نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

چگونه یک روتین پوستی خوب داشته باشیم؟

چگونه یک روتین پوستی خوب داشته باشیم؟

چگونه یک روتین پوستی خوب داشته باشیم؟  

احتمالا بارها اسم روتین پوستی رو شنیدین اما نمی دونستین که واقعا روتین چیه و چرا رعایت این موضوع تا این اندازه مهمه. همه افراد آرزوی داشتن یک پوست، صاف، شاداب، روشن و بدون لک و جوش رو دارن. بارها افراد زیادی رو مشاهده کردین که در مورد راز زیبایی پوست اونا کنجکاو شدین. زیبایی پوست می تونه باعث افزایش اعتماد به نفس فرد شده و زیبایی او رو دوچندان کنه. اما باید توجه داشته باشین که یک پوست زیبا نیازمند به مراقبت و تلاش زیادی داره. بنابراین این طور نیست که شما هفته ای دو بار پوستتون رو بشویید و انتظار یک پوست عالی و بدون لک داشته باشین. در این مقاله می خوایم به معرفی روتین پوستی و نکات بسیار مهم پیرامون این مسئله بپردازیم.

روتین پوستی چیه؟

روتین پوستی به مجموعه کارهایی می گن که روزانه برای پاکسازی و حفظ سلامت و زیبایی پوست باید انجام بدیم. روتین به معنی تکرار کردنه. در واقع ما هر روز این کارها رو تکرار می کنیم تا پوستی شاداب، شفاف و باطراوت داشته باشیم. انجام روتین پوستی باید به صورت روزانه باشه. برخی از پزشکان انجام روتین پوست رو روزانه یکبار و برخی دیگر روزانه دو بار توصیه می کنن. البته این موضوع تا حدود زیادی بستگی به نوع پوست فرد داره. زیرا پوست هر فرد با پوست فرد دیگری فرق می کنه. انجام برنامه روزانه برای پوست به دفعات زیاد نه تنها پوست رو زیبا نمی کنه، بلکه موجب ایجاد حساسیت و نازک شدن بیش از حد پوست میشه. همچنین انجام صحیح و به ترتیب این روتین بسیار مهمه.

چگونه روتین پوستی مخصوص به خودمان را داشته باشیم؟

در پاسخ به این که چگونه یک روتین پوستی خوب داشته باشیم، باید بگیم که اولین قدم داشتن روتین مخصوص به خود هستش. افراد مختلف بر اساس سن، جنسیت و نوع پوستی که دارن به دسته های مختلفی تقسیم می شن. بنابراین روتین هر کس با روتین فرد دیگه کاملا متفاوته. مثلا ما نمی تونیم روتین یک پوست چرب رو برای یک پوست خشک تجویز کنیم. پس ابتدا باید پوست خودتون رو بشناسین.

انواع پوست شامل پوست چرب (مستعد جوش و آکنه)، پوست خشک، پوست معمولی، پوست مختلط و پوست حساس میشه. محصولاتی که برای روتین هر کدوم از این پوست ها باید استفاده کنین با هم متفاوته.

مراحل اصلی روتین پوستی

مراحل اصلی روتین پوستی

یکی از شروط اصلی داشتن یک روتین پوستی عالی، رعایت تمامی مراحل آن به صورت قدم به قدم هست. درسته که محصولاتی که توی هر روتین برای هر نوع پوست استفاده می شن با هم فرق می کنن، اما مراحل اصلی استفاده از آن ها با هم یکی هستن. در ادامه هر کدوم از مراحل روتین پوستی رو به صورت خلاصه توضیح میدیم.

اولین قدم پاکسازی پوست صورت

اولین مرحله روتین پوستی، پاکسازی پوست هستش. در این مرحله ابتدا باید با استفاده از شیر پاک کن، میسلار واتر یا روغن های مخصوص، پوست رو کاملا تمیز کنین. سپس با استفاده از شوینده های مخصوص پوست رو با آب بشورین. تو این مرحله تمام چربی های اضافه، گرد و غبار، مواد آرایشی و ... باید از سطح پوست حذف بشن.

دومین قدم متعادل سازی پوست

مرحله دوم روتین پوستی متعادل سازی است که شامل پاکسازی عمقی پوست و تنظیم PH اون میشه. تو این مرحله از تونرهای آرایشی، سرم ها و آمپول ها استفاده می کنن. تونرهای آرایشی می تونن آلودگی ها رو از لایه های زیرین پوست بیرون بکشن. درنتیجه پوست به صورت عمقی پاکسازی میشه. سرم ها و آمپول ها حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای پوست هستن.

سومین قدم آبرسانی و مرطوب کردن پوست

سومین مرحله روتین پوستی مربوط به آبرسانی و هیدراته کردن پوست هست. در این مرحله بهتره از آبرسان های قوی و باکیفیت استفاده کنین. بعد از استفاده از آبرسان، برای جلوگیری از خشک شدن پوست از مرطوب کننده بهره ببرین.

نکات مهم هنگام انجام روتین پوستی

اگه می خواین روتین پوستی خودتون رو بدون هیچ کم و کاستی انجام بدین و بهترین نتیجه رو بگیرین، حتما نکات زیر رو رعایت کنین.

· روتین پوستی رو روزانه دو بار انجام بدین. یک نوبت صبح وقتی از خواب بیدار می شین و یک نوبت شب قبل از خواب.

· حتما از محصولات اورجینال و باکیفیت برای انجام روتین استفاده کنین.

· دقت کنید که تمام محصولات استفاده شده در روتین حتما مطابق با پوست خودتون باشه. مثلا اگه پوست چرب دارین از شوینده مخصوص پوست های چرب بهره ببرین.

· مراحل روتین پوستی و استفاده از محصولات رو به ترتیب انجام بدین. مثلا استفاده از آبرسان مخصوص به مرحله اخر هست. هرگز آبرسان رو نباید در مرحله پاکسازی به کار ببرین.

· هفته ای دو بار از ماسک های مغذی کننده پوست و لایه بردارها استفاده کنین.

منبع

ucsfhealth.org

 

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋