راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

روش های کنترل آفات برای لوبیا و برنج

روش های دفع آفت حبوبات و برنج

تغذیه سالم با آفت زدایی!

طی چند دهه اخیر روش دفع آفت حبوبات و برنج شاهد پیشرفت‌های عظیمی در تکنیک‌های نظارتی و طعمه گذاری بوده. با این حال بسیاری هنوز هم کنترل و مدیریت آفات به ویژه در بحث خونگی یه معضل حل نشده است. با گسترش روز افزون ممنوعیت در استفاده از سموم شیمیایی مثل متیل بروماید امروزه برای کنترل آفات در صنایع مختلف از روش های مدیریت غیر شیمیایی بیشتر استفاده می‌شه. در روش های جدید کنترل آفات به ویژه آفات انباری مثل آفات برنج و حبوبات در مرحله اول از گسترش جمعیت آفات جلوگیری می‌شه. در نهایت هم با استفاده از دفع آفت حبوبات و برنج این معضل رو ریشه‌کن می‌کنن. برخلاف مدل هایی که در اون‌ها مبارزه شیمیایی مهمترین نقش رو ایفا می‌کنه در روش‌های جدید برای کنترل آفات از روش های جدیدی استفاده می‌شه.

روش های دفع آفت حبوبات و برنج

خطرات ناشی از عدم کنترل آفات انباری

اگر به طور موثر جمعیت آفات را کنترل نکنین با خطرات زیادی مثل گسترش بیماری‌ها، خسارت به دارایی‌ها، آلودگی محصول و سطح کار شما و بسیاری از مشکلات دیگه مواجه می‌شید. واضحه که این خطرات می‌تونه پیامدهای جدی برای کسب و کار شما و حتی شرایط کلی نگهداری از حبوبات و برنج در خونه‌ها ایجاد کنه. به همین دلیله که نیاز به ارائه یک برنامه کنترلی دقیق برای مدیریت آفات در انبارهای خانگی و صنعتیه. در واقع شما با کنترل آفت از بروز خسارات سنگین در ادامه کار خودتون جلوگیری می‌کنین.

روش های تلفیقی کنترل آفات انباری

همانطور که قبلا ذکر شده کنترل آفات حول یک رویکرد واکنشی دقیق و کنترل شده می‌چرخه. رویکرد جدیدتر کنترل آفات انباری که از مواد شیمیایی کمتری استفاده می‌کنه دارای ساختار فعال تریه. بنابراین روش های دفع آفت  تلفیقی در حفاظت از انبار شما موثرتر عمل می‌کنه. به طور معمول روش کنترل تلفیقی آفات حبوبات و برنج شامل روش های کنترل شیمیایی، فیزیکی، بازرسی و نظارت، مدیریت زیستگاه، نگهداری قوی و شیوه های حذف می‌شه. در نهایت برای کنترل دقیق آفات باید کاربران به طور دقیقی این برنامه‌ها رو اجرا کنن.

در درجه اول نوع آفت و روش مبارزه با اون رو مشخص کنین

شما برای تشخیص روش های دفع آفت حبوبات و برنج به خلاصه‌ی از وضعیت فعلی انبار نیاز دارین. این خلاصه به طور کلی شامل توصیف نوع آفت هدف و یک نقشه کلی از موقعیت مکانی شما در انبار می‌شه. ممکنه شما نتونین در انبار مورد نظر خودتون نوع آفات یا مناطق درگیر رو به خوبی شناسایی کنین. در این صورت ممکنه لازم باشه تا بلافاصله به مرحله 2 مدیریت آفت وارد بشین. یادتون باشه که برای مدیریت دقیق آفات انباری شما باید پروسه کنترل آفت رو به صورت دوره‌ای اجرایی کنین.

این مسئله باعث می‌شه تا کنترل آفات انباری در همون مراحل اولیه‌ی کار انجام بشه. در این زمان شما باید به مواردی مثل بررسی تاریخچه حضور محصول در انبار توجه کنین. همچنین باید این موضوع رو هم در نظر بگیرین که محصولی که انبار کردین از چه پتانسیلی برای آلودگی برخورداره. در نهایت شما باید وضعیت انبار و بحث شرایط مناسب برای رشد آفت رو هم باید در نظر بگیرین. همچنین باید مکان تاسیسات خودتون رو هم به طور مکرر بررسی کنین. در واقع وجود رطوبت در فضای انبار می‌تونه به توسعه جمعیت آفت در انبار کمک شایانی کنه.

آیا ما برای کنترل آفات انباری نیاز به استفاده از متخصص داریم؟

در مرحله بعد باید انتخاب کنین که می‌خواین یک متخصص رو برای کنترل آفات انباری استخدام کنین. یک متخصص مبارزه با آفات احتمالاً با آخرین روش‌های کنترل آفات انباری آشنایی بیشتری داره. با این حال هر کدوم از ماها هنوز هم برای مبارزه با آفت ممکنه توانایی کافی رو داشته باشیم. اگه شما برای کنترل آفات انباری از متخصص در این زمینه استفاده کردین باید حتما اطلاعات دقیقی از تاریخچه انبار کردن برنج و حبوبات در اختیار اون قرار بدین.

در هر صورت برای کنترل آفات انباری شما باید فردی را انتخاب کنین که در این زمینه صلاحیت کافی داشته باشه. همچنین باید مطمئن شین که این افراد در شناسایی آفات و اهمیت پیشگیری از اون‌ها دانش و آگاهی کافی داشته باشن تا بتونن نقش موثری در کنترل آفات انباری ایفا کنن.

برای مبارزه با آفات انباری برنامه دقیقی تنظیم کنین

اکنون باید در نظر بگیرید که چه اقداماتی برای از کنترل آفات انباری نیازه که انجام بشه. آیا شما برای مبارزه با آفت به سم نیاز دارین؟ یا برای کنترل آفت باید از روش‌های دیگه‌ای استفاده کنین؟ هر اقدام مناسب برای کنترل آفت در چه زمانی باید انجام بشه؟ در نهایت شما با پاسخ دادن به پرسش‌های این چنینی می‌تونین برنامه دقیقی رو برای مبارزه با آفات انباری اجرایی کنین.

اثرات جانبی طرح کنترل آفات انباری رو به صورت دقیق در نظر بگیرین

در مرحله بعد شما باید اثرات اجرای روش دفع آفات رو روی کارمندان، مصرف کننده‌ها و سایر افراد درگیر در نظر بگیرین. همچنین باید تأثیر محصول بر محیط و اکوسیستم اطراف رو هم در کنار سایر موارد به خوبی در نظر بگیرین.

روش های دفع آفت حبوبات و برنج

ایجاد یک منطقه قرنطینه برای کنترل آفت کش‌ها

اکنون بعد از شروع روش های دفع آفت حبوبات و برنج باید دسترسی به مناطق مربوطه را محدود کنین. در نهایت اطمینان حاصل کنین که در هنگام استفاده از آفت کش در محیط هیچ انسانی وجود نداشته باشه. اگر روش کنترلی فقط شامل تله‌ها می‌شه مطمئن شین که اون‌ها خارج از مناطق پر تردد انسان‌ها هستن و همه افرادی که در آن منطقه کار می‌کنند از مکان این تله‌ها آگاه باشن. در نهایت برای انتخاب روش‌های دفع آفت حبوبات و برنج حتما اصول علمی در این رابطه رو در نظر بگیرین و طبق اون‌ها عمل کنین.

منبع

news.remaxdoors.com

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋