نی نی سایت

نی نی سایت

راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده
توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع دستگاه های حکاکی لیزری

انواع دستگاه حک لیزر

انواع دستگاه حک لیزر

دستگاه حک لیزری به دو نوع حکاکی روی انواع فلزات با نام دستگاه حکاکی لیزر فایبر و حکاکی روی انواع غیر فلزات به نام دستگاه حکاکی لیزر CO2 تقسیم‌بندی می‌شوند.
دستگاه حک لیزری فایبر قابلیت حکاکی روی انواع فلزات مانند طلا، نقره، استیل، آهن، برنج، مس، آلومینیوم و غیر فلزاتی از جمله مولتی استایل،mdf  روکش‌دار، پلکسی غیرشفاف، پلاستیک، پارچه جین، چرم، کاغذ و … را با سرعت و دقت بالایی دارد؛ حکاکی‌های ایجاد شده روی محصولات با مقاومت و اثر دائمی در مقابل  هر گونه آسیب و خوردگی به سطح قطعه است.
دستگاه لیزر حکاکی CO2 از طریق تیوب لیزر، برای حکاکی انواع متریال‌های غیرفلزی از جمله پلکسی، چرم/فوم، چوب، پارچه/نمد، کاغذ/مقوا، PVC و پلاستیک و حکاکی روی انواع سنگ، شیشه و آینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دامنه وسیع و مزایا حکاکی این نوع از دستگاه‌ها، موجب کاربرد گسترده آن‌ها در صنایع مختلفی شده است.

دستگاه لیزر حکاکی چیست؟

دستگاه‌های لیزر حکاکی با استفاده از منبع تولید لیزر، یک پرتو بسیار باریک تولید می‌کند و با سرعت، دقت و کیفیت بسیار بالایی عملیات حکاکی را روی متریال‌های مختلف انجام می‌دهد.
طرح‌های مورد نظر را باید در نرم‌افزارهای گرافیکی به صورت فایل‌های برداری یا وکتور ساخت؛ سپس طرح را به دستگاه لیزر ارسال کرده تا برای حکاکی آماده شود.
پنل کاربری دستگاه لیزر که روی دستگاه نصب شده است، قابلیت کنترل با تنظیمات مورد نیاز مانند سرعت و توان و همچنین اجرای طرح‌های آماده شده روی متریال‌ها را دارد.
هنگامی که متریال روی میز دستگاه‌های لیزر حکاکی قرار گیرد، بعد از تنظیمات لازم با فشردن دکمه استارت، دستگاه از طریق پرتو باریک لیزر شروع به حکاکی طرح به صورت اتوماتیک و بسیار تمیز می‌کند.
دستگاه لیزر حکاکی برخلاف قیمت دستگاه برش لیزر فلزات، دارای قیمت پایین‌تری است؛ با این حال هر دو مدل با سورس لیزر فایبر قابلیت تولید پرتو لیزر را دارند.
انواع دستگاه حکاکی لیزر فایبر
●    دستگاه حکاکی لیزر فایبر دسکتاپ
●    دستگاه حکاکی لیزر فایبر پرتابل
●    دستگاه حکاکی لیزر فایبر دستی
دستگاه حکاکی لیزر دسکتاپ
دستگاه فایبر مارکینگ مدل دسکتاپ با توان 30/50/60 وات قابلیت حکاکی روی انواع فلزات را دارد؛ در واقع فرایند حکاکی در این دستگاه‌ از طریق طراحی در کامپیوتر و بدون دخالت دست از طریق پرتو لیزر انجام می‌شود که اثر دائمی و پایداری دارد.
یکی از مزایای بسیار مهم این دستگاه، کیفیت بسیار بالای حکاکی و دقت فوق‌العاده دستگاه است که سبب شده که ورنیه یا قسمت‌های مدرج به راحتی توسط این دستگاه حک شود؛ همچنین مولد لیزر در این دستگاه سورس لیزر Q و QB است که دارای عمر طولانی و قدرت ثابت و اثرگذاری دائمی در حکاکی است.

دستگاه حکاکی لیزر پرتابل

دستگاه لیزر پرتابل، یکی از دستگاه‌های حکاکی فلزات است که امکان حکاکی روی متریال‌های مختلف از جمله فلزات و غیر فلزاتی را دارد که نور را از خود عبور نمی‌دهند؛ این دستگاه می‌تواند با استفاده از سورس‌های Q و QB با توان‌های 30/50/60 وات با سرعت و دقت بالایی حکاکی نماید.
این دستگاه دارای مزایایی از جمله کاهش قیمت در مقایسه با مدل دسکتاپ با تمامی قابلیت‌ها، امکان حمل آسان دستگاه به دلیل وزن کم، اشغال فضای کمتر به دلیل سایز کوچک‌تر در خطوط تولید و امکان قرارگیری روی هر نوع میز کار (رومیزی) است.
با توجه به عدم وجود کامپیوتر در نسخه پرتابل فایبر مارکینگ، برای حکاکی طرح‌های مختلف روی متریال‌ها به یک سیستم (لپ‌تاپ) نیاز است.

دستگاه حکاکی لیزری دستی

دستگاه حکاکی لیزری دستی نسل جدیدی از دستگاه‌های حکاکی لیزری است که با اندازه کوچک، وزن سبک و به شکل سیار و شارژی طراحی شده است؛ این دستگاه با استفاده از سورس لیزر فایبر MAX با توان 30 وات توانایی حکاکی روی متریال‌های مختلف و همچنین غیرفلزات را دارد.
این دستگاه با استفاده کامپیوتر لمسی و لنز 110*110 میلی متر توانایی حک هر بخش و زاویه‌ای از قطعات و اجزای ماشین‌آلات بزرگ را دارد و مشکل حکاکی روی اجسام بزرگ را دارد.
از جمله ویژگی‌های بارز دستگاه نیز شامل مصرف پایین انرژی الکتریکی، کیفیت بالای حکاکی و سرعت بالا و حکاکی جزییات با کنتراست و عدم محدودیت موقعیت میز کار است.

انواع دستگاه حکاکی لیزر غیر فلزات

دستگاه‌های برش و حکاکی غیر فلزات با استفاده از تیوب لیزر به عنوان مولد لیزر، برای حکاکی انواع متریال‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دستگاه حک لیزری CO2 صنعتی
دستگاه لیزر برش غیر فلزات صنعتی با ابعاد مختلف در توان‌های 80/100/130 در صنایع مختلفی مانند چوب، چرم، پارچه، خودروسازی، تبلیغات (تندیس و هدایای تبلیغاتی)، صنایع دستی و دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی، بسته‌بندی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این دستگاه توانایی کارکرد در 24 ساعت و تیراژهای بالا را داراست.
دستگاه حک لیزری CO2 خانگی
دستگاه لیزر برش غیر فلزات خانگی در ابعاد 60 در 40 با توان 80 وات قابلیت قرار گیری در فضاهای کارگاه کوچک یا خانه را دارد؛ این دستگاه با توجه به قیمت معقول و سایز کوچک، راهی برای شروع کسب و کارهای خانگی در تیراژهای پایین است.

انواع دستگاه حک لیزر

 

کاربرد انواع دستگاه لیزر حکاکی در صنایع مختلف

دستگاه‌های لیزر حکاکی در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارند و می‌توانند در صنایع متعددی برای حکاکی دائمی مورد استفاده قرار گیرند؛ از جمله این صنایع عبارت‌اند از:
●    صنعت تبلیغات
●    صنعت تولیدی
●    صنعت طلا و جواهر
●    صنعت خودروسازی
●    صنعت قطعه‌سازی
●    صنعت تولیدی
●    صنعت تجهیزات پزشکی
●    صنعت الکترونیکی
●    صنعت لوازم آشپزخانه
محصولات قابل حک با دستگاه حک لیزری
این دستگاه قابلیت حک انواع علائم، شماره سریال، بارکد، لیبل، برچسب متن، نماد، الگو، بارکد 2 بعدی و 3 بعدی و سایر الگوهای ظریف و پیچیده را روی محصولات مختلفی دارد؛ مثال‌هایی از این محصولات عبارت‌اند از:
●    قالب‌های صنعتی
●    تولید پلاک
●    زیورآلات
●    قطعات خودرو
●    ملزومات روزانه
●    قطعات الکترونیکی و مکانیکی
●    علائم و ایمنی
●    ابزارآلات
●    قطعات سنگین و غیر قابل‌حمل
●    قطعات تولیدی
●    لباس‌های جین
●    جاکلیدی
●    سررسید
●    خودکار
●    تندیس
●    فلش
●    استندهای فروشگاهی

 انواع دستگاه حک لیزر

مزایای دستگاه حک لیزری

●    سرعت و کیفیت بالا
●    توانایی برش فلزات با ضخامت کم مانند طلا
●    بدون آلودگی صوتی
●    ظرافت و دقت فوق‌العاده
●    قابلیت حکاکی طرح‌های ساده و پیچیده
●    ماندگاری دائمی حکاکی
●    قابلیت حک لیزری سفارشی
●    قابلیت تکرار طرح
●    هزینه تولید پایین و مقرون به صرفه
●    قابلیت حکاکی روی فلزات و غیرفلزات مختلف
●    توانایی حکاکی بارکد QR
●    بدون تماس مستقیم ابزار با قطعه
●    حکاکی زیبا و ایجاد رنگ متفاوت با رنگ قطعه

 
نی نی سایت
نی نی سایت راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋