نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

از عوارض پیرسینگ چه می دانید؟

از عوارض پیرسینگ چه می‌دانید؟

استفاده از پیرسینگ

زیبایی، نیاز فطری هر آدمیه. زیباتر شدن نباید باعث بشه که فرد سلامت خودش رو به خطر بندازه. یکی از عمل‌های زیبایی پیرسینگه که بعضی از افراد خیلی بهش علاقه نشون میدن. ممکنه این افراد ندونن عوارض پیرسینگ چیه و بی محابا سراغش برن و یا در استفاده از این روش افراط کنن. دنیای زیبایی این سال‌ها کمی خطرناک شده و حتی بعضی مواقع با جان آدما هم بازی می‌کنه! میخوایم در ادامه بیشتر در مورد پیرسینگ صحبت کنیم و ببینیم چه عوارضی ممکنه داشته باشه. همین طور چطوری میشه از عوارض احتمالیش جلوگیری کرد.

جلوگیری عوارض پیرسینگ

پیرسینگ چیست؟

قبل از این که به عوارض پیرسینگ بپردازیم، باید ببینیم پیرسینگ چیست؟ ممکنه بعضیا فکر کنن فقط سوراخ کردن بینی میشه پیرسینگ یا پیرسینگ گوش توی ذهنشون بیاد؛ اما بهتره بدونید هر جایی از بدن رو که برای زیبایی یا استفاده از ابزار زیبایی سوراخ کنن بهش میگن پیرسینگ. ممکنه پره‌های بینی، خط وسط بینی، لاله گوش، لب، زبان، ناف، پوست کناره ابروها و هر جایی رو شامل بشه. البته شاید این عمل سرپایی و کوچک طرفداران خاص خودش رو داشته باشه. با این حال تعدادشون هم کم نیست. بعضی موقع پیرسینگ در یه نواحی از بدن کار میشه که واقعاً خطرناکه. مثلاً ناف محلی هست که مستقیم با نواحی داخلی بدن در ارتباطه و اگر این بخش دچار عفونت بشه ممکنه واقعاً عوارض خطرناکی رو به همراه داشته باشه.

عوارض پیرسینگ چیه؟

عوارض پیرسینگ چندین مورد رو شامل میشه که ممکنه در هر فردی رخ بده. پیرسینگ یه عمل تهاجمی نسبت به بدنه و پزشکای متعهد توصیه‌ش نمی‌کنن. اگر پیرسینگ توی محیط‌های غیر استاندارد و زیر دست افراد نابلد انجام بشه، احتمال بروز این عوارض چند برابر می‌شه.

احتمال ایجاد عفونت

همین که یه نقطه از بدن رو سوراخ کنیم، خودش ممکنه عوارضی رو شامل بشه. پوست یه لایه محافظ برای جلوگیری از ورود میکروب به بدنه. وقتی ما با ابزار مختلف این لایه رو برش می‌زنیم و حتی به لایه‌های پایین‌تر پوست هم ورود می‌کنیم، قطعاً احتمال ورود میکروب به این بخش از بدن زیادتر میشه. عوارض پیرسینگ در بیشتر مواقع همین عفونی شدن ناحیه است.

عفونت غضروف و آسیب به آن

حتی سوراخ کردن نواحی که غضروفی هستن مثل پره‌های بینی و لاله گوش خیلی خطرناک‌تر از بخش‌های گوشتیه. عوارض پیرسینگ در این موارد که ممکنه باعث عفونت غضروف بشه، می‌تونه یه لایه بزرگ غضروف رو راحت از بین ببره. پس باید این نکته رو بدونین که قید محیط‌ها و سالن‌های بدون مجوز رو از همون اول بزنین. این کار باید کاملاً با ابزار بهداشتی و تحت نظارت یه فرد حرفه‌ای انجام بشه.

خونریزی زیاد و ایجاد اسکار

عوارض پیرسینگ فقط شامل عفونت نمیشه، بلکه بعضی موقع همزمان با سوراخ کردن ناحیه مورد نظر، پارگی مویرگ یا رگ اتفاق میفته و ممکنه فرد دچار خونریزی زیادی بشه. ممکنه جای زخم خوب نشه و حالت اسکار و بد شکل پیدا کنه.

حساسیت به فلزات مورد استفاده یکی از عوارض پیرسینگ

مشکل دیگه‌ای که پس از پیرسینگ ممکنه برای فرد رخ بده، عفونت بر اثر بعضی از فلزات حساسیت‌زا هست. اکثر اوقات پس از عمل پیرسینگ، بدلیجات یا اکسسوری‌هایی توی سوراخ ایجاد شده قرار می‌گیره. ممکنه فرد به این اکسسوری‌ها حساسیت داشته باشه. مثلاً نیکل یه فلزی هست که خیلی در تولید بدلیجات استفاده میشه. از طرفی حساسیت بهش هم در بین افراد مختلف کم نیست! پس اگر می‌خواین سختی و عوارض پیرسینگ رو به جان بخرین، حداقل سراغ فلزات ارزشمند و با حساسیت کمتر مثل طلا و نقره برید.

جلوگیری از عوارض پیرسینگ

چطوری از عوارض پیرسینگ جلوگیری کنیم؟

حالا که فهمیدین عوارض پیرسینگ چیه ، بهتره سراغش نرید. حقیقتش زیبایی این کار به عوارضش نمی‌ارزه. به خصوص که اگر بعد از یه مدت این روش‌ها از مد افتادن، ممکنه جای پیرسینگ برای همیشه توی صورت بمونه. با این وجود اگه از طرفدارای پیرسینگ هستین، بهتره یه مرکز مطمئن و دارای مجوز رو انتخاب کنین که کارش رو کاملاً طبق اصول و استانداردهای بهداشتی انجام میده. ابزاری که استفاده میشه باید کاملاً استریلیزه و بهداشتی باشه تا میکروب رو وارد بدن نکنه.

از طرفی برای جلوگیری از عوارض احتمالی پیرسینگ، باید مراقبتای بعد از این عمل رو جدی بگیرین. محیط پیرسینگ شده رو باید کاملاً تمیز نگه دارین. ممکنه بهتون توصیه کنن که داروی خاصی بخورین تا از عفونت جلوگیری بشه. حتی داروهای موضعی برای ترمیم سریع‌تر زخم هم تجویز میشه. بهتره این موارد رو با دقت رعایت کنین که یه وقت عوارض این عمل دامنگیرتون نشه.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋