نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

آیا پریود شدن در حین جراحی بینی خطرناک است؟

پریود بودن هنگام عمل بینی خطرناک است؟

با وجود پیشرف فراوانی که در حوزه جراحی های زیبایی بوجود آمده است همچنان این سوال باقیست که آیا زمان انجام عمل بینی نقشی در روند و یا نتیجه عمل دارد؟ برای مثال آیا جراحی بینی در زمان پریود خانم ها و با وجود تغییرات هورمونی انجام پذیر است؟ و یا همزمانی جراحی و پریود چه تاثیراتی بر نتیجه جراحی خواهد گذاشت؟ آیا جراحی بینی حین پریودی ممکن است؟

در پاسخ باید گفت که انجام جراحی های زیبایی از جمله عمل زیبایی بینی در دوره قاعدگی هیچ مشکلی ندارد. با اینحال بیمارانی که مشکل انعقادی دارند باید در دوره قاعدگی یا پریود ماهیانه از انجام عمل های زیبایی پرهیز کنند. در چنین شرایطی به پزشک خود اطلاع دهید و با او مشورت کنید.

در ادامه این مقاله به پاسخ کاملتر این پرسش می پردازیم و ابهامات همزمانی عمل بینی و پریودی را برای شما رفع خواهیم کرد.

پریود بودن هنگام عمل بینی خطرناک است؟

پریودی در زمان عمل بینی: عوارض و تأثیرات

به طور کلی تغییرات هورمون ها در دوران پریود می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر جراحی بینی تاثیر بگذارند. برای مثال افزایش پروژسترون موجب افزایش حساسیت به درد و همچنین تورم بیشتر بینی می شود و فرآیند بازیابی پس از عمل را تحت تاثیر قرار می دهد.

از طرفی این تغییرات می توانند بر مدت زمان بازیابی نیز تاثیر بگذارند و طول مدت آن را افزایش دهند. هرچند این عوارض با مشورت با پزشک و برنامه ریزی دقیق به سادگی قابل پیشگیری هستند.

پریود و ورم بینی

یکی از تغییرات هورمونی که در زمان پریود در بدن خانم ها رخ می دهد، تورم بیشتر است. این تغییر به 2 دلیل اتفاق می افتد:

  1. در ابتدا تغییرات هورمونی به خصوص افزایش سطح هورمون استروژن باعث افزایش گردش خون و باز شدن رگ ها می شود موجب ورم در برخی نواحی بدن می شود.
  2. از سوی دیگر در دوران قاعدگی بدن افراد به اصطلاح آب می آورد و به دلیل نوسانات هورمونی پیش می آید و باعث افزایش آب موجود در بافت ها می گردد. در این موارد با تغذیه مناسب که سرشار از پتاسیم باشد و همچنین مشاره با پزشک می توانید از ورم بیش از حد بینی خود جلوگیری کنید.

عوارض بیهوشی رینوپلاستی بر پریود

همانطور که قاعدگی می تواند بر جراحی بینی تاثیر گذار باشد، استفاده از بیهوشی نیز در طی جراحی نیز باعث تغییرات در سطح هورمون های بدن می شود.

برای مثال داروهای بیهوشی می توانند سطح هورمون های استروژن و پروژسترون را تغییر دهند. این تغییرات بیشتر موقتی هستند اما تاثیر مستمری بر روی چرخه پریود دارند. به همین دلیل است که برخی افراد بعد از جراحی بینی و استفاده از مواد بیهوشی با تأخیر در شروع دوره پریودی خود مواجه می شوند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر چرخه قاعدگی بیمار تاثیر بگذارد میزان استرس فرد است که می تواند بر روی هورمون های استروژن و پروژسترون تاثیر بگذارد و چرخه پریودی را تغییر دهد.

پیشگیری از عوارض بیهوشی بر پریود

تغییرات ایجاد شده بر چرخه پریود در اثر داروهای بیهوشی با مشاوره با پزشک بی هوشی و همچنین جراح متخصص قابل پیشگیری است.در این موارد پزشکان با بررسی سابقه پزشکی و چرخه قاعدگی فرد بهترین برنامه را برای جراحی و بیهوشی در حین عمل ارائه می دهند.

پس از عمل نیز بیمار با رعایت دستورالعمل ها و همچنین پیگیری و دقت می تواند از این عوارض پیشگیری کند. با توجه به این که استرس نیز یکی دیگر از عوامل تغییرات چرخه پریودی پس از جراحی بینی است، مدیریت استرس و همچنین تغذیه مناسب می توانند کمک کننده باشند.

تغییرات در چرخه پریودی پس از جراحی عمری عادی است، اما در صورت ادامه داشتن این تغییرات بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پریود بودن هنگام عمل بینی خطرناک است؟

چه افرادی در زمان پریودی نباید عمل بینی انجام دهند؟

با وجود این که جراحی بینی، عملی بی خطر است و همزمانی جراحی با پریود خانم ها مشکلات سختی به وجود نمی آورد، اما باز هم جراحی در زمان قاعدگی به همه پیشنهاد نمی شود.

برای مثال افرادی که از پیش چرخه پریود نا منظمی دارند از جراحی در هنگام قاعدگی منع می شوند زیرا این مسئله می تواند اختلال بیشتری در دوران بازیابی یا جراحی پیش آورد.

همچنین اگر در دوران قاعدگی درد شدید، ناراحتی و یا دچار تغییرات هورمونی شدیدی تجربه می کنید، بهتر است از عمل در دوران پریود خودداری کنید. تمامی این موارد می توانند تجربه جراحی را برای شما دردناکتر کنند و یا دوران بازیابی را طولانی تر سازند.

از طرفی، اگر فرد در کنار قاعدگی از بیماری مزمن مانند دیابت و یا بیماری های قلبی، و یا بیماری های خونی مانند هموفیلیا نیز رنج می برد، حتما باید با پزشک خود در میان بگذارد و مشورت بگیرد. این بیماری ها به خودی خود خطر جراحی را افزایش می دهند و به مشورت دقیق با پزشک نیاز دارند. برای اطلاع بیشتر به مقاله عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ مراجعه کنید.

مراقبت‌های لازم در زمان همزمانی پریود و عمل بینی

در صورت همزمانی جراحی زیبایی بینی شما با دوران قاعدگی بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • مشاوره با پزشک قبل از جراحی: با بررسی چرخه پریود خود و مشورت با پزشک می توانید از بسیاری از عوارض همزمانی پریود و عمل بینی پیشگیری کنید. پزشک جراح شما می تواند در صورت نیاز دستورات لازم را به شما دهد و یا دارو هایی را برای کاهش عوارض برای شما تجویز کند.
  • مدیریت درد و ناراحتی پس از جراحی: با توجه به دستورات پزشک از داروهای مسکن و ضدآلتهاب تجویز شده را مصرف کنید و پک های سرد یا گرم برای کاهش تورم و درد استفاده کنید.
  • مدیریت تغییرات هورمونی: با توجه و دقت به تغذیه و استراحت می توانید تغییرات هورمونی خود را مدیریت کنید و دوران بازیابی پس از مل خود را تسریع بخشید. در صورت نیاز نیز پزشک می تواند داروهایی برای کنترل هورمون ها تجویز کند.
  • توجه به علائم ناراحتی بیشتر: در صورت تجربه هر گونه درد و یا علائم ناخوشآیند پس از جراحی بینی حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

منابع

www.healthandbeautytravel.nl

www.medicalcenterturkey.com

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋