راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

مسمومیت با هوای آلوده چه نشانه‌هایی دارد؟

هوا بس ناجوانمردانه آلوده است. فعالیت و نفس کشیدن در این هوا می تواند باعث مسمومیت شود. اما مسمومیت با هوای آلوده چه نشانه هایی دارد؟
بهزاد ناظمی کارشناس بهداشت محیط درباره نشانه های این مسمومیت توضیح می دهد: «گیجی، خستگی، سردرد، سوزش چشم و بینی و حلق، بی حوصلگی و در برخی موارد احساس تهوع از علائم مسمویت با هوای آلوده محسوب می شوند و باید سریع به پزشک مراجعه کنید. »
او درباره استفاده از ماسک در روزهای آلوده گفت:« ماسک ها نقش ناچیزی در جذب کمتر آلودگی به بدن افراد ایفا می کنند اما به هر حال در این هوای آلوده استفاده از آنها توصیه می شود. کارآیی یک ماسک به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. برخی از ماسک ها ضریب حفاظتی دارند به عنوان مثال برخی از ماسک هایی که درصد بالایی از این ضریب را دارا هستند در صورتی که به درستی روی صورت قرار بگیرند قادر هستند تا میزان 10 درصد از جذب آلاینده ها توسط بدن را کاهش بدهند. استفاده از ماسک های نازک و به اصطلاح کاغذی هیچ تاثیری ندارد و بی فایده است. البته ماسک های ارزان قیمتی از نوع N95 وجود دارد که از ورود میکرو ذرات آلوده به داخل بدن جلوگیری می کند.»

  

  
ناظمی در ادامه به جام جم گفت:« هوای تهران به شدت آلوده و وضعیت بحرانی است. به شهروندان توصیه می شود که به جز ضرورت از خانه خارج نشوند. ماسک های کاغذی در مناطقی که آلودگی هوا در آنها چند برابر است هیچ کارایی ندارند. شهروندان گمان نکنند که صرفا با زدن یک ماسک کاغذی می توانند از ورود خطرناک ترین میکروذرات به بدنشان جلوگیری کنند. حتی بهترین ماسک ها هم در برابر این شدت از آلودگی هوا  ناکارآمد هستند.»

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋