نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

درمان گردن درد بعد از خواب

درمان گردن درد بعد از خواب

درمان گردن درد

گردن درد بعد از خواب یک موضوع رایجه که خیلی از افراد باهاش مواجه میشن. عوامل زیادی باعث گردن درد میشن که چند نمونش شامل موارد زیر میشه:

شیوه خواب: شیوه خواب اهمیت زیادی تو ایجاد گردن درد داره. اگر به شیوه‌ای که خواب می‌رید توجه نکنی، ممکنه فشار بیشتری بر روی گردن و عضلاتت اعمال بشه که به علت این فشار، درد گردن به وجود بیاد.

درمان گردن درد بعد از خواب

بالش: انتخاب بالش مناسب هم می‌تونه نقش مهمی در کاهش درد گردن بعد از خواب داشته باشه. بالشی که ارتفاع و نرمی مناسبی داشته باشه، به گردن و کمرت کمک می‌کنه و فشار روی عضلات رو کاهش می‌ده.

فشار زیاد بر روی گردن: ممکنه وقتی که روی یه بالش بلند خوابیدی یا وضعیت خوابت نامناسب بوده، فشار زیادی بر روی گردن و عضلاتت اعمال بشه که باعث گردن درد بعد از خواب میشه.

کم تحرکی: اگر در طول روز کمتر حرکت کنی و زمان زیادی رو صرف نشستن در یک موقعیت ثابت می‌کنی، ممکنه عضلات گردن و کمرت ضعیف بشن. کم تحرکی باعث میشه که بعد از خواب گردن درد بشی. حالا اما درمانی برای رفع این مشکل وجود داره؟ در جواب باید گفت که بله، ما تو این مقاله قراره راه حل هایی رو برای درمان گردن درد پیشنهاد بدیم پس اگه شمام ازین مشکل رنج میبرین ادامه این مقاله رو بخونین.

پیشگیری از ایجاد درد گردن

شاید شمام شنیده باشین که میگن پیشگیری بهتر از درمانه. وقتی دردها طولانی میشن و بازه زیادی اذیت میکنن بهترین کار اینه که دلیلشو پیدا کنی و اونا رو رفع کنی. تو این قسمت از مقاله به روش هایی پرداخته شده که میتونن تا حد زیادی از گردن درد جلوگیری کنن.

برای جلوگیری از گردن درد وقتی که از خواب بیدار میشی، چند تا حرکت ساده وجود داره که می‌تونی انجام بدی. برای مرحله اول، اگه عادت داری روی شکم بخوابی، بهتره ازین به بعد به پهلو یا پشت بخوابی. وقتی خوابیدی پهلو خوابیدی، یه بالش بین پاهات قرار بده. این کار کمک می‌کنه که گردنت با ستون فقرات هماهنگ باشه. وقتی روی پهلو می‌خوابی، مطمئن شو که ارتفاع بالش زیر سرت به اندازس و گردنت رو بیشتر از شانه‌هات بالا نگه نمی‌داره. کشیدگی عضلات گردن توی شب می‌تونه به گردن درد بعد خواب منجر بشه.

از بالشی استفاده کن که شکل گردنت رو دنبال کنه. بالش‌های پر یا فوم می‌تونن خیلی مناسب باشن. البته یادت باشه که این بالش‌ها با گذر زمان شکلشون رو از دست می‌دن، پس هر دو سال یه بار باید عوضشون کنی. در طول روز، سعی کن وقتی ایستادی، راه میری و یا نشستی، وضعیت بدنت درست باشه. از قوز کردن و خم کردن گردنت خودداری کن. به جای اینکه گردنت رو به جلو خم کنی که بتونی به مانیتور یا گوشی نگاه کنی، سعی کن مانیتور یا گوشی رو هم سطح چشمات بگیری. همچنین از قرار دادن گوشی بین گوش و شانه هم موقع صحبت کردن با تلفن خودداری کن.

نحوه درست خوابیدن

انجام تمرینات کششی برای رفع گردن درد

تمرینات کششی یکی از موثرترین روشا برای درمان گردن درد شناخته میشن. این روش به‌ دلیل کارآمدی زیاد و ساده بودن محبوبیت زیادی داره و می‌تونه بهت کمک کنه که گردنت قوی بمونه و درد کمتری داشته باشی. در ادامه چند تا حرکت کششی برای درمان گردن درد پیشنهاد شده:

در مرحله اول، وقتی ایستادی، سرتو و پشتت رو صاف کن و دستات رو روی پهلوهات بزار. بعد سرتو به آرامی به سمت چپ بچرخون و حدود 1 تا 20 ثانیه اونجا بمون، بعد به آرومی به سمت راست بچرخونش. این کار رو 3یا 4 بار تکرار کن، حین انجام این حرکات باید حس کنی که عظلات گردنت دارن کشیده میشن و آروم میشن مگرنه ممکنه این تمرین کاراییشو نداشته باشه.

یه تمرین دیگه هم دارم که می‌تونی انجام بدی. پاهات رو به عرض شانه‌هات باز کن و چانت رو بالا نگه دار. بعد یک دمبل کوچیک به اندازه 1 یا 2 کیلو رو بگیر، یا از یه بطری آب استفاده کن. بعد، به آرومی شانه‌هات رو به سمت گوشات بالا ببر و حس کن که عضلات پشت و گردنت کشیده می‌شن. یک ثانیه اونجا بمون و بعد در حالی که نفستو بیرون میدی، شانه‌هات رو به پایین بیار. این تمرین رو 3 بار در هفته و هر بار 8 تا 10 مرتبه انجام بده. اینا کمک می‌کنه که عضلات گردنت قوی بمونه و درد کمتری داشته باشی.

 

 

 

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋