راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

هنگام سقط جنین خون به چه رنگی است؟

هفته‌های اولیه بارداری می‌تواند دورانی احساسی و نگران‌کننده باشد. همچنین ممکن است زمانی باشد که یک فرد باردار مملو از اضطراب و ترس در مورد سلامت کودک در حال رشد خود باشد. آن‌ها ممکن است بیشتر وقت خود را صرف تحقیق و تجزیه و تحلیل علائم خود کنند. برای بسیاری از مادران هر گرفتگی یا احساس غیرعادی می‌تواند دلیلی برای هشدار باشد. علائم جدید همراه با نگرانی از تغییراتی که در بدن اتفاق می‌افتد می‌تواند بسیار زیاد باشد.

چه تفاوتی بین خونریزی سقط و خونریزی عادت ماهانه وجود دارد؟

در مراحل اولیه بارداری حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح لکه بینی یا خونریزی طبیعی در نظر گرفته می‌شود. این خونریزی لانه گزینی نامیده می‌شود که شایع است و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. خونریزی لانه گزینی زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم بچسبد. خون لانه گزینی با خون ریخته شده در دوران بارداری تفاوت دارد زیرا رنگ آن قهوه‌ای یا روشن‌تر است. لخته‌ها اغلب با هر دو نوع خونریزی وجود دارند اما عامل تمایز این است که خونریزی لانه گزینی اغلب یک جریان سبک است که پس از چند ساعت یا چند روز کاهش می‌یابد. خونریزی ناشی از سقط جنین می‌تواند به صورت خفیف و پراکنده شروع شود اما شدید شود و شامل عبور لخته یا بافت شود. اگر خونریزی که تجربه می‌کنید نه به دلیل سقط جنین است و نه خونریزی ناشی از لانه گزینی به احتمال زیاد پریود خود را شروع کرده‌اید. یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا چرخه شما در مقابل خونریزی لانه گزینی یا سقط جنین شروع شده این است که سقط جنین اغلب با گرفتگی‌هایی همراه است که به مرور زمان بدتر می‌شود، حالت تهوع و اسهال و عبور لخته‌های خونی که معمولاً بزرگتر از حد طبیعی هستند. خونریزی واژینال همچنین می‌تواند شبیه تفاله قهوه باشد و رنگ آن از صورتی تا قرمز روشن متفاوت باشد.

چه مدت زمان می‌برد تا جنین سقط شود؟

خطر سقط جنین بیشتر در سه ماهه اول اتفاق می‌افتد. اگر سقط جنین قبل از هفته هشتم بارداری اتفاق بیفتد تشخیص آن ممکن است دشوار باشد. سقط جنین زودهنگام گاهی اوقات می‌تواند به سادگی شبیه یک پریود باشد. اما بعداً خونریزی ممکن است شدید شده و شامل عبور لخته یا بافت از جنین یا جفت شود. هنگامی که ضربان قلب تشخیص داده می‌شود معمولاً در حدود هفته هشتم بارداری خطر سقط جنین به حدود ۵٪ کاهش می‌یابد. به طور معمول در نیمه دوم سه ماهه اول و هفته‌های ۸ تا ۱۳ خطر سقط جنین به ۲ تا ۴ درصد کاهش می‌یابد.

آیا استرس می‌تواند باعث سقط جنین شود؟

در بیشتر موارد از دست دادن جنین در نتیجه مسائل ژنتیکی رخ می‌دهد که سلول‌های حاملگی در حال رشد به درستی تقسیم نمی‌شوند. در حالی که سقط جنین خارج از کنترل فرد است اما برخی از عادات سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند به افزایش خطر سقط جنین کمک کند. استفاده از دارو‌های غیرقانونی و اعتیادآور، سیگار کشیدن زیاد، دیابت کنترل نشده، مشکلات تیروئید و مشکلات رحمی مانند پولیپ، فیبروم یا آندومتریوز می‌تواند شانس سقط جنین را افزایش دهد. در قدیم تصور می‌شد که زنان در دوران بارداری روحیه و حال خوبی دارند.

 

منبع:

mom.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋