نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

افسانه های بارداری و زایمان

افسانه های بارداری و زایمان

خرافات بارداری

در فرهنگ‌های مختلف دنیا، افسانه‌ها و باورهای عجیبی درباره بارداری و زایمان وجود دارد. برخی از این افسانه‌ها عجیب و خرافی هستند و بر اساس تجربه‌های فرهنگی و تاریخی جوامع شکل گرفته‌اند. در اینجا سه مورد از عجیب‌ترین افسانه‌ها در مورد بارداری و زایمان را بررسی می‌کنیم:

.1 افسانه "حاملگی با نگاه" در یونان باستان
.در یونان باستان، یکی از افسانه‌های عجیب این بود که زنان می‌توانستند از طریق نگاه کردن به یک مرد حامله شوند! این افسانه بر اساس اعتقادات قدیمی بود که فکر می‌کردند چشم انسان دارای نیروی خاصی است که می‌تواند قدرت‌های جادویی یا حتی قابلیت‌های باروری داشته باشد. با این حال، این افسانه هیچ پایه علمی ندارد و صرفاً به عنوان یک باور خرافی در فرهنگ آن زمان باقی مانده است

افسانه های بارداری

.2 افسانه "نوزاد با روح دوگانه" در برخی از قبایل آفریقایی

برخی از قبایل در آفریقا باور داشتند که اگر زن باردار به دو قلوی خود دست پیدا کند، یکی از آن‌ها روحی انسانی و دیگری روحی شیطانی خواهد داشت. بر اساس این افسانه، نوزادی که دارای روح شیطانی است، ممکن است باعث مشکلات برای مادر و خانواده شود. این باور باعث می‌شد که برخی از قبایل، در گذشته با دو قلوها به شکلی ویژه یا حتی نگران‌کننده برخورد کنند.

.3 افسانه "تعیین جنسیت با غذا" در قرون وسطی

در برخی از فرهنگ‌های اروپای قرون وسطی، این باور وجود داشت که نوع غذایی که زن باردار می‌خورد می‌تواند جنسیت نوزاد را تعیین کند. مثلاً اعتقاد داشتند که اگر زن غذاهای شور بخورد، نوزادش پسر خواهد بود و اگر غذاهای شیرین مصرف کند، نوزادش دختر خواهد شد. این افسانه نیز هیچ پایه علمی ندارد و امروزه به عنوان یک خرافه شناخته می‌شود.

این افسانه‌ها نشان می‌دهند که بارداری و زایمان در طول تاریخ همواره موضوعی جذاب و پر از رمز و راز بوده و این امر باعث شده تا مردم به دنبال توضیحات و باورهای عجیب و خرافی باشند.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋