راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان

امروزه زبان انگلیسی یکی از ضرورت‌های زندگی در جوامع به شمار می‌آید. همه ما سیل عظیمی از افرادی را دیدیم که در سنین مختلف سعی در یادگیری زبان انگلیسی دارند اما یا مسیر را به سختی طی کرده و یا مسیر را نیمه کاره رها می‌کنند. جالب است بدانید که آموزش زبان انگلیسی به کودکان در سن کم یکی از بهترین ایده‌هایی است که کارشناسان روی مزیت‌های آن تاکید ویژه‌ای دارند. اما توجه داشته باشید که انتخاب روش غلط آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نه تنها مفید نبوده بلکه تاثیر منفی زیادی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌ها را برای آموزش زبان انگلیسی به ویژه برای کودکان را آموزش دهیم.

 

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چه ویژگی‌هایی دارد؟

در میان تمام روش‌های آموزش زبان، بیشترین میزان یادگیری مربوط به زمانی است که حس پنجگانه فرد در زمان یادگیری درگیر شود. درگیر شدن حواس پنجگانه باعث می‌شود، سطح و سرعت یادگیری بالاتر رفته و اطلاعات دریافت شده در حافظه بلندمدت فرد ذخیره شود. تجربیات نشان می‌دهند یادگیری طوطی‌وار زبان انگلیسی به دانش فعال زبان فرد کمکی نمی‌کند. درواقع فرد شاید بتواند لغات زیادی را با روش حفظ لغات به شکل طوطی وار یاد بگیرد اما نمی‌تواند در مکالمه روزمره و یا حتی نوشتار خود استفاده کند. بدین ترتیب می‌توان گفت بهترین روش‌های آموزش زبان روش‌هایی هستند که بتوانند دانش فعال فرد را افزایش دهند.

 

آموزش زبان با مشاهده فیلم

آموزش زبان با فیلم نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان هم می‌تواند روش موثری باشد. البته هنگام انتخاب فیلم باید به سطح دانش زبان کودک و میزان علاقه او به موضوع فیلم توجه ویژه‌ای داشته باشید. معمولا توصیه می‌شود برای کودکان با سن کم یا با سطح دانش کمتر، قسمت‌های کوتاهی از سریال یا فیلم برای آموزش انتخاب شود. بدین ترتیب می‌توان یک قسمت را بارها و بارها برای کودک پخش کرد و اجازه داد تا کودک آن را تحلیل کند.

برای بازدهی آموزشی بیشتر توجه داشته باشید که اگر کودک متوجه موضوعی نشد، لازم است تا به سوالات وی پاسخ داده و با پخش دوباره فیلم ابهامات او را برطرف کنید.

برای بازدهی بیشتر در این روش بهتر است شما نیز سوالاتی مانند آنچه در ادامه آورده می‌شود را از کودک بپرسید تا توجه کودک به محتوای فیلم نیز بیشتر شود.

Did they like it? Why not? What were their favorite parts? Why?

 

استفاده از اپلیکیشن زبانشناس

یکی دیگر از روش‌های بسیار مفید آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از اپلیکیشن زبانشناس است. این برنامه دارای طراحی متفاوت و چشمگیری بوده و به همین دلیل برای کودکان بسیار جذاب است. ترکیب انواع روش‌های به‌روز دنیا در این اپلیکیشن باعث شده تا فرد از روند آموزش دلزده و خسته نشود. علاوه بر این، آموزش با روش‌های شیرین و جذاب همراه با پیشرفت مکرر باعث می‌شود تا کودک از آموزش زبان استقبال  کند. دور بودن از فضای استرس‌زای امتحان و کلاس، امکان مرور چندین باره دروس و یادگیری عمیق با درصد فراموشی کم، باعث می‌شود تا کودک به یادگیری زبان علاقه نشان دهد.

 

این نرم افزار نه تنها محیط کاربری جذابی داشته بلکه با توجه به سطح دانش کاربر آموزش‌ها را مرحله به مرحله پیش می‌برد. بدین ترتیب تمامی افراد در همه سطوح می‌توانند از این فضای کاربری نهایت استفاده را ببرند.

این نرم افزار از حفظ طوطی وار کاربر جلوگیری کرده و به فرد کمک می‌کند تا دانش زبان خود را در سطح ناخودآگاه تقویت کند. به همین دلیل امکان فراموشی در این روش به صفر نزدیک می‌شود.

جدای تمام مزیت‌های نامبرده شده، استفاده از اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان آسان‌تر و قابل دسترس‌تر از سایر روش‌ها بوده و به همین دلیل بیشتر مورد استقبال افراد به ویژه کسانی که محدودیت زمانی دارند، قرار می‌گیرد.

استفاده از کتاب داستان با تصویرسازی قوی

بدیهی است که هر چقدر که روش مورد استفاده برای آموزش زبان انگلیسی مخاطب را بیشتر جذب کند، موفق‌تر عمل خواهد کرد. به همین دلیل امروزه کتاب‌های آموزش زبان سعی دارند روی جلوه بصری خود تاکید بیشتری داشته باشند. یکی از روش‌های موثر آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از کتاب داستان یا مجلات با تصویرسازی زیبا است. برای جذابیت بیشتر می‌توانید حین تعریف کردن داستان صداسازی کنید و یا از لغاتی که کودکتان از قبل آموخته بوده است، استفاده کنید. .

علاوه بر این می‌توانید کودک را تشویق به بازی کردن نقش‌های شخصیت‌های موجود در داستان کنید و از او بخواهید با خلاقیت خود داستان را به اتمام برساند.

آموزش اعداد انگلیسی با یک بازی ساده!

بی‌شک بازی قایم باشک یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز دوران کودکی ما به شمار می‌آید. اما جالب است بدانید حتی با همین بازی ساده نیز می‌توانید به کودک خود اعداد انگلیسی را آموزش دهید. بدین منظور می‌توانید از یک تا ده را به  انگلیسی شمرده و به مرور زمان بازه اعداد را از ده افزایش دهید. به تدریج و با یادگیری بیشتر کودک می‌توانید اعداد را وارونه بشمارید( از ده تا یک ) و بدین ترتیب یادگیری را عمیق‌تر کنید.

 

پخش ترانه انگلیسی کودکانه راهکاری شاد و مفید

برای استفاده از این روش جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان کافیست یک سی دی با ترانه انگلیسی تهیه کنید. می‌توانید این سی دی را هنگام بازی کودک، هنگام رانندگی در مسیر مهدکودک و... برای کودک پخش کنید. تشویق کودک به خواندن آهنگ و دادن جایزه در ازای ادای درست کلمات می‌تواند کودک را به انجام این کار ترغیب کند. اما توجه داشته باشید که نوع ترانه را ترجیحا کودکانه انتخاب کنید تا کودک بتواند به خوبی همراهی کند.

از فلش کارت‌ها غافل نشوید

یکی دیگر از راه‌های مفید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان  استفاده از فلش کارت‌ها است. بدیهی است که هر چه رنگبندی و تصاویر مربوطه زیباتر باشند، کودک تمایل بیشتری برای همکاری با شما نشان خواهد داد. برای جذابیت بیشتر در این روش می‌تواند کارت‌ها را در گوشه‌های منزل مخفی کنید و از کودک بخواهید آن‌ها را پیدا کند. هنگام یافتن آن‌ها از کودک بخواهید نام آن‌ها را به زبان آورده و بازی را ادامه دهید.

بازی‌های گروهی را فراموش نکنید

بی‌شک افراد زیادی هستند که همانند شما دوست دارند کودکانشان از سنین کم زبان انگلیسی یاد بگیرند. با این افراد بیشتر معاشرت کرده و پیشنهاد بازی‌های گروهی را به آن‌ها بدهید. برای این منظور می‌توانید به باغ وحش، پارک و... رفته و با طراحی بازی‌های گروهی، زبان انگلیسی را در موقعیت‌های مختلف به کودک خود آموزش دهید.

 

استفاده از بازی‌های آنلاین زبان انگلیسی

از دیگر روش‌هایی که می‌توان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان اشاره کرد، استفاده از بازی‌های آنلاین زبان انگلیسی است. بازی‌های آنلاین زبان زیادی وجود دارند که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید اما برای سهولت کار به دو مورد اشاره می‌کنیم.

  • بازی Kids Learn Mandarin:
  • بازی Duolingo:

لالایی را به زبان انگلیسی بخوانید

شنیدن لالایی هنگام خواب یکی از زیباترین ترانه‌هایی است که هر کودکی مایل به شنیدن آن است. شنیدن لالایی به زبان انگلیسی هنگام خواب می‌تواند به تقویت زبان انگلیسی کودک کمک زیادی کند. سعی کنید از طریق جستجو لالایی‌های ساده با کلمات ابتدایی‌تر را انتخاب کنید.

 

از کتاب‌های آموزش الفبا شروع کنید

اگر ابتدای راه هستید، فراموش نکنید که کتاب‌های آموزش الفبا می‌توانند بهترین همراهان شما در ابتدای مسیر باشند. بنابراین قبل از هر کاری یک عدد کتاب آموزش الفبا تهیه کنید. کتاب‌های آموزش الفبا می‌توانند به آموزش حروف انگلیسی برای کودکان مفید واقع شوند اما توجه کنید که الفبا را به شکلی صحیح به کودک خود آموزش دهید. زیرا آموزش اشتباه در ابتدای راه می‌تواند تا انتهای مسیر پیامدهای مخربی به همراه داشته باشد.

 

در انتخاب پرستار کودک وسواس به خرج دهید!

اگر قصد استخدام پرستار کودک را دارید، می‌توانید از پرستاری استفاده کنید که بتواند با کودک زبان انگلیسی تمرین کند. بنابراین آشنایی با زبان انگلیسی را می‌توانید جزو یکی از شروط استخدامی خود قرار دهید. اما توجه داشته باشید که پرستار تسلط کافی به زبان و گویش انگلیسی داشته باشد. زیرا کاربرد و تلفظ غلط لغات در ذهن کودک باقی مانده و کار شما دشوارتر می‌شود.

 

پوسترها گزینه‌های خوبی هستند

وجه بصری آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از مهم‌ترین ابعاد آموزش است. برای این منظور می‌توانید از پوسترهای جذاب با انواع اشکال، میوه‌ها، رنگ‌ها و... استفاده کنید. بنابراین می‌توانید جزئیات یک پوستر را به کودک نشان داده و از او درباره معانی اجزای مختلف سوال کنید.

 

دیکشنری‌های تصویری آموزش را سرعت می‌بخشند

دیکشنری یا فرهنگ لغت نقش عمده‌ای در آموزش زبان انگلیسی به کودکان ایفا می‌کنند. اما توجه داشته باشید که هر چه دیکشنری انتخابی جذاب‌تر و با جلوه بصری زیباتری باشد، احتمال یادگیری کودک افزایش می‌یابد. بنابراین سعی کنید دیکشنری با تصاویر زیبا و خیره کننده انتخاب کنید.کافیست کتاب را مقابل کودک باز کنید و اجازه بدهید او موضوع بحث را انتخاب کند. هر صفحه‌ای که کنجکاوی وی را بیشتر برانگیخت می‌تواند موضوع جالبی باشد.

جمع‌بندی

برای اینکه تمامی روش‌های مفید آموزش زبان انگلیسی به کودکان را داشته باشید می‌توانید از نرم‌افزار زبانشناس بهره بگیرید. این برنامه از طریق روشهایی مثل بازیوارسازی و تقویت حافظه، درگیر کردن حواس پنجگانه و دیگر تکنیکها سعی کرده که کاملترین اپلیکیشن فارسی در حوزه آموزش زبان انگلیسی را برای فرزند شما بسازد.

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋