راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

9 نشانه دیابت در کودکان که به راحتی قابل تشخیص نیستند

دیابت نوع 1:

دیابت نوع 1 یک اختلال خود ایمنی است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به سلول‌های پانکراس حمله کند و تولید طبیعی انسولین را متوقف کند. انسولین مهم است زیرا به قند (همچنین به عنوان گلوکز) در جریان خون کمک می‌کند تا وارد سلول‌های بدن شود جایی که برای انرژی استفاده می‌شود. قند می‌تواند بدون انسولین در خون انباشته شود که می‌تواند منجر به عواقب شدید شود.

 دیابت نوع 2:

اگرچه در جوانان به این اندازه رایج نیست اما تشخیص دیابت نوع 2 با اپیدمی چاقی مداوم در جوانان در حال افزایش است. زمانی این اتفاق می‌افتد که بدن به انسولین ساخته شده پاسخ نمی‌دهد. بر اساس CDC بدن به خوبی از انسولین استفاده نمی‌کند و نمی‌تواند قند خون را در سطح طبیعی نگه دارد. علاوه‌بر اضافه وزن سایر عوامل خطر برای دیابت نوع 2 شامل کم تحرکی، سابقه خانوادگی، پیش دیابت تشخیص داده شده و غیره است.

علائم رایج دیابت در کودکان چند نوع هستند؟

 تغییر در عادات غذایی و خوابیدن:

افراد مبتلا به دیابت بیشتر از حد معمول آب می‌نوشند. این وضعیت سلامتی می‌تواند باعث شود که شما احساس تشنگی یا گرسنگی شدید کنید.

نوسانات وزن:

تغییرات وزن قبل از تشخیص دیابت رایج است به خصوص کاهش وزن قابل توجه در دیابت نوع 1 یا افزایش وزن آهسته و بیش از حد در دیابت نوع 2.

 تغییرات در دفعات ادرار:

افزایش تعداد دفعاتی که کودک شما به دستشویی می‌رود ارتباط مستقیمی با افزایش ناگهانی مصرف آب دارد و می‌تواند باعث نگرانی شود.

 مشکلات معده:

ممکن است حالت تهوع، استفراغ یا معده درد نیز داشته باشند. این علائم گوارشی بیشتر در دیابت نوع 1 دیده می‌شود.

 تاری دید:

قند خون بالا می‌تواند باعث تورم عدسی چشم و منجر به تاری دید شود.

 بی‌حسی یا گزگز:

قند خون بالا می‌تواند باعث نوروپاتی دیابتی شود که نوعی آسیب عصبی است. این می‌تواند به اشکال مختلف ظاهر شود از جمله احساس "سوزن و سوزن" در دست یا پا.

 زخم‌هایی که به آرامی بهبود می‌یابند:

اگر کودک شما زخم یا عفونتی دارد که بیشتر از حد معمول به اطراف چسبیده است می‌تواند نشانه دیابت نوع 2 باشد. شما می‌توانید عواملی مانند قند خون بالا، نوروپاتی دیابتی و کاهش گردش خون را مقصر بدانید. توجه داشته باشید که عفونت‌های مکرر نیز در دیابت شایع‌تر است.

 نواحی تیره شده پوست:

افراد مبتلا به دیابت ممکن است متوجه تیرگی در چین‌های پوستی خود مانند زیر بغل و ناحیه گردن شوند. این علامت که آکانتوز نیگریکانس نام دارد لزوماً شبیه کبودی نیست و می‌تواند بافتی مخملی داشته باشد. این به دلیل مقاومت در برابر انسولین تولید شده به طور طبیعی ایجاد می‌شود و با دیابت نوع 2 مرتبط است.

 تنفس بوی میوه‌ای:

کودکان ممکن است تنفسی داشته باشند که بوی میوه‌ای می‌دهد که اغلب با آدامس میوه‌ای آبدار مقایسه می‌شود. این علامت بالقوه تهدید‌کننده زندگی ممکن است نشان دهنده کتواسیدوز دیابتی باشد و معمولاً فقط برای دیابت نوع 1 وجود دارد.

اگر کودک علائم دیابت داشت چه کارکنیم؟

کودکان مبتلا به دیابت باید در اسرع وقت انسولین درمانی را برای جلوگیری از مشکلات دائمی بینایی و عصبی شروع کنند. قند خون بالا همچنین می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند که با بیماری کلیوی، سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است.

 

منبع:

www.parents.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋