نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

درمان بیماری های ناخن

درمان بیماری‌های ناخن

ناخن‌های سالم و براق نه تنها زیبایی دست و پا را دو چندان می‌کند، بلکه نشان دهنده‌ی سلامتی بدن است. ناخن‌های بلند، صاف و یک‌رنگ دست‌ها خبر از سالم بودنشان می‌دهد. اما گاهی اوقات به دلیل افزایش سن و یا بیماری‌های ناخن، ناخن‌ها حالت زیبای خود را از دست می‌دهند و لکه‌هایی بر روی آن‌ها ایجاد شده و خیلی شکننده می‌شوند.

درصورتی‌که به این علائم و نشانه‌ها به موقع رسیدگی شود، جای هیچ نگرانی نیست و می‌توان با مراجعه به پزشک متخصص و تشخیص بیماری ناخن به راحتی مشکلات آن را برطرف نمود.

 

چه زمانی به کلینیک درمان ناخن مراجعه کنیم؟

درصورتی‌که در ناخن ها یکی از علائم زیر بر روی آن‌ها ظاهر شود باید به کلینیک درمان ناخن مراجعه نمایید.

  • تغییر در رنگ و میزان ضخامت ناخن
  • شکنندگی ناخن
  • تغییر در شکل ظاهری ناخن مثل ناخن قاشقی، چماقی شدن و به وجود آمدن حفره در ناخن
  • جداشدن ناخن از بسترش
  • خون‌ریزی اطراف ناخن‌ها
  • تورم و قرمزی کناره‌های ناخن
  • درد ناخن

هریک از این نشانه‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، بنابراین باید هر چه سریع‌تر به کلینیک پودولوژی مراجعه کنید.

کلینیکهای درمان بیماریهای ناخن از چه روشهای درمانی استفاده میکنند؟

همان‌طور که اشاره شد، ناخن‌ها ممکن است با بیماری‌های مختلفی مواجه شوند.‌‌ ازاین‌رو نمی‌توان برای درمان تمامی آن‌ها از یک روش استفاده کرد. پزشکان متخصص با معاینه فیزیکی و بصری ناخن مشکلات و بیماری‌های آن را تشخیص می‌دهند و براساس آن بهترین روش درمانی را انتخاب می‌کنند. از راه‌های درمانی که در کلینیک‌های درمان ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

· دارودرمانی

یکی از رایج‌‌‌ترین روش‌هایی که برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد دارودرمانی است. هریک از داروها برای درمان علائم بیماری‌های خاصی تولید شده‌اند. بنابراین پزشکان در کلینیک درمان ناخن با توجه به نوع آسیب و مشکل ناخن‌ها، اقدام به تجویز دارو می‌کنند. این داروها می‌توانند به دو صورت خوراکی و موضعی باشد. از جمله داروهایی که معمولا برای درمان قارچ ناخن تجویز می‌شوند می‌توان به تربینافین، کتوکنازول، فلوکونازول و سیکلوپیروکس اشاره نمود.

· ارتونیل

ارتودنسی ناخن یا ارتونیل یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای درمان بیماری‌های ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش سیم‌های مخصوصی را روی ناخن نصب می‌کنند که از فرو رفتن ناخن به داخل گوشت و رشد آن جلوگیری کند. معمولا از روش ارتونیل برای اصلاح شکل ظاهری ناخن‌های لوله‌ای یا دارای انحنا استفاده می‌کنند.

· جراحی

با وجود علم جدید پودولوژی و درمان به روش ارتونیل دیگر جراحی انجام نمی شود ولی اگر لازم باشد در موارد خیلی خاص با رضایت بیمار جراحی انجام می شود تا بیمار دیگر به بیماری مبتلا نشود.

درمان بیماری‌های ناخن

انواع بیماریهای ناخن کدامند؟

ناخن‌ها می‌توانند با بیماری‌ها و مشکلات مختلفی مواجه شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

· ناخن‌های فرو رفته در گوشت

یکی از شایع‌‌‌ترین بیماری‌های ناخن، ناخن‌های فرو رفته در گوشت هستند. این بیماری با علائمی مانند ملتهب شدن انگشت، احساس درد، ترشح عفونت از انگشت، تغییر رنگ ناخن و خون‌ریزی همراه است. این بیماری می‌توانند دلایل مختلفی مانند پوشیدن کفش نامناسب، جوراب تنگ، اضافه‌وزن ناگهانی، کوتاه یا بلند بودن بیش از حد ناخن‌ها داشته باشد و بسیارآزار دهنده است. بهترین روش برای درمان ناخن فرو رفته در گوشت ارتونیل یا همان ارتودنسی ناخن است که در بهترین کلینیک درمان ناخن بدون جراحی، درد و نقاهت انجام می‌شود.

· قارچ ناخن

قارچ ناخن از دیگر بیماریهای شایغ ناخن است که گاهی اوقات در ناخنهای دست و پا شاهد آن هستیم. عفونتهای قارچی در ابتدا تنها موجب درد و تورم ناخن میشوند اما به مرور زمان باعث جدا شدن ناخن از بستر آن میگردند. این بیماری علائم مختلفی دارد که از جمله آنها میتوان به تیره یا کدر شدن ناخن، ضخیم شدن ریشه یا لبه ناخن، شاخه ای شدن ناخن، حالت پودری شدن ناخن و ظهور لکههای سیاه یا سفید اشاره نمود. قارچ ناخن میتوان به دلیل عدم رعایت بهداشت کف و جوراب، کاشت ناخن غیر اصولی، ژلیش مکرر ناخن، استفاده از ابزار آلوده و غیر استریل و تعریق بیش از حد کفش حین ورزش به وجود آید.

برای درمان قارچ ناخن باید حتما به کلینیک بیماری ناخن و پزشک متخصص مراجعه شود. زیرا این عفونتهای قارچی بسیار خطرناک هستند و درصورتیکه دیگر ناخنها و پوست اطراف ناخن سرایت کنند، میتوانند عوارض جبرانناپذیری به دنبال داشته باشند.

 

· کوئیلونشیا

یکی از بیماریهای ناخن وجود خمیدگی معکوس در محور عرضی و طولی ناخن است که این بیماری کوئیلونشیا نام دارد. این خمیدگی موجب ایجاد سطح مقعری در ناخن و ایجاد حالت قاشقی در آن میشود. این بیماری در ناخن دست، راحتتر از پا قابل تشخیص است.

· پارونیشیا

نوعی بیماری عفونی که موجب تورم و قرمزی لبههای بستر ناخن میشود و دارای دو نوع حاد و مزمن است. این بیماری معمولا به دلیل عوامل حساسیتزا یا تحریککننده رخ میدهد

· خونمردگی

خونمردگی یکی دیگر از بیماریهای شایع ناخن است. این بیماری در اثر وارد شدن ضربه به ناخن ایجاد میشود و موجب پارگی مویرگهای بستر ناخن میشود.

· اختلال ناخن کلابینگ

این اختلال با افزایش انحنای صفحه ناخن به شکل طولی و عرضی رخ می دهد و معمولا پزشکان برای تشخیص آن، از روش هیپرتروفی بافت نرم پالپ دیجیتالی استفاده میکنند.

· ناخن منقار طوطی

در این بیماری ظاهر ناخنها مثل انحنای متقارن لبه آزاد ناخن منقار طوطی میشود. در اثر این اختلال، صفحهی ناخن در اطراف آن نواحی کوتاه و خم میشود.

· ماکرونیکیا و میکرونیکیا

در این اختلال ناخنها نسبت به سایر ناخنها خیلی کوچک یا بزرگ هستند و در اثر یک رشد غیر عادی موضعی رخ میدهد.

· آنیکولیز

این بیماری موجب جدا شدن دیستال صفحه ناخن از بستر ناخن میشود. به عبارتی ناخن یک یا چند انگشت پا، بدون کوچکترین دردی از بستر خود جدا میشوند. آنیکولیز در نهایت موجب ایجاد بافت اضافی پوست در زیر ناخن، گودی، ضخیم شدن یا خم شدن لبههای ناخن میگردد. شایع‌‌‌ترین علت این بیماری آسیب موضعی ناخن است.

· سندروم ناخن زرد

این بیماری موجب ضخیم شدن و تغییر رنگ ناخنها به رنگ زرد یا زرد مایل به سبز میشود. این سندرم عمدتا با بیماریهای سیستمیک ، ورم لنفاوی و اختلال در تنفس ناشی از افیوژنپلور همراه است. لازم به ذکر است که بزرگسالان نسبت به کودکان، بیشتر به این سندرم مبتلا میشوند

· پسوریازیس ناخن

این بیماری موجب ایجاد خراش یا خرد شدن ناخنها میشود و از عوارض بیماری پوستی پسوزیاریس است که به پوست بستر ناخنها منتقل شده است.

برای درمان بیماریهای ناخن به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟

کلینیکهای مختلفی در زمینه خدمات زیبایی و درمانی ناخن مشغول به فعالیت هستند. اما تمامی آنها نمیتوانند مرکز مناسبی برای دریافت بهترین خدمات درمانی باشند. در واقع با توجه به حساسیت و اهمیت بالای بیماریهای ناخن باید حتما به یک کلینیک معتبر با تیم پزشکی متخصص و حرفهای مراجعه کنید. بهترین کلینیک درمان ناخن با بهرهگیری از جدیدترین تکنولوژیها و تجهیزات روز دنیا متنوع‌‌‌ترین خدمات زیبایی و درمانی را ارائه میدهد.

یکی از معتبرترین و برترین کلینیکهای درمان بیماریهای ناخن، کلینیک عسمران است. این کلینیک به عنوان اولین کلینیک تخصصی درمان ناخن در ایران، خدمات مختلفی را در زمینه درمان انواع بیماریهای ناخن کودکان و بزرگسالان ارائه میدهد. عسمران با برترین پزشکان متخصص پوست و جراحان ارتوپدی کشور همکاری داشته و خوشبختانه تاکنون توانسته بیماریهای ناخن بسیاری را درمان کند.

لازم است که اشاره کنیم این مرکز تنها مرکز رسمی پودولوژی است و زیر نظر پزشک پودولوژیست اقدام به درمان انواع بیماریها به شکل کاملا بدون درد و خونریزی، بدون تزریق و جراحی مینمایند. بنابراین میتوانید برای درمان بیماریهای ناخن خود بدون هیچگونه نگرانی از درد و پروسهی درمانی آن، به این مجموعه مراجعه کنید.

درمان بیماری‌های ناخن

پودولوژی چیست؟

پودولوژی یکی از جدیدترین تخصصهای علم پزشکی است که بدون آنکه به کشیدن و یا جراحی ناخن و تزریق بپردازد، با استفاده از جدیدترین روشها و بدون کوچکترین درد و دوره نقاهتی به درمان بیماریهای ناخن میپردازد. پودولوژیست به راحتی میتواند از این روش برای درمان بیماریها و مشکلات ناخن استفاده کند که از جملهی آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمان ناخن‌های فرو رفته در گوشت
  • جدا شدن صفحه‌ی ناخن از بستر
  • قارچ و باکتری ناخن
  • ترک پا
  • پای دیابتی
  • میخچه
  • پینه
  • ارتونیل

لازم است که اشاره کنیم کلینیک درمان ناخن عسمران درمان تمامی این بیماریها را به صورت پودولوژیست و بدون کوچک‌‌‌ترین درد و خونریزی انجام میدهد. همچنین این مجموعه نخستین کلینیک درمان ناخن است و به صورت تخصصی خدمات ویژهای را به بیماران ارائه میدهد. وجود تجهیزات و امکانات جدید و به روز در این کلینیک موجب شده که بسیاری از ورزشکاران و شخصیتها، این مجموعه را برای درمان بیماریهای ناخن خود انتخاب کنند.‌‌ ازاینرو میتوانید جهت آشنایی بیشتر با این مجموعه و خدمات آن و نمونه کارهای عسمران، به وبسایت و پیج اینستاگرامی آن مراجعه نمایید.

 

 

سخن پایانی

با وجود کلینیکهای معتبر درمان ناخن مانند عسمران، دیگر دغدغهای بابت درمان مشکلات ناخنهای خود نخواهید داشت و میتوانید در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه درد، خونریزی و دورهی نقاهتی به درمان آنها بپردازید و زیبایی و سلامت را به ناخنهای خود برگردانید.

 

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋