راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

راه حل های طب سنتی برای ویار بارداری

در دیدگاه طب سنتی ایران بخشی از مواد زائد بدن به طور طبیعی در حین قاعدگی از بدن خارج می‌شود. اما در بارداری این راه دفع مواد، برای محافظت از جنین بسته شده است؛ بنابر این مواد زائد در بدن مادر باردار جمع می‌شود. تجمع این مواد در بدن، به خصوص در معده‌های ضعیف می‌تواند باعث میل مادر به خوردن مواد غیر خوراکی، خوراکی‌هایی با طعم‌های تند و تیز و همچنین تشدید مشکلاتی چون تهوع و استفراغ دوران بارداری شود. بنابراین توصیه می‌شود در ابتدای بارداری اگر قی کردن (استفراغ) باعث ضعف یا خطری برای مادر و جنین نمی‌شود، جلوی آن را با دارو نگیرید؛ تا مواد اضافی به وسیله طبیعت هوشمند از بدن بیرون رانده شود. بد نیست بدانید کسانی که قبل از بارداری اقدام به پاکسازی بدن و اصلاح مزاج می‌کنند، کمتر احتمال دارد که به انواع شدید ویار بارداری دچار شوند.

 

 

محصولات سنتی برای درمان ویار بارداری

گام اول

اولین گام برای مقابله و از بین بردن ويار و تهوع و استفراغ بارداری در طب سنتی کم کردن مواد زائد بدن در بارداری است. با به کارگیری ده فرمان طب ایرانی می‌توانید این عارضه‌های آزار دهنده را نیز مهار کنید.
 
  • ده فرمان طب ایرانی برای کم کردن مواد زائد بدن:
1. بهتر است غذایی که مصرف می‌کنید به خصوص در ابتدای بارداری از نوع غذاهای مقوی باشد که راحت هضم می‌شوند. یعنی در عین اینکه خاصیت غذایی زیاد دارند اما کم حجم هستند و زود هم هضم می‌شوند. گوشت پرندگان و جوجه از این دست غذاها هستند. در ضمن دقت کنید که غذا را خوب بجوید یعنی هر لقمه را با تمرکز و توجه کافی 32 بار بجوید و سپس قورت دهید.
2. اجازه دهید شکمتان روان باشد، زیرا یبوست باعث جمع شدن مواد زائد در بدن می‌شود. اگر دچار یبوست هستید روزی یک وعده سوپ چرب( بال مرغ، برنج، دال عدس، تره ،گشنیز، جعفری، زردچوبه، روغن زیتون) میل کنید. استفاده از آلو، انجیر و غذاهای ملین و لطیف هم به رفع یبوست کمک می‌کند. علاوه بر این خوردن شربت گلاب، شربت آب و عسل با لیمو یا زنجبیل، گلقند، آب جوشیده، آب انار، شربت بنفشه نیز به خارج کردن مواد زائد معده و تسهیل دفع مدفوع کمک می‌کند.
3. حرکت، پیاده روی و ورزش معتدل در طول روز می‌تواند مواد زاید را تحلیل ببرد. بنابراین از بی‎‌حرکتی و خواب بیش از حد در دوران بارداری خودداری کنید. ورزش و پیاده‌روی منظم بهترین روش برای از بین بردن و پیشگیری از تجمع مواد زاید بدن است. البته به شرطی که در حد تناسب با توان فرد انجام شود و منجر به ضعف نشود.
4.از پرخوری خودداری کنید و اگر زود گرسنه شدید، در عوض حجم کم غذا را در دفعات بیشتری نوش جان کنید.
5. اگر دچار ضعف در بارداری هستید بهتر است از غذاهایی مانند گوشت بره یک ساله، کباب‌ها، گوشت بریان و سرخ شده و تخم مرغ بیشتر استفاده کنید.
6. اگر قوت و وزن زیادی دارید، غذاهایی مانند غذاهای گیاهی، حبوبات و سبزیجات، و آش‌های دارای زیره برای کم کردن بار اضافی بدنتان مناسب‌ترند.
7. گوشت پرندگان و جوجه را به همراه آبغوره،آب سیب، آب انار میل کنید.
8. مایعات را جرعه جرعه بنوشید.
9. دست کم هفته‌ای دو بار حمام کنید.
10. ادرار خود را نگه ندارید و هرگاه احساس نیاز به دستشویی رفتن داشتید، سریع برای تخلیه ادرار و مدفوع اقدام کنید.
 

 

انواع ادویه و محصولات طب سنتی برای درمان ویار بارداری

گام دوم

بعد از دفع مواد زائد برای اینکه دوباره مواد اضافی در بدن ایجاد و انباشته نشود لازم است معده‌تان تقویت شود تا هضم به خوبی صورت گرفته و مواد مغذی لازم برای جنین نیز تامین شود. برای تقویت معده داروهای گیاهی ترکیبی هم وجود دارد که در صورت صلاحدید متخصص طب ایرانی تجویز می‌شود.
 
  • ده فرمان طب ایرانی برای تقویت معده:
1. روی شکم در ناحیه معده روغن‌های مقوی مانند روغن گل سرخ، مصطکی، نارگیل و مورد بمالید.
2. خوراکی‌های خوش طعمی که مقوی معده و کبد باشد مانند: مویز، بادام، دانه انار، سیب ، به وگلابی بخورید.
3. خواب به موقع ، کافی و مناسب و روزه گرفتن در شرایط مناسب می‌تواند به دفع مواد زائد کمک کرده و بار معده را کم کند.
4. خوشبو کردن غذا و نوشیدنی‌ها (با نعناع و زنجبیل) به طوری که تمایل به آن ایجاد شود نیز به تقویت معده کمک می‌کند.
5. دست کم نیم‌ساعت در روز پیاده‌روی لازم است. فعالیت بدنی و ورزش مناسب مانند پیاده‌روی معتدل، باعث بهبود هضم و اشتها هستند. اگر اهل سوارکاری هستید، سواری سبک هم می‌تواند به شما کمک ‌کند.
6. غذاهای لطیف مانند جوجه، مرغ، بره، بزغاله همراه نارنج و لیمو را در برنامه غذایی خود بگنجانید. استفاده از غذاهایی که راحت هضم شود و غذاهای ترش مزه به شرط اینکه انقباض شدیدی ایجاد نکند، می‌تواند برای معده مفید باشد.
7. از مصرف غذاهای بسیار مرطوب، بسیار شیرین و چرب که باعث ضعف و سستی معده می‌شوند، خودداری کنید. بهتر است بیشتر از غذاهای جامد (غیر خمیری) مانند نان برشته استفاده کنید.
8. خوردن مرباي به و بالنگ بدون شیرابه آن و نانی که خوب پخته شده باشد به عنوان صبحانه به تقویت معده کمک می‌کند.
بهتر است غذا را با همسرتان یا در کنار کسی که با دیدنش شاد می‌شوید، میل کنید. به طور کلی پرهیز از تماشای تلویزیون، ناراحتی، ترس و ناامیدی در حین صرف غذا لازم است.
9. دمنوش زنجبیل و عسل، شربت نعناع، آبغوره، شربت انار، دو انار ترش و شیرین باهم، گلاب، شربت آب تمبر هندی، سکنجبینی که با به درست شده باشد، رب سیب و به و شربت لیمو نوشیدنی‌هایی هستند که با توجه به مزاج مادر و فصل می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.
10. اگر تمایل به خوردن گل و خاک در حدی است که با این توصیه‌ها نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید، می‌توانید به جای آن از نشاسته بریان یا نشاسته ترش و نمکی یا سر استخوان بال مرغ بریان استفاده کنید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋