نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

آشنایی با علائم واژینیسموس

آشنایی با علائم بیماری واژینیسموس

علائم بیماری واژینیسموس

واژینیسموس نوعی اختلال زنانه محسوب می‌شه. زمانی که زنان در ناحیه تناسلی خود با کشش غیر ارادی روبرو شن، دچار این مشکل شده‌اند. زنانی که از این مشکل رنج می‌برن، ممکنه که درد زیادی رو در زمان برقراری رابطه و یا گذاشتن تامپون تجربه کنن. بر اساس آمار متخصصان و پزشکان زنان و زایمان اختلال واژینیسموس جزو شایع‌ترین مشکلات در بین زنان شناخته می‌شه. زنانی که دچار این مشکل هستن اگر برای درمان آن اقدامی انجام ندن، ممکنه که با گذشت زمان به مشکلات روحی و همچنین مشکلات جسمی مبتلا شن.

علائم بیماری واژینیسموس چیه؟

 قبل از صحبت در مورد علائم بیماری واژینیسموس به بررسی اینکه این بیماری چیه می‌پردازیم. همونطور که گفتیم زمانی که زنان با انقباضات و کشش غیر ارادی عضلات داخلی واژن خود روبرو شن، دچار بیماری واژینیسموس شده‌اند. زنان مبتلا به این نوع بیماری، درد شدیدی رو در حین برقراری رابطه جنسی تجربه می‌کنن، به همین خاطر اسم دیگه این بیماری دخول دردناکه. در زمان ورود انگشت، آلت تناسلی و ابزار پزشکی داخل واژن زنانی که مبتلا به بیماری دخول دردناک هستن، با انقباض ناگهانی عضلات واژن خود روبرو می‌شن. میزان درد این بیماری در زنان مختلف، متفاوته. مثلا برخی از زنان ممکنه درد خیلی کمی داشته باشن. همچنین عده‌ای دیگه ممکنه که درد خیلی شدید و غیرقابل تحملی رو تجربه کنن.

همونطور که گفتیم این بیماری غیر ارادیه و در صورتی که فرد برای درمان اون اقدامی انجام نده با گذشت زمان استرس و اضطراب شدیدی در حین برقراری رابطه جنسی خواهد داشت.

علائم بیماری واژینیسموس

یکی از مهم‌ترین علائم بیماری واژینیسموس، رابطه جنسی دردناکه. زنانی که مبتلا به این بیماری هستن در زمان ورود آلت تناسلی مردانه درد بسیاری رو تحمل می‌کنن و تا زمانی که آلت تناسلی مردانه از واژن اون‌ها خارج می‌شه این درد ادامه خواهد داشت. از دیگر علائم بیماری دخول دردناک می‌توان به احساس درد در زمان گذاشتن تامپون قاعدگی و معاینه‌های پزشکی اشاره کرد. زنانی که مبتلا به این بیماری هستن در زمان رابطه جنسی درد بسیاری در تحمل می‌کنن و با گذشت زمان میل جنسی اون‌ها از بین می‌ره.

همونطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، زنان در حین رابطه جنسی ترس و اضطراب شدیدی دارن و این مورد یکی دیگه از علائم بیماری واژینیسموس محسوب می‌شه. واژن زنان در زمان ورود آلت تناسلی مردانه، دچار انقباض شدید در ماهیچه‌های داخلی و در نهایت باعث ایجاد حس سوزش می‌شه. اسپاسم عضلانی یکی دیگه از علائم این بیماریه.

علت و علائم بیماری واژینیسموس

پزشکان و متخصصان زنان و زایمان تا به امروز علت و علائم بیماری واژینیسموس رو به طور دقیق شناسایی نکردن‌. یکی از علت‌های مبتلا شدن به این بیماری می‌تونه ترس از داشتن رابطه باشه. البته تنها علت مبتلا شدن به این بیماری رابطه جنسی نیست. به طور کلی علل مبتلا شدن به این بیماری رو می‌تونیم به دو دسته روانی و فیزیکی تقسیم کنیم. علت فیزیکی این بیماری شامل موارد متعددی می‌شه. اضطراب، احساس گناه از برقراری رابطه جنسی به صورت مکرر، احساس ترس بابت باردار شدن، ترس از تجاوز، احساس ناخوشایند بابت برقراری رابطه نمونه‌هایی از محرک‌های روانی هستن. عفونت ادراری و عفونت قارچی، سقط جنین، سرطان، دوره یائسگی، عوارض دارو نمونه‌هایی از محرک‌‌های فیزیکی هستن.  

واژن

عوارض و آثار بیماری واژینیسموس

تا اینجای مقاله شما عزیزان رو با علائم بیماری واژینیسموس آشنا کردیم. در این بخش به بررسی عوارض و آثار اون می‌پردازیم. زندگی جنسی زنانی که مبتلا به بیماری واژینیسموس هستن از کیفیت پایینی برخورداره. به همین خاطر اصلی‌ترین عوارض بیماری دخول دردناک، عدم رضایت از رابطه جنسیه. از دست رفتن اعتماد به نفس زنان یکی از آثار این بیماریه. زنانی که مبتلا به این بیماری هستن درد زیادی رو در حین رابطه تجربه می‌کنن و در روز‌های آینده از برقراری رابطه ترس زیادی خواهند داشت. زود انزالی و ایجاد اختلال در نعوظ از دیگر عوارض این بیماری محسوب می‌شن. در صورت بروز این بیماری رضایت زوجین از رابطه جنسی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنه.

درمان بیماری واژینیسموس

درمان بیماری واژینیسموس

بعد از بررسی علائم بیماری واژینیسموس روش‌های درمان این بیماری رو در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. برای درمان بیماری واژینیسموس روش‌های متعددی وجود داره که در ادامه با معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

جراحی: جراحی یکی از روش‌های درمان این بیماری محسوب می‌شه. در صورتی که زنان در ناحیه تناسلی خود دچار پارگی شده‌اند‌، با استفاده از جراحی می‌تونن مشکل به وجود آمده رو اصلاح کنن. یکی از دلایل تنگی واژن، بافت‌های آندومتریوز هستن. امکان برداشتن این بافت‌ها از طریق جراحی وجود دارد.

تزریق بوتاکس: تزریق بوتاکس باعث فلج شدن عضله‌ها و در نهایت عدم انقباض اون‌ها می‌شه. برخی از پزشکان جهت درمان بیماری واژینیسموس در زنان از این روش استفاده می‌کنن.

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋