نی نی سایت

نی نی سایت

راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده
توسط ۱ نفر دنبال می شود

درمان شوره سر در کودکان

درمان شوره سر کودکان

راهکارهای مختلفی برای مقابله با مشکلاتی نظیر شوره سر پیشنهاد شده که هر کس با توجه به سلیقه خود راهی مناسب را انتخاب می‌کند. این معضل پوستی علاوه بر اینکه درصد بالایی از بزرگسالان را اذیت می‌کند در میان کودکان نیز رایج شده است.

گاهی برخی از والدین نگرانی‌های بی‌موردی در این رابطه از خود نشان می‌دهند. با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و استفاده از محصولات باکیفیت می‌توان به‌راحتی با چنین مشکلاتی مقابله کرد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین روش درمان شوره سر کودکان و علل ایجاد آن آشنا کنیم.

منظور از شوره سر کودکان چیست؟

با توجه به این‌که بچه‌ها در فضای باز بدون توجه به مسائل بهداشتی دائم در حال بازی هستند، مشکلات پوستی زیادی آنها را تهدید می‌کند. زمانی که از آخرین لایه پوست سر پوسته‌های سفید ریزی خارج می‌شود به آنها شوره سر گفته می‌شود.

این شوره‌ها سلول‌های مرده‌ای هستند که از آخرین لایه پوست سر جدا می‌شوند که در کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تجربه می‌شود. برای رفع این عارضه باید از محصولاتی متناسب با سن فرد استفاده کرد. به این ترتیب کودکان نباید از محصولات مراقبت از پوست و موی بزرگسالان استفاده کنند. در ادامه به علل ایجاد شوره سر در کودکان اشاره می‌کنیم.

علائم ایجاد شوره سر کودکان

با اطلاع از علائم بروز شوره سر می‌توان از حاد شدن وضع این عارضه جلوگیری کرد. خارش سر شاید یکی از مهم‌ترین علائم است که در مراحل اولیه تجربه می‌شود. به التهاب و قرمزی پوست نیز اگر در روزهای اول پی ببرید می‌توانید با تصمیمات درست از روند پیشرفت آن جلوگیری کنید.

برخی افراد این مشکل را با پوشیدن لباس‌های تیره و مشاهده دانه‌های ریز این شوره‌ها بر روی لباس متوجه ابتلا به این عارضه می‌شوند. توصیه می‌کنیم در همان لحظه که متوجه شوره‌های سر کودکانتان شدید، بلافاصله اقدام به درمان کنید. توجه داشته باشید که رفع شوره سر کودکان باید با آگاهی کامل و استفاده از محصولات تایید شده انجام شود.

علل ایجاد شوره سر در کودکان

عوامل مختلفی می‌توانند در به وجود آمدن عارضه شوره سر کودکان دخیل باشند. اطلاع از این مسائل می‌تواند در انتخاب روش درمان این عارضه کمک بزرگی باشد. در ادامه به چند علت مهم ایجاد شوره در کودکان اشاره می‌کنیم.

نور خورشید

گاهی برخی از کودکان در زیر تابش مستقیم نور خورشید ساعات زیادی را سپری می‌کنند و به دلیل آفتاب سوختگی سلول‌های مرده پوست سر به صورت پوسته پوسته بر روی لباسشان می‌افتد.

زیاد شامپو زدن

یکی دیگر از دلایل ایجاد شوره سر در تمامی سنین شستشوی نامناسب سر موقع استحمام است. برخی از افراد با زدن شامپوی زیاد و عدم شستشوی کافی، پس از حمام کردن شاهد پوسته‌های ریز و درشت هستند که آثار شامپوها هستند. برای همین، لازم است هنگام شستشوی سر کودکانتان، از شامپوی مناسب استفاده کنید تا از این مشکل تا حد زیادی جلوگیری شود.

پوست خشک و تغییرات فصلی

یکی از علل دیگر ایجاد شوره سر کودکان این است که پوست‌های خشک در فصل زمستان در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند و آثار پوسته پوسته شدن ظاهر می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند باید به این موارد دقت بیشتری داشته باشند.

استفاده از محصولات نامرغوب

برخی از افراد به دلیل استفاده از محصولات نامرغوب مراقبت از مو دچار آلرژی می‌شوند که این آلرژی با شوره خودش را نشان می‌دهد.

مالاسزیا

بیماری‌های قارچی پوستی مانند مالاسزیا را نیز باید در این لیست جا داد. در مالاسزیا قارچ به سرعت رشد می‌کند و اختلالی در رشد طبیعی سلول‌های پوست ایجاد می‌نماید. در کودکان بیماری‌های خاصی وجود دارد که می‌توانند عامل به وجود آمدن این قارچ می‌شوند.

درمان شوره سر کودکان

سوء تغذیه

به گفته برخی از محققان یکی از عوامل اصلی شوره کودکان سوء تغذیه است. متاسفانه اینروزها شاهد این هستیم که کودکان به خوردن تنقلات علاقه زیادی دارند و از خوردن غذاهای مفید امتناع می‌کنند. همین مسئله می‌تواند عاملی برای خارش پوست سر و در ادامه ایجاد شوره باشد.

پوست چرب

افرادی که پوست سر آنها چرب است ممکن است با عارضه شوره سر مواجه شوند. در این حالت گاهی چربی بیش از حد معمول تولید می‌شود و پوست کف سر به حالت پوسته پوسته در می‌آید.

راه‌های درمان شوره سر کودکان

به احتمال زیاد شما نیز برای رفع شوره سر فرزند خود به دنبال یک راه‌حل مناسب و البته سریع هستید. اگر میزان سبوم بیش از حد عادی باشد توصیه می‌کنیم که درمان را تحت نظر پزشک انجام دهید. در مواقع عادی شما می‌توانید به کمک محصولات ضد شوره مختلف از شر این عارضه خلاص شوید.

اگر شما زیاد اهل گشت و گذار در فروشگاه‌های آنلاین نیستید تا با مقایسه محصولات بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید، ما شامپوهای سریتا را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه به برخی از ویژگی‌های شامپوهای ضد شوره سریتا اشاره می‌کنیم.

برند سریتا

یکی از برندهای ایرانی مورد اعتماد در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست و مو، برند سریتا است. شرکت پارس آزمای طب محصولات خود را از سال 1383 با این نام وارد بازار کرده و در طی این سال‌ها توانسته کارنامه درخشانی برای خود رقم بزند.

این مجموعه همواره دانش خود را در تولید انواع محصولات به‌روز می‌کند و استانداردهای جهانی را در تولید مد نظر خود قرار می‌دهد. یکی از برترین محصولات این شرکت شامپوهای و محصولات ضد شوره است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

درمان شوره سر کودکان

شامپو ضد شوره سریتا

تولید این محصول توسط افراد متخصص انجام شده و به همین دلیل برای پوست خشک و چرب دو محصول جداگانه در نظر گرفته شده است. در ترکیبات شامپو ضد شوره برای پوست چرب از ترکیبات پروبیوتیک، زینک اومادین و عصاره بید استفاده شده است.

برای پوست‌های خشک در کنار پروبیوتیک و زینک اومادین، از لایه‌بردار آنزیماتیک استفاده می‌شود. پروبیوتیک که در هر دو محصول وجود دارد خنثی کننده قارچ عامل شوره و برقرار کننده تعادل در جمعیت میکروبی است. زینک اومادین نیز به عنوان قوی‌ترین ترکیب ضد شوره شناخته می‌شود.

عصاره بید برای ضد التهاب بودن و لایه بردار آنزیماتیک برای پاکسازی کف سر از پوسته‌ها به این دو محصول اضافه شده‌اند. نکته قابل توجه این است که یک محصول فوق‌العاده برای افزایش گردش خون و جلوگیری از التهاب نیز با نام تونیک ضد شوره T1 سریتا را نیز می‌توانید در سبد خود داشته باشید.

ترکیبات این محصول شامل کلیمبازول، عصاره شنبلیله و ویتامین B6 است که هرکدام مزایای خاصی دارند. برای خرید سبد محصولا ضد شوره سر کودکان می‌توانید به سایت سریتا مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مسئولین مربوطه در ارتباط باشید.

جمع بندی

در دنیای امروز بیماری‌های پوستی مختلفی وجود دارد که لازم است با کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات روز به سادگی از شر آنها خلاص شد. در این مطلب شما را با عوامل و علل ایجاد شوره سر کودکان آشنا کردیم و در ادامه از راه‌های درمان سریع و مقرون‌به‌صرفه خرید محصولات سریتا را پیشنهاد دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت سریتا سر بزنید و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نی نی سایت
نی نی سایت راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋