نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

چه کنیم که کمتر تشنه شویم؟

چکار کنیم کمتر تشنه بشیم؟

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان

در طول ماه مبارک رمضان، روزه‌داری فرآیندی طولانیه که با تغییر عادات غذایی همراهه. به منظور جلوگیری از تشنه شدن در طول روز، باید به وعده‌های غذایی مصرفی در افطار و سحر توجه ویژه‌ای کنیم. با روزه‌داری به مدت طولانی و افزایش از دست دادن مایعات، ممکنه بدن به طور قابل توجهی با کمبود آب روبرو بشه.

سحری چی بخوریم تشنه نشیم؟

برای جلوگیری از تشنه شدن در طول روزه‌داری چه اقداماتی انجام بدیم؟ در این ماه چه غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌تونه احساس تشنگی رو کاهش بده؟ برای رفع تشنگی در طول روزه‌داری، چه وعده‌هایی باید برای سحر مصرف بشه؟ در ادامه، نکاتی که باید در وعده‌های افطار و سحر رعایت بِشَن تا احساس تشنگی در طول روز به حداقل ممکن برسه، ذکر شده. این مطلب رو هم بخونین: کم آبی بدن در روزهداری را جبران کنین.

برای جلوگیری از تشنه شدن مراقب نوشیدن چای و قهوه باشین:

در هنگام نوشیدن چای و قهوه، برای جلوگیری از تشنه شدن باید مراقب باشین. در ماه مبارک رمضان، بهتره فوراً پس از افطار چای یا قهوه ننوشین. توصیه می‌شه که حداقل یک ساعت پس از مصرف وعده غذایی، این نوشیدنی‌ها رو مصرف کنین. چای و قهوه که حاوی کافئین هستن، باید با احتیاط مصرف بِشَن، زیرا می‌تونن تعادل آب بدن رو مختل کنن.

از پرخوری پرهیز کنین:

از پرخوری خودداری کنین. مصرف زیاد غذا در افطار یا سحر، باعث خستگی دستگاه گوارش شما می‌شه و نیاز بدن به آب رو بیشتر می‌کنه.

مصرف آب کافی برای جلوگیری از تشنه شدن:

در زمان سحر و افطار، حتماً به میزان کافی آب مصرف کنین. با تغییر الگوی غذایی در ماه رمضان، نوشیدن آب به میزان کافی در طول افطار و سحر بسیار ضروریه. با توجه به اینکه باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشین، تقسیم این مقدار به طور مساوی در طول افطار و سحر، یکی از راه‌های جلوگیری از کمبود آب در بدنه.

غذاهای شور مصرف نکنین:

از مصرف غذاهای شور خودداری کنین. غذاهای بسیار شور می‌تونن تشنگی رو افزایش بِدَن. بنابراین، یکی از گروه‌های غذایی که در این ماه بهتره از مصرف آن‌ها پرهیز کنیم، غذاهای شور هستن.

برای جلوگیری از تشنه شدن نوشیدنی اسیدی نخورید:

استفاده از نوشیدنی‌های اسیدی یا آبمیوه برای تأمین نیاز بدن به آب، ممکنه باعث افزایش تشنگی شما بشه. در ماه مبارک رمضان به نوشیدن آب معمولی و آب معدنی اکتفا کنین. خوندن این مطلب هم برای شما مفیده: 4 خوراکی که شما رو تشنه میکنه.

غذاهای تند و چرب نخورین:

برای کاهش احتمال تشنگی در سحر از مصرف غذاهای تند و چرب خودداری کنین. به جای انتخاب غذاهای سرخ شده یا دارای چربی زیاد، بهتره از غذاهایی که به راحتی هضم می‌شَن مانند پنیر، نان یا جو استفاده کنین تا احتمال تشنگی پس از سحر کمتر بشه.

استفاده از خیار برای کنترل تشنگی

خیار به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی آب، می‌تونه در کنترل احساس تشنگی مؤثر باشه. مصرف یک عدد خیار در سحر به عنوان یک ماده غنی از آب، می‌تونه به شما کمک کنه تا در طول روز از تشنگی جلوگیری کنین.

جلوگیری از تشنه شدن با عدم مصرف شیرینی‌جات:

در سحر، برای جلوگیری از تشنه شدن از مصرف شیرینی‌جات خودداری کنین. مصرف غذاهای شیرین و قندی در سحر، یکی از عوامل اصلی کمبود آب در بدنه. به همین دلیل، توصیه می‌شه در سحر از غذاهای سبک و کم‌چرب استفاده کنین تا از افزایش تشنگی و کم‌آبی بدن جلوگیری بشه.

 هنگام سحری چی بخوریم تشنه نشیم؟

مصرف میوه‌های آبدار برای جلوگیری از تشنه شدن:

در ماه مبارک رمضان، مصرف میوه‌های آبدار می‌تونه به شما کمک کنه تا از کمبود آب در بدن جلوگیری کنین. میوه‌هایی مانند هندوانه و خربزه که حاوی مقدار زیادی آب هستن، می‌تونن بعد از افطار و هنگام سحری به عنوان گزینه‌های سالم و مغذی در منوی شما قرار بگیرن. مصرف این نوع میوه‌ها، علاوه بر اینکه احساس تشنگی رو کاهش می‌دَن، انرژی و آب مورد نیاز بدن رو فراهم می‌کنه. بنابراین، بهتره در طول ماه رمضان به مصرف فراوان این نوع میوه‌ها توجه کنین تا از کمبود آب در بدن جلوگیری بِشه و انرژی لازم رو برای روزه گرفتن داشته باشین.

برای حفظ آب بدن در طول ماه رمضان به جای نوشیدن آب (به صورت یکباره)، توصیه می‌شه آب رو به طور متناوب مصرف کنین. به عنوان مثال به جای نوشیدن یک لیتر آب بلافاصله پس از افطار، می‌تونین آب رو به مقدار یک یا دو لیوان در هر ساعت مصرف کنین. این روش کمک می‌کنه تا بدن به طور مداوم آب  مورد نیاز رو دریافت و احساس تشنگی کاهش پیدا کنه.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋