راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا پریدن در دوران بارداری بی خطر است؟

ورزش در دوران بارداری مفید است زیرا تناسب اندام خانم‌های باردار را حفظ کرده و آن‌ها را برای زایمان آماده می‌کند. قبل از اینکه ورزش را در بارداری شروع کنید بسیار مهم است که نوع صحیح تمرینات را بدانید. ورزش‌های سخت می‌تواند منجر به ترومای شکمی شود. پرش یکی از انواع ورزش‌هایی بوده که ممکن است در دوران بارداری‌ایده‌آل نباشد. بنابراین بهتر است احتیاط کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا پریدن برای بارداری‌ایده‌آل است یا خیر و همچنین در مورد ملاحظات ایمنی هنگام انجام تمرینات به شما اطلاعاتی خواهیم داد.

ورزش در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

ورزش در زمان بارداری سطح استقامت و قدرت را بهبود می‌بخشد و به ارتقای خواب بهتر کمک می‌کند. چند ورزش سبک قبل از تولد مانند کشش، پیاده روی و شنا، سلامت فرد را تضمین می‌کند. با این حال لازم است که در زمان بارداری حرکات تکان دهنده‌ای که شامل پریدن است را انجام ندهید.

ورزش در بارداری چه فوایدی دارد؟

به کاهش تورم، کمردرد، یبوست و نفخ کمک می‌کند

باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود

قدرت استقامت، تون عضلانی و قدرت شما را بهبود می‌بخشد

عواقب شدیدی در ارتباط با پریدن در بارداری وجود دارد. اگرچه کودک شما در رحم ایمن می‌ماند اما حرکات پرش می‌تواند منجر به استرس بدنی شود و خطری ایجاد کند. پریدن می‌تواند منجر به زایمان زودرس، سقط جنین یا حتی خونریزی واژینال شود. همچنین در سه ماهه دوم با رشد شکم توانایی تعادل بدن تغییر می‌کند. پرش جک در دوران بارداری به یک خطر ایمنی تبدیل می‌شود. این نوع ورزش می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی بر بدن شما با تغییرات فیزیکی مرتبط با بارداری تأثیر بگذارد. در سه ماهه سوم یک زن تورم، سنگینی و خستگی بیشتری را تجربه می‌کند. این زمان مناسبی برای انجام تمرینات پرش نیست. احتمال افتادن و احساس بی‌ثباتی روی پا‌ها افزایش می‌یابد. برخی از دیگر خطرات بالقوه مرتبط با پریدن در بارداری عبارتند از:

  • رحم ممکن است روی دهانه رحم شروع به ریزش کند
  • تحریک انقباضات
  • باعث آسیب یا شکستگی در مفاصل و رباط‌ها شود
  • منجر به عوارض حاد در بارداری شود

چه ورزش‌هایی در دوران بارداری توصیه می‌شوند؟

ورزش‌های سبک یا ورزش‌های کم تأثیر در بارداری کاملاً بی‌خطر هستند. این تمرینات باعث ایجاد تکان در بدن نمی‌شوند و بنابراین در بارداری بی‌خطر هستند. برخی از این تمرینات سبک عبارتند از شنا، یوگای قبل از تولد، پیاده روی و دوچرخه سواری. می‌توانید از تمریناتی استفاده کنید که بدن شما را ثابت نگه می‌دارد.

هنگام ورزش کردن در دوران بارداری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

-قبل از شروع برنامه ورزشی مهم است که با پزشک صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیتی در هیچ گونه تمرین پرشی در بارداری ندارید

-هیچ ورزش سخت یا جدیدی را در بارداری شروع نکنید مگر اینکه ابتدا با پزشک صحبت کنید

-در 13 هفته اول بارداری ممکن است احساس تهوع، خستگی و فرسودگی داشته باشید

-ورزش باعث تعریق شما می‌شود بنابراین در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید

-از فعالیت بیش از حد خودداری کنید

-از درد، گرمای بیش از حد و ناراحتی اجتناب کنید

-موقعیت خود را در حین انجام ورزش به گونه‌ای تغییر دهید که راحت باشید

 

نتیجه‌گیری:

مادران باردار باید کاملاً از ورزش‌های پرش‌دار خودداری کنند زیرا این احتمال وجود دارد که به کودک شما آسیب برساند. سطح متوسط ورزش‌های بارداری باعث افزایش سلامتی می‌شود. با این حال زیاده روی نکنید. همیشه توصیه می‌شود قبل از شروع هر ورزشی با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید.

 

منبع:
pregnancyfoodguide.com

 

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋