راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

زنان چطور از پوست خود مراقبت کنند؟ راهنمای حفظ جوانی از درمانکده

داشتن پوستی زیبا و شاداب دغدغه بسیاری از افراد مخصوصاً بانوان است. این دغدغه منطقی و قابل درک است چرا که پوست سالم می‌تواند ظاهری جوان را برای انسان به ارمغان بیاور و نشان دهنده این باشد که فرد برای سلامتی خود ارزش قائل است.

به احتمال زیاد تا به الان روش‌های مختلف مراقبت پوستی را امتحان کرده باشید و شاید هم نزد پزشکان متخصص مختلفی رفته‌اید. فارغ از اینکه فعالیت‌های شما نتیجه بخش بوده‌اند یا نه، باید یک‌سری توصیه‌های کلی را در نظر داشته باشید.

در صورتی که شما عزیزان به‌دنبال بهترین روش‌ها و توصیه‌های مراقبت پوستی هستید، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا برایتان بازگو کنیم که زنان چطور از پوست خود مراقبت کنند و راهنمای حفظ جوانی از درمانکده را با شما در میان بگذاریم.

 

نکات مهم برای مراقبت از پوست

پیش از آنکه به‌توضیح توصیه‌های پوستی بپردازیم چند نکته لازم به ذکر است. اول اینکه باید بدانید که پوست یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است و در صورت هرگونه رفتار نامناسب با آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری در انتظار شما باشد. بنابراین فرآیند‌های دارویی و تهاجمی زیبایی و مراقبت از پوست را به هیچ عنوان خودسرانه انجام نداده و حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

هم‌چنین ممکن است بانوان در شرایط خاص بدنی دچار اختلالات پوستی گذرا و موقتی شوند و مواردی که در ادامه گفته خواهد شد در حل آن مشکلات تاثیرگذار است اما راه درمان نیست. به عنوان مثال در صورتی که در دوران بارداری دچار مشکلات پوستی شدید می‌توانید با مراجعه به دکتر زنان ، توصیه‌های لازمه را دریافت کنید. در ادامه به توصیه‌های مهم پوستی می‌پردازیم.

خود را از آفتاب شدید حفظ کنید

این توصیه یکی از پیش پا افتاده‌ترین توصیه‌ها برای حفاظت از پوست است که در فصل تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نور آفتاب و گرمای شدید محیط می‌تواند برای پوست بانوان بسیار مضر باشد.

سعی کنید یا در معرض این عوامل قرار نگیرید یا اگر ناچار هستید موارد ایمنی همچون استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، عینک آفتابی، لباس مناسب و سایر موارد اینچنینی را فراموش نکنید.

در خانه دستکش را فراموش نکنید

در هنگامی که بانوان مشغول به انجام کار‌های روزمره خود در خانه هستند، عوامل زیادی وجود دارد که باعث تخریب پوست آن‌ها می‌شود و به همین جهت نیاز است تا از محافظت‌کننده‌هایی مانند دستکش استفاده کنند.

دستکش‌ها علاوه بر حفاظت از پوست می‌توانند محافظان بسیار خوبی برای ناخن بانوان نیز باشند.

سبک زندگی خود را اصلاح کنید

اگر برای هر مشکلی به دنبال توصیه‌های پزشکی و مراقبتی باشید به احتمال زیاد اصلاح سبک زندگی یکی از مواردی است که به شما گفته خواهد شد! اصلاح سبک زندگی علاوه بر بهبود اوضاع سلامت پوست، می‌تواند اوضاع سلامت جسمانی را نیز بهبود بخشیده و در مجموع شما را جوان نگه دارد.

مهم‌ترن موارد در این رابطه عبارت‌اند از:

  •  ترک دخانیات و الکل
  • اصلاح عادات غذایی
  • خواب به‌موقع و کافی
  • ترک استرس و اضطراب
  • ورزش و پرهیز از بی تحرکی

موارد گفته شده همگی از ضروریات زندگی هستند و باید تا حد امکان رعایت شوند.

تغذیه مناسب

با وجود اینکه این مورد در عنوان قبلی حضور داشت اما به دلیل اهمیت بسیار بالا جداگانه به اهمیت تغذیه در سلامت پوست خواهیم پرداخت.

سلول‌های پوستی دقیقاً به مانند سایر سلول‌های بدن نیازمند مواد مغذی خاص خود هستند و در صورت عدم دریافت مواد غذایی مناسب تضعیف شده و یا خواهند مرد. هم‌چنین در نظر داشته باشید که نمی‌توان سلول‌های پوستی را به صورت کامل با قرار دادن مواد مغذی بر روی پوست تغذیه کرد.

فارغ از عادات غذایی و حساسیت‌های شما، توصیه‌های غذایی برای جوانی پوست وجود دارند که باید در همه افراد رعایت شوند مگر در شرایط خاص. این توصیه‌ها عبارت‌اند از:

  • مصرف غلات
  • مصرف آجیل
  •  مصرف سبزیجات
  • مصرف میوه‌جات
  • مصرف چای سبز
  • نوشیدن آب فراوان
  • پرهیز از مصرف الکل
  • مصرف گوشت قرمز و سفید
  • پرهیز از مصرف غذاهای خیلی چرب
  • پرهیز از مصرف مداوم فست فود

البته در نظر داشته باشید که موارد گفته شده به‌صورت کلی بودند و برای جزئیات بیشتر باید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید.

از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید

این موضوع بسیار پرجزئیات است به‌طوری که خود به نوشته‌ای چند هزار کلمه‌ای و اختصاصی احتیاج دارد و در اینجا تنها به موارد مهم و برجسته آن اشاره خواهیم کرد.

روتین‌های پوستی استاندارد که توسط پزشکان متخصص پوست و مو تدوین می‌شوند و جزئیات آن‌ها نیز بسته به اوضاع پوستی شما تعیین می‌شوند، می‌توانند در سرعت‌دهی به فرآیند‌های طبیعی پوست همچون ترمیم جراحات و آسیب‌ها، تولید رنگدانه، آب‌رسانی و سایر موارد اینچنینی بسیار کمک‌کننده باشند.

به عبارت دیگر استفاده از لوازم مراقبت پوستی به عنوان مکمل‌هایی برای فرآیند‌های طبیعی پوست به‌کار ‌می‌روند و نباید تنها به استفاده از آن‌ها اکتفا کرد چرا که رعایت نکردن مواردی مانند تغذیه مناسب و، اصل فرآیندهای طبیعی را دچار اختلال می‌کند.

به هر صورت مهم‌ترین مواردی که به عنوان روتین‌های مراقبت پوستی باید رعایت شوند عبارت‌اند از:

  • فیس واش
  • آبرسان ها
  • لایه بردارها
  • کرم دور چشم
  • ماسک های طبیعی
  • کرم های شب و روز مناسب
  • کرم های تقویت کننده پوست

به‌صورت کلی فرایندهای تهاجمی مراقبت پوستی مانند بوتاکس و غیره توصیه نمی‌شوند اما اگر قصد انجام آنها را دارید حتما تحت نظر یک متخصص زیبایی با تجربه این کار را انجام دهید.

مراقب آرایش خود باشید

آرایش بخشی از زندگی بانوان است و تقریبا هر روز مواد آرایش را بر روی پوست خود قرار می‌دهند. به‌همین دلیل باید یک‌سری موارد در این زمینه رعایت شوند.

این موارد عبارت اند از:

  • آرایش سبک و ملایم داشته باشید
  • از لوازم آرایش دیگران استفاده نکنید
  •  از مواد آرایشی با کیفیت استفاده کنید
  • حتما قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

با توجه به استفاده زیاد بانوان از لوازم آرایشی، رعایت این نکات بسیار لازم و ضروری است و اصلاً نباید سرسری گرفته شود.

هم‌چنین باید در هنگام اصلاح کردن نیز ملایمت به خرج داده و سعی کنید تا پیش از اصلاح، پوست را به‌خوبی تمیز کرده و پس از آن نیز از ضد التهاب و ترمیم‌کننده‌ها استفاده کنید.

بیرون از خانه نیز مراقب پوست خود باشید

متاسفانه در بین افراد این تصور وجود دارد که فرآیند‌های مراقبت پوستی حتماً باید در منزل انجام گیرند. البته بسیاری از موارد گفته شده تا به اینجا حتماً باید در منزل پیاده‌سازی شوند اما موارد کوچکی نیز وجود دارند که باید بیرون از منزل رعایت کنید.

اگر در روز‌های گرم و آفتابی بیرون از منزل هستید، حتماً یک کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشید و در طول مدتی که در آن فضا قرار دارید مصرف آب را فراموش نکنید.

اگر هم در روز‌های سرد بیرون از منزل هستید حتماً همراه خود یک کرم مرطوب‌کننده داشته باشید و دستانتان را نیز با دستکش بپوشانید.

کلام آخر

در شرایط زندگی امروزی، مراقبت از پوست برای بانوان قدری سخت شده و جوان نگه داشتن پوست امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان است. به‌همین دلیل در این نوشته تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا بهترین توصیه‌های برای جوان نگه داشتن پوست را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

مجدداً تأکید می‌شود که این موارد به‌صورت کلی مطرح شده‌اند و برای پیگیری‌های با جزئیات بیشتر می‌بایست حتماً با یک متخصص پوست و مو در ارتباط باشید و تحقیقات بیشتری انجام دهید. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت نوبت مطب و یا مشاوره از پزشکان متخصص پوست و یا هر تخصص دیگر به‌سادگی از طریق سرویس نوبت دهی آنلاین پزشک در درمانکده استفاده کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاوره‌های تخصصی را دریافت کنید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋