راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

نیازهای جزئی نوزاد تازه متولد شده

نیازهای جزئی نوزاد تازه متولد شده.

بررسی جزئی نیاز های یک نوزاد تازه متولد شده.

تولد فرزند یکی از اتفاقات مهم در هر خانواده ای می باشد که حس جدید و فوق العاده ای دارد. فراموش نکنید که این حس همواره با ابهام هایی برای والدین همراه است. به ویژه اگر نوزاد متولد شده بچه اول خانواده باشد. نگهداری از نوزاد و برطرف کردن نیاز های یک نوزاد تازه متولد شده در وهله اول شاید سخت و طاقت فرسا بنظر برسد. اما همه ما می دانیم که شیرینی نوزاد تمام این سختی ها را از وجود والدینش دور می سازد.

یکی از کار های مهمی که هر پدر و مادری پس از تولد فرزندش باید به آن توجه کند مسئله کسب اطلاعات و آگاهی کافی در ارتباط با نیاز نوزاد تازه متولد شده اش می باشد. داشتن اطلاعات هر چه بیشتر، از ابهام و سردرگمی شما می کاهد و به لذت پدر و مادر بودن شما می افزاید. ما نیز در جهت کمک هر چه بیشتر به شما برای آگاهی یافتن در ارتباط با نوزادتان این مقاله را تنظیم کرده ایم. در این مقاله شما با نیاز های یک نوزاد تازه متولد شده هر چه بیشتر آشنا می گردید.

نیاز نوزاد تازه متولد شده به محبت و آغوش

توجه، در آغوش گرفتن و محبت کردن جز نیاز های یک نوزاد تازه متولد شده می باشد. نوزاد پس از تولد وارد دنیایی اسرار آمیز و جدیدی گشته که در حال کسب آگاهی از آن می باشد. اگر همواره مورد توجه و محبت شما قرار گیرد دنیا را محلی امن و قابل اتکا می داند. مسئله آغوش، تغذیه به موقع و رفع نیاز های نوزاد در زمان صحیح بر سلامت روان او در آینده  تاثیر گذار است.

نیاز نوزاد تازه متولد شده به خواب

نیاز به تغذیه در زمان مناسب

اولین و مهم ترین منبع تغذیه نوزاد تازه متولد شده شیر مادر است. شیر مادر نیاز نوزاد تازه متولد شده به انواع مواد معدنی، غذایی و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند. از سوی دیگر شیر مادر کودک را از عفونت و بیماری ها مصون می دارد. نکته جالب اینجاست که به دلیل تطابق ژنتیکی بین مادر و فرزند شیر مادر داری مقدار کافی و مناسبی از انواع پروتئین ها، آب، چربی، مواد معدنی و... است. به گونه ای که می توان گفت این شیر مختص و مطابق با نیاز کودک است. از سوی دیگر با رشد نوزاد تغییراتی در شیر مادر رخ می دهد که با نیاز های غذایی او برای رشد در مراحل دیگر سازگاری دارد.

شیر خشک می تواند جایگزین نسبتا مناسبی برای شیر مادر باشد. در هنگام انتخاب شیر خشک توجه کنید که نوزادتان به آن نوع حساسیت نشان ندهد. میزان نیاز نوزاد تازه متولد شده به شیر مادر در طول روز بین هشت تا دوازده بار است. یعنی در فاصله بین 90 دقیقه تا 3 ساعت نوزاد نیاز به دریافت شیر دارد.

 

نیاز تغذیه ای نوزاد

نیاز نوزاد تازه متولد شده به شستشو و بهداشت

به طور معمول نوزاد نیاز دارد تا در طول هفته سه بار مورد شستشو کامل بدنی قرار گیرد. برای این کار یک لگن مخصوص برای نوزاد خود تهیه کنید و در آن بین 5 تا 8 سانتی متر آب با دمای 32 درجه بریزید. آب 32 درجه بر روی پوست داخلی دست شما احساس گرمی و نه داغی را ایجاد می کند. ابتدا پاها و سپس دیگر بخش های بدن نوزاد را درون آب قرار دهید. نیاز نوزاد تازه متولد شده به مواد شوینده کم است پس یا تنها با آب نوزاد را بشوید و یا اینکه از صابون مخصوص نوزاد به میزان کم استفاده کنید. در طی حمام با یک فنجان کوچک بر روی تمام بخش های بدن نوزاد آب بریزید تا احساس سرما نکند. مورد دیگری که در بهداشت نوزاد اهمیت داد کوتاه کردن ناخن ها می باشد. علاوه بر اینکه ناخن نوزادان محل محل تجمع آلودگی هاست به دلیل تیز بودن آنها ممکن است آسیب هایی نیز به بدن شما و یا نوزادتان وارد گردد.

یک‌ نوزاد تا چه میزان به خواب نیاز دارد؟

نیاز نوزاد تازه متولد شده در طی ماه های اولیه به خواب بسیار زیاد است. به گونه ای که در هفته اول نوزاد به طور میانگین بین 15 تا 18 ساعت از روز را می خوابد. این عدد در یک ماهگی با کاهش 2 ساعته همراه است. ‌

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋