راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چه پوشکی برای کودک خوب است؟

چه پوشکی برای نوزاد خوب است؟

آیا به‌تازگی بچه‌دار شده‌اید و به تعداد زیادی پوشک نیاز دارید، اما در عین حال، مطمئن نیستید از چه نوع پوشک یا کدام برند استفاده کنید؟ انتخاب‌های فراوانی پیش روی شما‌ست اما با بررسی بسته‌بندی یا مطالعهٔ اطلاعات پوشک به جایی نمی‌رسید! چطور می‌توان فهمید کدام پوشک جذب بالاتری دارد، برای کودکتان راحت‌تر است یا به سلامتش آسیب نمی‌رساند؟

اصول خرید اولین پوشک

پوشکر بچه

۱. در ابتدا باید اولویت‌های خود و نیاز‌های کودک نوزادتان را بررسی کنید. هر خانواده اولویت‌ها و محدودیت‌های خود را دارد. هزینه، سلامت کودک ، راحتی او یا حفاظت از محیط‌زیست چقدر برایتان مهم است؟ شاید هم همه‌چیز را یکجا و باهم می‌خواهید!

۲. هرگز در ابتدا به‌شکل عمده خرید نکنید. پیش از خرید عمده باید از عملکرد پوشک و راحتی کودکتان مطمئن شوید.

۳. برای خرید اولین پوشک عجله نکنید. اجازه دهید فرزندتان متولد و وزن او مشخص شود. شاید پیش از خرید پوشک‌های سایز ۱ (برای کودکان ۲ تا ۵ کیلوگرم) به تعدادی پوشک سایز صفر (برای کودکان صفر تا ۲ کیلوگرم) نیاز داشته باشید! برای کاهش اضطراب و نگرانی می‌توانید پوشک‌ها را اینترنتی سفارش دهید. به این ترتیب، پوشک‌ها پیش از ترخیص کودک و مادر از بیمارستان، به دست شما می‌رسند.

۴. زمان خرید عمده ی پوشک که فرا رسید، قیمت هر عدد پوشک مهم می‌شود. شما می‌توانید قیمت هر بسته پوشک را به تعداد پوشک‌ها تقسیم و قیمت هر عدد پوشک را به‌راحتی محاسبه کنید.

پوشک‌ها ۳ لایه‌اند: لایه داخلی با پوست نوزاد در تماس است، سطحی نرم و لطیف دارد، تقریبا خشک باقی می‌ماند و رطوبت را به‌سمت لایه جاذب هدایت می‌کند. وظیفه لایۀ جاذب جذب و نگه‌داشتن رطوبت است تا پوست کودک آسیب نبیند. لایه بیرونی هم نفوذ‌ناپذیر است و مانع خروج رطوبت از پوشک می‌شود.

نوزاد باید راحت باشه!

راحتی نوزاد

پوشک بچه برای دو تا سه سال همراه همیشگی کودک شما است. به همین دلیل، یکی از لوازم کودک و نوزاد محسوب می شود و برای حفظ بهداشت کودک مجبور هستید تا مدام آن را خریداری کنید. اولین چیزی که باید برای شما پیش از خرید انواع پوشک نوزاد اهمیت داشته باشد راحتی آن است.

یک پوشک بچه خیلی تنگ یا خیلی شل، اجازه نمی دهد تا کودک راحت حرکت کند. حتی ممکن است باعث نشتی ادرار یا مدفوع شود. پس بهتر است برند دیگری را امتحان کنید یا در کل اندازه آن را تغییر دهید. طبق تجربه، پوشکی مناسب است که:

  • در قسمت پایین ناف نوزاد قرار بگیرد
  • از دو طرف لایه های بیرونی آن متقارن باشند
  • بدون وارد کردن فشار به شکم نوزاد، به راحتی بسته شود
  • به نوزاد یا کودک اجازه دهد که راحت حرکت کند

در هنگام خرید انواع پوشک بچه، باید به نوع فصل دقت کرد

احتمالا متوجه شده اید که نوزادان و کودکان در فصول گرم سال (برخلاف فصول سرد)، کمتر ادرار می کنند. در واقع نوع فصل و محیط بر الگوهای دفع ادرار و مدفوع نوزادان تأثیر می گذارد. پس بهتر است در فصول گرم سال به فکر خرید انواع پوشک بچه با قابلیت نفوذ هوای بیشتر باشید.

به میزان حساسیت پوست نوزاد باید توجه کرد

پوست نوزاد نرم و لطیف است، زیرا در معرض سختی محیط و مواد شیمیایی قرار نگرفته است که ما بزرگسالان به طور مرتب در معرض آن ها هستیم. به همین دلیل ممکن است با وجود خرید گرانترین پوشک بچه، در اوایل استفاده از آن پای نوزاد شما قرمز شود.

برای تعویض پوشک چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

تعویض پوشک

  • ابتدا حتما مکان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید.مکان تعویض پوشک کودک باید تمیز و به دور از آلودگی های محیطی باشد.حتما جایی باشد که نزدیک به آبگرم و فاضلاب باشد تا بعد از شستشوی کودک بتوانید سریعا کودک را به مکان پوشک کردن کودک ببرید.
  • قبل از اینکار حتما تمام وسایل مورد نیاز برای تعویض پوشک را آماده کنید از پوشک گرفته تا کرم های مخصوص کودک و همچنین اسباب بازی که در حین تعویض پوشک،کودک با آن بازی کند و سرگرم باشد. حتما دستان خود را قبل از تعویض پوشک به خوبی بشویید و همچنین قبل از انجام کار داشتن آرامش و نداشتن استرس بسیار مهم می باشد. حواستان باشد در حین تعویض پوشک از اتاق خارج نشوید و به اتاق دیگر نروید تا وسایلی که فراموش کرده اید را بیاورید زیرا با اینکار میکروب و آلودگی زیادی را با خود جا به جا میکنید.

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋