نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

بازی مناسب برای کودکان 2 تا 5 سال

بازی‌های مناسب کودک 2 تا 5 سال

بازی‌های مناسب کودک 2 تا 5 سال

بازی کردن با‌ کودک 2 ساله برای افزایش سرعت عمل

برای بازی کردن با‌ کودک 2 ساله اولین توصیه ما یک بازی هیجان انگیزه. بازی‌های مناسب کودک 2 ساله می‌تونن به سرعت عمل و توجه در کودکان کمک کنن. این بازی بسیار ساده رو می‌تونین در بین بازی‌های خونگی ارزیابی ‌کنین.

  • در بازی یک چوب بلند در وسط قرار می‌گیره و یکی از بازیکنان چوب رو طوری نگه می‌داره که در هوا بمونه.
  • بازیکنان به صورت دایره‌ای دور چوب صف می‌کشند. به هر کسی یک شماره داده ‌می‌شه.
  • بازیکن وسط با گفتن یک ترفند چوب رو زمین می‌ذاره و بازیکنی که شماره‌‌‌اش خونده ‌می‌شه سعی می‌‌کنه چوب رو قبل از اینکه روی زمین بیفته، بگیره.

بازی کردن با‌ کودک 2 ساله در خانه

بازی کردن با‌ کودک 2 و 3 ساله در خونه مایه آرامشه. در ادامه یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای بازی در خونه رو معرفی می‌کنیم. پذیرفتن شخصیت‌های مختلف در بازی‌های خونگی و ایفای نقش بر اساس نیاز آن شخصیت به آرامش روحی کودک کمک می‌‌کنه و در عین حال باعث رشد هوش ‌می‌شه. همچنین یکی از بازی‌های آموزشی برای کودکانه.

این مطلب رو هم بخونین: بازی، آینه تمام نمای ویژگی‌های کودک .

بازی‌های مناسب کودک 2 تا 5 سال
 

بازی تشخیص حیوانات

توانایی کودکان در یادگیری مخصوصا در سنین پایین (2 تا 5 سالگی) بسیار بالائه. پیشنهاد ما اینه در این سنین از طریق بازی کردن با‌ کودک توانایی تشخیص فرزندتون رو افزایش بدین.

  • همه حیوانات اسباب بازی رو در یک کیسه جمع ‌کنین و سپس از کودک خود بخواین که یک اسباب بازی رو از کیسه بیرون بیاره.
  • نام حیوانی رو که از کیسه برداشته و اینکه این حیوان چه صدایی داره رو با هم تکرار ‌کنین. اگر این صداها رو با تقلید از حیوانات در بیارین، هم لذت می‌برین و هم به کودک کمک می‌کنین که از شما تقلید کنه و یاد بگیره. وقتی این روش رو امتحان ‌کنین خیلی زود نتیجه رو می‌بینین؛ به این ترتیب او این فرصت رو داره که با حیوانات و صدای اون‌ها آشنا بشه.
  • به همین ترتیب صدای حیوانات رو روی گوشی خود ضبط ‌کنین و اجازه بدین فرزندتون به این صداها در گوشی شما گوش بده و بفهمه کدوم صدا برای کدوم حیوانه.
  • به لطف این بازی که در بین بازی‌های آموزشی 2 تا 3 ساله بسیار سرگرم کننده و موثره، هم هوش دیداری و شنوایی کودک رشد می‌‌کنه و هم توانایی یادگیری از طریق تقلید فعال ‌می‌شه. همچنین می‌تونین با بازی کردن با‌ کودک 2 ساله، حیوانات بیشتری رو به کودک خود معرفی ‌کنین.

بازی کردن با‌ کودک 5 ساله: برای بچه‌هایی که از یک بازی خسته شده اند!

بازی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کودکانه؛ البته باید این موضوع رو هم در نظر داشته باشین که تنها هدف بچه‌ها از بازی کردن، سرگرمی نیست. بازی کردن با‌ کودک یک روش یادگیری برای اون‌هاس. انواع بازی‌های آموزشی وجود داره که مهارت‌های حرکتی کودک شما رو بهبود میده؛ همچنین باعث فعال شدن مهارت‌های تفکر تحلیلی و هماهنگی دست و چشم می‌شه. ما بازی‌های مناسبی رو برای کودکان 5 ساله و توصیه‌های لذت بخشی رو برای شما آماده کردیم.
بازی‌های مناسب کودک 2 تا 5 سال

بازی کلمه؛ یکی از بازی‌های سرگرم کننده و آموزشی

می‌تونین برای بازی کردن با‌ کودک 5 ساله، بازی شکار کلمه رو شروع ‌کنین که یک بازی چالش برانگیز اما آموزشی برای کودکانه. بازی شکار کلمه که به هیچ ماده‌ای نیاز نداره رو می‌توان با دو یا چند نفر انجام بدین. بیایید ببینیم چگونه می‌شه این بازی‌ها رو با بچه‌ها 5 ساله انجام داد.

  • به کودک خود یک عبارت صحیح بدین. مثلا؛ صدای "BE" از کنار هم قرار گرفتن حروف "B" و "E" ایجاد ‌می‌شه.
  • سپس زمان یک دقیقه‌ای رو تعیین ‌کنین. بیایید ببینیم چند کلمه که با "Be" شروع می‌شن رو می‌تونین در یک دقیقه پیدا ‌کنین؟ به کلماتی که پیدا کردین، توجه ‌کنین.
  • هر کس بیشترین کلمات رو پیدا ‌کنه، برنده بازیه. برای اینکه انگیزه فرزندتون رو از بین نبرین، می‌تونین با شناخت کمتر از او (بازی رو ببازین)، اشتیاق او به بازی رو افزایش بدین.
  • اگر بیش از یک کودک در بازی وجود داشته باشه، بسیار سرگرم کننده و رقابتی خواهد بود. بازی شکار کلمه یک بازی عالیه که دایره لغات کودکان رو توسعه می‌ده. این نوع بازی‌ها برای کودکان 5 ساله در مهد کودک‌ها هم انجام میشه.

نتیجه گیری:
در کل بازی کردن با‌ کودک می‌تونه یکی از راه‌های سرگرم کننده برای آموزش و توسعه شخصیت بچه‌ها باشه. اغلب این بازی‌ها در مهد کودک‌ها انجام میشه؛ اما این دلیل نمی‌شه که با کودک خود بازی نکنین. از بازی‌های پیشنهاد شده استفاده کنین و وقت بیشتری رو با کودک خود بگذرونین.

منبع:
anneysen.com

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋