نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

اردیبهشت کجا برویم؟ بهترین نقطه ایران در اردیبهشت

اردیبهشت کجا بریم؟ بهترین جای ایران در اردیبهشت ماه

اردیبهشت ماه بهترین فصل برای انتخاب مقاصد دیدنی و سفر و گشت و گذار در طبیعت بکر ایران است. ماهی که در قلب بهار قرار گرفته و فقط کافی است اراده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان به بهشتی در فاصله کم از اطراف خود برسید. پس چنین فرصتی را غنیمت بشمارید و برای سفر و طبیعت‌گردی آماده شوید. ما هم چند مقصد جذاب و دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم و راه و روش سفر به آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

البته که ناگفته باقی نماند که بهترین و در دسترس‌ترین مقاصد سفرهای بهاری به‌ویژه برای اردیبهشت ماه، در شمال ایران قرار دارند که علاوه‌بر فاصله کم برای اقامت نیز با وجود تنوع بالای ویلا شمال می‌توانید سری به سایت شب بزنید و با توجه به مقصد سفر خود، بهترین ویلا را با چشم‌اندازی از جنگل یا دریا رزرو کنید.

بدون شک این سفر یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای سال شما خواهد شد. چرا که خورشید و ماه و فلک دست به دست هم داده‌اند تا در بهترین شرایط آب‌وهوایی سفر کنید. حالا اگر آماده سفر هستید با ما به دو مقصد جذاب در شمال ایران و فاصله کمی از پایتخت بیایید تا با بررسی این مقاصد و جاذبه‌های آن‌ها، شرایط سفر و نکاتی که به آن نیاز دارید را به شما معرفی کنیم.

گشت‌وگذاری در جنگل دالخانی

در نزدیکی رامسر یکی از زیباترین شهرهای مازندران یکی از جنگل‌های سرسبز و دیدنی یعنی جنگل دالخانی واقع شده که به‌عنوان نگین سبز مازندران نیز شناخته می‌شود. با ورود به جنگل دالخانی با درختان سر به فلک کشیده با چشم‌اندازی از رودخانه‌های خروشان و مناظر چشم‌نواز مواجه خواهید شد که در اردیبهشت زیبایی‌های آن دو چندان می‌شود و جنگل سبزتر و تازه‌تر از همیشه است و گهگاهی قطرات مه و شبنم را روی پوست خود احساس می‌کنید. اینجا بهشت افرادی است که عاشق طبیعت سبز شمال هستند. پس تعلل نکنید و با اجاره ویلا رامسر که با این جنگل فاصله کمی دارد، برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

اگر شرایط سفرتان چندان مهیا نیست با وجود امکان اجاره سوئیت ارزان در رامسر، جای هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند و می‌توانید برای یک سفر اقتصادی نیز برنامه‌ریزی کنید. در این سفر حتی می‌توانید یک شب یا نیم روز را برای کمپ در جنگل برنامه‌ریزی کنید تا حس لذت بردن از طبیعت را بیش از پیش بچشید.

اردیبهشت کجا بریم؟ بهترین جای ایران در اردیبهشت ماه

از جمله تفریحاتی که در جنگل دالخانی می‌توانید تجربه کنید باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • گشت و گذار در میان انبوه درختان جنگلی و لذت بردن از چشم‌اندازهای طبیعت
  • پیاده‌روی و کوهنوردی در مسیر سرسبز جنگلی
  • شنا و آبتنی در رودخانه و آبشارهای اطراف
  • عکاسی از مناظر دیدنی
  • بازدید از غار و چشمه‌های جنگلی
  • و همچنین تجربه خوردن غذاهای محلی مثل آش ترشی

برای رفتن به جنگل دالخانی دو مسیر وجود دارد که مسیر اول از طریق جاده ساری به نکا است که با رسیدن به فرعی دالخانی در انتها شما را به جنگل می‌رساند. مسیر دوم نیز از سمت کیاسر است.

در این سفر و جنگل‌گردی لازم است تا چند نکته کلی را رعایت کنید تا سفر جذاب‌تری داشته باشید:

  • حتماً لباس مناسب فصل، کفش مناسب پیاده‌روی، کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی به همراه یک دست لباس بارانی همراه داشته باشید تا در هر شرایطی از مقصد لذت ببرید.
  • فراموش نکنید که شما مهمان طبیعت هستید پس به حفظ محیط زیست احترام بگذارید و هیچ گونه زباله‌ای به جا نگذارید.
  • قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا و مسیرهای دسترسی را بررسی کنید. در صورت بارندگی تجهیزات کافی همراه خود ببرید یا تاریخ سفرتان را جابه‌جا کنید.

تماشای چشم‌انداز زیبای دریاچه سقالکسار

مقصد بعدی ما استان زیبای گیلان و در اطراف شهر باران یعنی رشت است. جایی که گرچه فاصله بیشتری نسبت به مازندران از مبدا تهران دارد ولی بکرتر بوده و آخر هفته‌ها می‌توانید با خیال آسوده‌تری برای آنجا برنامه‌ریزی کرده و نگران ترافیک جاده‌ها نباشید. قبل از رسیدن به مقصد نیز در بین تنوع بالای ویلا رشت می‌توانید هر یک را انتخاب کنید و فرآیند اجاره ویلا رشت را به‌صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

یکی از جاذبه‌های دیدنی در اطراف رشت، دریاچه سقالکسار است که باید لقب نگین فیروزه‌ای گیلان را به آن داد. دریاچه‌ای که در دل کوهستان واقع شده و با آب و زلال و فیروزه‌ای رنگش دل شما را می‌برد. در اردیبهشت ماه، زیبایی‌های این جاذبه دو چندان می‌شود و با وجود چشم‌اندازهای بکر و طبیعت آرامش‌بخش سخت می‌توانید از آنجا دل بکنید.

اردیبهشت کجا بریم؟ بهترین جای ایران در اردیبهشت ماه

ضمن اینکه در این ماه به مجموعه زیبایی‌های طبیعت، هوای خنک و دل‌انگیز نیز اضافه می‌شود و علاوه‌بر تماشای طبیعت می‌توانید از تفریحات مختلفی مثل عکاسی، قایق‌سواری و ماهیگیری نیز لذت ببرید. به‌طور کلی دریاچه سقالکسار برای امکان تفریحات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قایق‌سواری در دریاچه و لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا
  • ماهیگیری و صید انواع ماهی‌ها
  • پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه
  • عکاسی از چشم‌اندازهای بکر و دیدنی
  • گشت‌وگذار در روستاهای اطراف

لذت خوردن غذاهای محلی و با طعم بی‌نظیر غذاهایی مثل کباب ترش و ماهی کبابی را نیز باید به این مجموعه اضافه کرد.

مسیر دسترسی به دریاچه سقالکسار نیز از طریق جاده رشت به لاهیجان با وارد شدن به فرعی سقالکسار امکان‌پذیر است.

در نهایت اینکه سفر به طبیعت ایران و آن هم در بهشت‌ترین فصل سال یعنی اردیبهشت را تحت هیچ شرایطی نباید از دست بدهید. زمانی که هر مقصدی جذابیت‌های خاص خودش را دارد و برخی از آن‌ها مثل شمال ایران به واسطه طبیعت سرسبز و دیدنی و همچنین فاصله کم با پایتخت بسیار پرطرفدارتر هستند.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋