نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

انواع روش های جوانسازی واژن

انواع روش های جوانسازی واژن

جوانسازی واژن، امروزه روش های گوناگونی دارد که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. زیبایی و جوانسازی ناحیه تناسلی یک عنوان بحث برانگیز است که به منظور درمان تغییرات مختلف فیزیولوژیکی در مجرای واژن، دیواره ی واژن یا کف لگن (غالباً به دنبال زایمان طبیعی)، در بین خانم ها بسیار پرطرفدار می باشد. بسیاری از زنانی که زایمان های طبیعی پی در پی یا یائسگی را پشت سر گذاشته اند، ممکن است دچار سستی کانال واژن، آسیب در لگن، خشکی واژن یا اختلال در استحکام دیواره ی واژن شوند.

منظور از جوانسازی واژن چیست؟

جوانسازی واژن یک عمل جراحی زیبایی است که با هدف اصلاح مواردی مانند شلی، افتادگی و خشکی در ناحیه واژن انجام می شود. این مشکلات می تواند منجر به بی اختیاری ادرار، به ویژه پس از زایمان، به ویژه زایمان طبیعی شود، که می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی زنان تأثیر بگذارد.
مشخص شده است که انجام این روش می تواند هم کیفیت روابط زناشویی و هم زندگی شخصی زنان را بهبود بخشد.


 
   

 

در زیر تعدادی از عمل های جوانسازی واژن رو بیان کردیم:

چه زمانی به جوانسازی واژن نیاز است؟

در حالی که هیچ شاخص خاصی برای زمان نیاز به جوانسازی واژن وجود ندارد، موقعیت های مختلفی وجود دارد که در آن زنان ممکن است این روش را در نظر بگیرند. یکی از دلایل رایج بعد از زایمان است، زیرا عضلات واژن ممکن است به دلیل روند زایمان کشیده و شل شوند. همچنین منجر به کاهش رضایت جنسی و حتی بی اختیاری ادرار شود. جوانسازی واژن می تواند به سفت شدن عضلات واژن کمک کند و عملکرد جنسی و کنترل ادرار را بهبود بخشد. یکی دیگر از مواردی که ممکن است جوانسازی واژن در نظر گرفته شود، در زنانی است که با افزایش سن دچار شلی یا شلی واژن می شوند. این می تواند منجر به ناراحتی در هنگام مقاربت و کاهش لذت جنسی شود. جوانسازی واژن می تواند به بازگرداندن سفتی و کشش به بافت های واژن کمک کند و رضایت جنسی را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی از زنان ممکن است برای بهبود ظاهر ناحیه تناسلی خود، جوانسازی واژن را به دلایل زیبایی انتخاب کنند. در نهایت، تصمیم برای انجام جوانسازی واژن یک تصمیم شخصی است و باید با مشورت یک پزشک متخصص جراحی های زیبایی و بانوان گرفته شود.

روش های جوان سازی واژن

جوان سازی واژن از طریق دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می شود.

روش های جراحی

 

واژینوپلاستی (Vaginoplasty)

در این روش درمان، هدف سفت کردن واژن به دلیل افزایش سن و زایمان طبیعی است. این جراحی معمولا با هدف درمان، افزایش عزت نفس زنان و بهبود کیفیت زندگی شخصی و جنسیشان انجام میشود. برای انجام این عمل معمولا از بی حسی موضعی استفاده میشود. اما همه چیز به تشخیص پزشک و حساسایت شما به درد بستگی دارد. در برخی موارد شاید به بیهوشی کامل نیاز باشد. با انجام این عمل معمولا اهداف زیر برآورده میشود:

  • برداشتن بخشی از پوست و گوشت که روی کلیتور را پوشانده است.
  • تقویت نقطه Gکه در تحریک هرچه بهتر و بیشتر زنان موثر است.

 

لابیاپلاستی (Labiaplasty)

لابیاپلاستی با هدف تغییر شکل دستگاه تناسلی زنان انجام میشود. در این جراحی معمولا لبه های دستگاه تناسلی زنان کوچک شده و در صورت عدم وجود تقارن در شکل ظاهری، اصلاحات لازم انجام میگیرد. برای انجام این عمل معمولا از بیهوشی کامل استفاده میشود. بعد از انجام بیهوشی، لبه ها تغییر شکل یافته و قسمتهای اضافی با استفاده از لیزر را روشهای سنتی جراحی برداشته شده و بخیه زده میشود.

تنگ کردن واژن

 تنگ کردن واژن که بیشتر به عنوان سفت کردن واژن شناخته می شود، یک درمان غیر جراحی است که از پیشرفت های پزشکی برای ترمیم یکپارچه آسیب های پوستی اطراف دیواره های واژن استفاده می کند، این اختلالات مشکلاتی نظیر گشادی واژن، شلی، افتادگی و است که می تواند به دلیل تولد کودک یا روند طبیعی پیری رخ دهد. فرآیند سفت کردن واژن مستلزم نفوذ پرتوهای لیزر کنترل شده است که روی پوست واژن هدایت می شود تا تولید طبیعی الاستین و کلاژن را تحریک کند. هنگامی که کلاژن و الاستین جدید به طور طبیعی از این طریق تولید می شود، پوست اطراف واژن به طور طبیعی سفت می شود و ظاهر جوانی را القا می کند.

تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر یک روش غیر تهاجمی است که از فناوری لیزر برای بهبود و کشسانی بافت‌های واژن استفاده می‌کند. این روش در سال های اخیر به عنوان یک روش ایمن و موثر برای رفع نگرانی هایی مانند شلی واژن، کاهش رضایت جنسی و بی اختیاری ادرار محبوبیت پیدا کرده است. همچنین به بهبود جریان خون در ناحیه کمک می کند که می تواند حساسیت و عملکرد جنسی را افزایش دهد. سفت کردن واژن با لیزر معمولاً در مطب انجام می شود و به حداقل زمان استراحت نیاز دارد. به طور کلی، این روش یک راه حل راحت و محتاطانه برای زنانی که به دنبال بازیابی و جوانسازی سلامت واژن خود هستند ارائه می دهد.

مزایای تنگ کردن واژن با لیزر

یکی از عوامل سازنده و تاثیر گذار بر روی بافت واژن کلاژن می باشد . لیزر با تحریک تولید کلاژن در دیواره‌های واژن عمل می‌کند که به مرور زمان باعث سفت شدن آن می‌شود. تنگ کردن واژن با لیزر مزایای بسیاری دارد که در ادامه به شرح برخی از آن ها می پردازیم

  • درمان سستی واژن
  • بهبود خارش
  • بهبود و رفع درد در زمان رابطه جنسی
  • احساس بهبود در روابط جنسی و ارگاسم های بهتر

همچنین از مهمترین مزایای این عمل زیبایی و درمانی افزایش انعطاف پذیری بیشتر عضلات، افزایش خونرسانی، تنگ کردن کانال واژن، جوانسازی واژن و کاهش عفونت های ناشی از روابط جنسی می باشد .

توجه به این نکته ضروری است که جوانسازی واژن باید توسط یک متخصص مجرب و با تجربه انجام شود. بیماران باید گزینه های خود را به طور کامل بررسی کنند و قبل از انجام هر روشی با یک متخصص مورد اعتماد مشورت کنند. همچنین داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج جوانسازی واژن حیاتی است، زیرا نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد.

دکتر نشمیل امجدی پور متخصص جراحی های زیبایی زنان و زایمان با سال ها تجربه در خدمت مراجعین محترم هستند. شما می توانید جهت مشاوره و ویزیت حضوری با شماره های داخل سایت با مطب ایشان ارتباط برقرار کنید.

 

تنگ کردن واژن با لیزر چقدر طول می کشد؟

کل درمان تنگ کردن واژن با لیزر را می توان در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کامل کرد. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم که صبور باشید، زیرا آماده سازی و گفتگوی قبل از درمان با پزشک خود می تواند تا یک ساعت طول بکشد.

آیا تنگ کردن واژن با لیزر دردناک است؟

فرآیند تنگ کردن واژن با لیزر و پرینورافی تقریباً بدون درد است زیرا پوست و دیواره داخلی واژن هیچ گیرنده درد ندارد. با این حال، برای از بین بردن کامل درد، قبل از انجام عمل، از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می شود.

چه زمانی متوجه نتایج تنگ کردن واژن با لیزر خواهم شد؟

شما بعد از ۴-۵ هفته متوجه نتایج خواهید شد، اما تفاوت واقعی پس از یک دوره درمان کامل  قابل توجه خواهد بود.

 

 

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن با لیزر

یکی از مهمترین جنبه های مراقبت بعد از سفت کردن واژن با لیزر، رعایت بهداشت است. تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. بیماران باید دستورالعمل‌های پزشک خود را در مورد تمیز کردن ناحیه، که ممکن است شامل استفاده از صابون ملایم و بدون عطر و آب گرم باشد، دنبال کنند. همچنین توصیه می شود از استفاده از هر گونه مواد شیمیایی خشن یا محصولات معطر در ناحیه تناسلی خودداری کنید.

علاوه بر رعایت بهداشت، مهم است که از هرگونه فعالیتی که ممکن است ناحیه واژن را تحت فشار قرار دهد یا تحریک کند، خودداری کنید. این شامل پرهیز از مقاربت جنسی، استفاده از تامپون یا شرکت در فعالیت‌های فیزیکی شدید برای مدت معینی است که توسط ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود. همچنین توصیه می‌شود از لباس‌های گشاد و لباس‌های زیر نخی استفاده کنید تا جریان هوا مناسب باشد و تحریک به حداقل برسد.

تعداد جلسات تنگ کردن واژن با لیزر

به طور معمول نتیجه تنگ کردن واژن با لیزر پس از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود . اما به معمول به منظور دستیابی به نتایج مطلوب تر و طولانی تر انجام سه جلسه لیزر درمانی توصیه می شود . لازم به ذکر است، تعداد جلسات تنگ کردن واژن با لیزر بسته به میزان مشکل بیمار متفاوت می باشد . به طور حتم جراح زیبایی زنان پس از بررسی ها و ارزیابی های لازم با توجه به شرایط و وضعیت جسمی بیمار تعداد جلسات درمان را مشخص می نماید .

نتیجه گیری

در صورتی که تمایل دارید روابط جنسی بهتر داشته باشید و قدرت جنسی زنانه خود را افزایش دهید می توانید با یک جراح زیبایی زنان مشورت نمایید و با انجام این روش به رفع مشکلات خود بپردازید، جهت مشاوره می توانید با شماره 09024091624    تماس حاصل فرمایید .

 

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋