استفاده کرد.
  • مصرف داروهای استروئیدی مانند فلوتیکازون برای باز شدن مجرای تنفسی
  • شستشوی بینی با سرم نمکی
  • استفاده از داروهای ضد حساسیت مانند سیتریزین و لوراتادین در صورت داشتن حساسیت

در صورتی که هیچ یک از راه‌های فوق در خصوص رفع خط افتادن روی بینی بعد از عمل، عملی نبود زیباجو باید جراحی ترمیمی انجام دهد. عمل بینی ترمیمی به طبع از عمل بینی اولیه سخت تر بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد. برای این کار توصیه می‌شود حداقل تا یکسال صبر کرده و در صورت رفع نشدن مشکل بعد اقدام نمایید.

نی نی سایت
نی نی سایت راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋