راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

روز جهانی مادر مبارک!

روز جهانی مادر مبارک!

یک مادر خوب...

زندگی فقط بچه بزرگ کردن نیست. یک مامان خوب برای خودش وقت می‌ذاره. دست کشیدن از علایق و سرگرمی‌های قبل از بچه‌دار شدن ممکنه شما رو به سمت افسردگی هل بده. مادری که دچار افسردگی می‌شه مدام احساس استرس و اضطراب داره، وقتی احساس استرس و بی مهری می‌کنه، قادر به دوست داشتن دیگران، به ویژه فرزندانش نیست. وقت گذروندن با دوستان قدیمی، فیلم دیدن و ورزش کردن به مادر خوب شدن کمک می‌کنه نه اینکه احساس عذاب وجدان به او بده.

ویژگی های یک مادر خوب

مادر بودن یعنی بدون قید و شرط فرزندتون رو دوست داشته باشید. کودکانی که از مادر خود عشق و توجه می‌گیرن، در جامعه و در روابط عاشقانه هیچ وقت کم نمیارن و وارد رابطه‌های مریض نمی‌شن و برای جلب توجه و محبت دیدن هم دست به هر کاری نمی‌زنن.یک مادر خوب مدام به فرزندش می‌گه که چقدر دوستش داره و این علاقه رو با بوسیدن و به آغوش گرفتن و نوازش کردن نشون میده. آغوش مادران امن ترین و بهترین مکان برای بچه‌هاست اما اگر یک مادر حال دلش خوب نباشه می‌تونه این غشق بی قید شرط رو به درستی به فرزندش منتقل کنه؟

کلید و نکته اساسی، برای مادر فوق العاده بودن، اینه که خودتون رو بیش از حد برای کمال و کامل بودن اذیت نکنید، چراکه کمال اصلا وجود خارجی نداره! بر اساس این فرضیه اساسی، ما به شما 6 توصیه‌ای که براتون لازم و ضروریه، می‌کنیم. تا به راحتی و با خوشحالی تمام، به بقیه جنبه‌های مادری‌تون رسیدگی کنید.

1. عشق و بخشش

عشق شما برای خانواده‌تون مهمه؛ بعد از همه این‌ها، کودکان همیشه دوست دارن "دوستت دارم" رو از پدر و مادرشون بشنون. اما خب باید بدونید هیچ وقت تنها گفتن دوستت دارم، کافی نیست. پس باید چیکار کنید؟

وقت خالیتون، با کودکتون بازی کنید و برای مطالعه با هم و به عنوان یک خانواده، وقت بذارید. روی محدودیت هایی که نیاز دارن تا سالم بزرگ بشن، سخت گیر نباشید، و با فرزندانتون در مواقع لزوم به صحبت کردن بپردازید؛ بخشش هم باید در خانواده وجود داشته باشه. دفعاتی پیش میاد که، اشتباهاتی پیش میاد. با این حال، درخواست بخشش و بخشیدن برای یک کودک در حال رشد، به عنوان یک انسان، بخشی از کار یک مادر باهوش و بی نظیره..

2. اولویت بندی مسائل مهم

برنامه‌هاتون رو تنظیم کنید و بعد به اون‌ها اولویت بدید. مسائل مهم رو اول لیست قرار بدید. اگر باید کاری رو به پایان برسونید و می‌دونید چه زمانی باید مثلا بچه‌هارو کلاس زبان ببرید، تمام وقتتون رو معطوف به همین کار نکنید و بعد از انجام این وظیفه حتی شده خیلی کم، اما کاری برای خودتون انجام بدید. مثل گوش دادن به پادکست.

شما می‌تونید برای اینکه وقت کافی برای خودتون باقی بمونه خیلی از کارها رو الکترونیکی پیش ببرید مثل کارهای بانکی.

3. سازماندهی کارهای خانه

وظایف خونه، باید مشترک بین اعضای خونه تقسیم بشه. یعنی تو خونه هرکس بر اساس قدرت و سن و توانایی‌هاش باید کاری رو انجام بده.

شما هرگز نمی‌تونید یک تنه تمامی کارهارو خودتون انجام بدید و این باور غلط که معتقده کسی که مادره باید خونه دار باشه و فقط به تربیت و رسیدگی به بچه‌ها فکر کنه، باید از بین بره و شما کسی هستید که می‌تونید این رو در خونه‌تون جا بندازید.

4. توجه به امنیت فرزندان

یک مادر خوب یک محیط امن برای رشد و شکوفایی فرزندش فراهم می‌کنه. محیطی آرام و بدون ترس و اضطراب که کودک به راحتی و بدون دغدغه و استرس زندگی کنه.کودکی که در یک محیط امن بزرگ می‌شه در معرض سوء استفاده و آسیب قرار نمی‌گیره. اینکه اگر کودک شما توسط عوامل خارج خونه اذیت بشه و بتونه این رو به راحتی با شما در میون بذاره بهترین اتفاق در روابط مادر فرزندیه.

5. از بین بردن خود سرزنشگری

یک مادر خوب هیچ وقت خودش رو با دیگر مادران مقایسه نمی‌کنه، چون هیچ وقت هیچ دو مادری شبیه هم نیستن. مدام انتقاد کردن از خود و مدام سرزنش کردن باعث سرخوردگی می‌شه. یک مادر سرخورده به سختی می‌تونه آرامش و امنیت رو برای فرزندانش فراهم کنه.

6. مراقبت از خود

بچه ها به مادر سالم نیاز دارن. مراقبت از خود بخش مهمی از مادر بودنه. مادری که از خودش مراقبت نمی‌کنه نمی‌تونه از فرزندانش مراقبت کنه. مادری که بیماره و وقت لازم برای مراجعه به پزشک نداره، ممکنه ضعیف و ضعیف تر بشه تا زمانی که حتی نتونه به کودک خودش غذا بده. یک مادر خوب اول از همه به سلامتی خودش فکر می‌کنه چون سلامتی فرزندانش هم به او ربط داره!

روز جهانی مادر

قدیم‌ترها به دلیل وجود افکار سنتی‌تر و نبودن امکان تحصیل به گستردگی این روزها، یک زن از خونه پدر به خونه شوهر می‌رفت و خونه‌داری می‌کرد و بعد هم بچه‌داری.

اما حالا با پیشرفت علم و تغییر تفکر جامعه، یک زن تنها یک زن خانه‌دار و بعد هم یک مادر فداکار نیست. مادرهای امروزی در کنار همسر بودن و مادر بودن برای خودشون هم باید وقت بذارن، باید سرگرمی داشته باشن. این یک اصل ساده‌ست: اگر خودت رو دوست نداشته باشی، نمی‌تونی دیگران رو با آسایش خاطر دوست داشته باشی.

پس مامان عزیزم خودت رو دوست داشته باش!

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋