راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

دیکشنری مترجم بپرس

روش‌های درمان اضطراب کودک

درمان اضطراب کودک

قصد داریم در خصوص درمان اضطراب کودک و اینکه اضطراب در کودک به چه صورته، صحبت کنیم. ترس یعنی زمانی که فرد به یک تهدید معین و شناخته شده پاسخ بده. در صورتی که اضطراب یعنی پاسخ به یک تهدید مبهم و نامشخص.

اضطراب در کودکان 

قبل از صحبت در مورد درمان اضطراب کودک به بررسی اینکه اضطراب چیه، می‌پردازیم. بسیاری از پدر و مادر‌ها از شنیدن اینکه کودکشون دچار اضطراب شده تعجب می‌کنن. اینکه کودکان دچار اضطراب و استرس نمی‌شن، کاملا اشتباهه. گاهی مواقع شدت اضطراب در کودکان به حدی زیاده که آسیب‌های جبران ناپذیری به اون‌ها وارد می‌شه. بر اساس آمار، درصد بالایی از والدین از میزان اضطراب فرزندان خود و تاثیرات اون‌ها بی اطلاع هستن. در ادامه مقاله شما عزیزان رو با روش‌های درمان اضطراب کودک آشنا می‌کنیم.

عوارض اضطراب و دلایل ایجاد اون

اضطراب عوارض زیادی برای کودک داره. بعضی از این عوارض با از درمان اضطراب کودک، از بین می‌رن، اما برخی از اون‌ها تا مدت‌ها همراه کودک خواهند بود. از شایع‌ترین علائم اضطراب در کودک می‌توان به اختلال در خواب اشاره کرد. بیماری‌های پوستی و ابتلا به بیماری‌های عفونی از دیگر علائم اضطراب در کودک محسوب می‌شن. کودکان مضطرب، اگر والدینشون جهت درمان اون‌ها اقداماتی انجام ندن، به مرور زمان دچار بیماری‌های وخیمی‌ مثل دیابت و آسم می‌شن. همچنین بعضی از کودکان به خاطر اضطراب بیش از حد به بیش‌فعالی مبتلا خواهند شد. شناسایی علت ایجاد اضطراب اولین قدم جهت درمان محسوب می‌شه. مشکلات خانوادگی مثل مرگ یکی از والدین، طلاق و مشکل مالی از مهم‌ترین دلایل ایجاد اضطراب در کودک هستن.

بازی، درمان اضطراب کودک

یکی از روش‌های درمان اضطراب کودک، بازی با اون هست. مثلا در بازی با کودکتون نقش شیری رو بازی کنید که کودکتون با ماشین او تصادف کرده. شیر وقتی که می‌بینه ماشینش خراب شده، عصبانی می‌شه. در این زمان از کودک خود بخواهید که کاری برای آرام کردن شیر انجام بده. اگر نتوانست کاری انجام دهد، بهتره که اول خودتون این کار‌ رو کنید و بعد از کودک خود بخواهید.

اضطراب در کودکان

حباب بازی، درمان اضطراب کودک

از دیگر روش‌های درمان اضطراب کودک می‌توان به حباب بازی اشاره کرد. این بازی تاثیر زیادی در کاهش اضطراب کودکان داره. حباب بازی جزو تفریح‌های سرگرم کننده برای کودک محسوب می‌شه. اگر کودکتون تا به حال حباب بازی نکرده، در مرحله اول می‌تونید به او یاد بدهید. بعد از یادگیری از کودک خود بخواهید حباب‌های بزرگ بسازد. با این بازی برای مدت طولانی کودک شما سرگرم خواهد شد و دیگر اضطراب و نگرانی به سراغ او نخواهد آمد.

آگاهی از هیجان‌های مختلف

آگاهی از هیجان‌های مختلف یکی دیگه از روش‌های درمان اضطراب کودک هست. اسم احساس‌های مختلف مثل شادی،ترس، خشم و غم رو به فرزند خود یاد بدید. با ملایمت با کودک خود گفتگو کنید و دلیل ایجاد اضطراب رو شناسایی کنید. بعد از انجام این کار، به دنبال علائمی مثل لرزش دست، گوشه‌گیری و غیره در کودک خود باشین. انجام این کار باعث می‌شه که کودک احساسات خود رو بشناسه و بتونه روی علائمی که در جسم خودش مشاهده می‌کنه، اسم بزاره. مثلا وقتی دستام می‌لرزه و تپش قلب می‌گیرم نشانه اینه که مضطرب هستم.

کار‌های هنری، درمان اضطراب کودک

انجام‌ کار‌های هنری، یکی دیگه از روش‌های درمان اضطراب کودک محسوب می‌شه. از کار‌های هنری که می‌تونید با کودک خود انجام بدید می‌توان به طراحی، بازی با شن، رنگ‌آمیزی و خمیر بازی اشاره کرد. کودکان با نقاشی و رنگ‌آمیزی احساسی که دارن رو به راحتی نشون می‌دن. با انجام این کار‌های ساده می‌تونید اضطراب و استرس رو در کودک خود به میزان قابل توجهی کاهش بدید.

پیدا کردن راه حل با کمک فرزند

والدین با کمک گرفتن از فرزندان خود می‌تونن راههایی برای درمان اضطراب اون‌ها پیدا کنن. مثلا از کودک خود بپرسید زمانی که استرس و اضطراب داره دوست داره، بغلش کنید. از کودک خود سوال کنید تا  بهتر اون رو بشناسید. در این صورت در زمانی که استرس و اضطراب داره می‌تونید کمک زیادی به اون کنید.

استرس

اکثر کودکان دچار استرس و اضطراب می‌شن و به همین خاطر این مشکل امری طبیعیه. زمانی که متوجه شدید کودک شما دچار اضطراب شده، بهتره که به دنبال روش‌ درمان بگردید. در غیر این صورت اگر اضطراب و استرس کودک درمان نشه و ادامه پیدا کنه، ممکنه که دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شه. برای درمان اضطراب کودک خود می‌تونید از مشاور و روانشناس هم کمک بگیرید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋