راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

در هفته ششم بعد از زایمان چگونه چکاپ می شویم؟

هنگامی که کودک شما به دنیا می‌آید ممکن است از تغییرات جدیدی برای شما اتفاق بی‌افتد. معاینه 6 هفته‌ای پس از زایمان یکی از معاینات ضروری پس از تولد نوزاد است به ویژه در صورتی که سزارین یا مشکلات خاصی در حین زایمان داشته باشید بسیار مهم است. ویزیت پس از زایمان با پزشک به شما کمک می‌کند تا از پیشرفت و بهبودی خود مطلع شوید.

 

به چه علت به معاینه پس از زایمان در هفته ششم نیاز داریم؟

به زنان توصیه می‌شود که چهار تا شش هفته پس از زایمان معاینه شوند. این امر به ویژه پس از سزارین یا زایمان پیچیده برای ارزیابی سلامت روانی، سلامت جسمی و وضعیت بهبودی مادر جدید اهمیت دارد. همچنین این زمانی است که پزشک ممکن است نوزاد شما را ارزیابی کند تا مطمئن شود که خوب است مهم می‌باشد. سایر جنبه‌های مهمی که باید با پزشک خود صحبت کنید شامل شیردهی، پیشگیری از بارداری و برنامه‌ریزی قبلی برای بارداری بعدی است. زنان باید دائماً تحت نظر باشند و مراقبت پس از زایمان باید یک فرآیند مداوم و متناسب با نیاز‌های زن باشد.

 

چگونه برای معاینات پس از زایمان خود آماده شویم؟

- تیم مراقبت شما همچنین باید از شرایط سلامتی شما آگاه باشد تا ویزیت‌های جامع پس از زایمان را برنامه‌ریزی کند

- در زمان ویزیت برنامه‌ریزی شده پس از زایمان یک قرار ملاقات برای مشورت با پزشک خود داشته باشید

- شما ممکن است یک قرار ملاقات جداگانه با پزشک خود داشته باشید تا کودک خود را به طور کامل ارزیابی کنید

- اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک لازم مانند خلاصه ترخیص و سوابق پزشکی خود و نوزادتان را همراه دارید

- تمام سؤالاتی را که باید در بازدید از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بپرسید فهرست کنید. چند سؤال مهم عبارتند از بازگشت به روال ورزش، شیردهی، روش‌های پیشگیری از بارداری، مقابله با درد‌های پس از زایمان و سایر مسائل بهداشتی را بپرسید

در چکاپ هفته ششم پس از زایمان چه اتفاقی می‌افتد؟

ارزیابی‌های پس از زایمان در طی یک ویزیت شش هفته‌ای ممکن است در هر مورد مشابه نباشد و به وضعیت سلامتی زن، زمان اختصاص داده شده و توصیه‌های پزشک بستگی دارد. با این حال برخی از مناطق رایجی که انتظار می‌رود در طول معاینه تحت پوشش قرار گیرند عبارتند از:

شرح حال و معاینه فیزیکی:

معاینه پس از زایمان ممکن است با سؤالی از پزشک در مورد زایمان و هرگونه عوارض احتمالی که ممکن است در بارداری یا در حین زایمان داشته باشید شروع شود. ارائه دهنده شما ممکن است یک بررسی حیاتی انجام دهد که آیا در دوران بارداری یا بلافاصله پس از زایمان مشکلی داشته‌اید.

مراقبت از برش و بازیابی فیزیکی:

اگر در حین زایمان بخیه زده‌اید پزشک ممکن است پیشنهاد کند ناحیه برش شما را برای بررسی روند بهبودی معاینه کند. علاوه بر این پزشک ممکن است چند سؤال در مورد خونریزی پس از زایمان، ناراحتی‌های ادراری، حرکات روده و کمردرد از شما بپرسد.

آزمایش‌های خون و سایر آزمایش‌ها:

ممکن است پزشک انجام آزمایش‌های خونی خاص را برای رد کم خونی، اختلالات تیروئید و دیابت به شما توصیه کند. اگر مادر هر یک از این شرایط را در دوران بارداری داشته باشد ضروری است. ممکن است بر اساس وضعیت سلامتی شما آزمایش‌های اضافی مانند آزمایش پاپ و شمارش کامل خون توصیه شود.

 شیر دادن به نوزاد:

پزشک در مورد شیر دادن به کودک شما سؤال خواهد کرد. اگر مشکلی در برقراری شیردهی یا هر درد مرتبط با آن دارید می‌توانید از پزشک بپرسید.

 معاینه لگن:

پزشک ممکن است معاینه داخلی لگن را برای بررسی اندازه رحم، علائم عفونت، ترشحات واژن یا درد شکم انجام دهد. این آزمایش‌ها بر اساس وضعیت سلامتی شما و اینکه آیا علائم مشکلی دارید یا خیر پیشنهاد می‌شود.

 ارزیابی سلامت روان:

ارائه‌دهنده مراقبت‌های اولیه ممکن است از شما بپرسد که چگونه با مادر شدن، نوسانات خلقی و تغییرات عاطفی پس از زایمان کنار می‌آیید. این ممکن است به آن‌ها کمک کند تا خطرات اختلالات سلامت روان مانند اضطراب، استرس و افسردگی پس از زایمان را شناسایی کنند.

 رابطه جنسی و روش‌های پیشگیری از بارداری:

این ملاقات همچنین زمان خوبی برای گفتگو درباره از سرگیری رابطه جنسی و سایر فعالیت‌های بدنی است. پزشک شما ممکن است در مورد بارداری‌های آینده و گزینه‌های کنترل بارداری سؤال کند.

 مدیریت سایر شرایط سلامتی:

اگر در طول یا بعد از بارداری دچار هر گونه بیماری مانند دیابت یا اختلالات خواب بوده‌اید پزشک ممکن است گزینه‌های مدیریتی را برای کاهش اثرات طولانی مدت توصیه کند.

در رابطه با چه مواردی باید با پزشک صحبت کنیم؟

- خونریزی بیش از حد یا ناراحتی واژن:

اگر تورم واژن، ترشحات بدبو یا خونریزی مداوم دارید که دو هفته یا بیشتر طول می‌کشد به پزشک خود اطلاع دهید.

- درد در ناحیه شکم:

اگر درد در ناحیه لگن یا شکم خود دارید به خصوص اگر عمل سزارین داشته‌اید به پزشک خود اطلاع دهید.

- بی‌اختیاری ادرار:

هر گونه درد، ناراحتی در هنگام دفع ادرار یا مشکل در نگهداری ادرار باید به پزشک گزارش شود زیرا ممکن است نشان دهنده عفونت احتمالی دستگاه ادراری باشد.

- اختلالات عاطفی:

اگر احساس غمگینی، مضطرب، بی‌خوابی یا آسیب رساندن به خود یا نوزادتان دارید باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید زیرا این علائم ممکن است از یک اختلال سلامت روان مانند افسردگی پس از زایمان باشد.

- خستگی مفرط، سرگیجه یا سردرد:

این علائم ممکن است پس از زایمان به دلیل تغییرات هورمونی شایع باشد. با این حال خستگی و سردرد طولانی مدت باید برای رد سایر شرایط پزشکی ارزیابی شود.

- شرایط سلامتی از قبل موجود:

چکاپ هفته ششم‌ایده‌آل است تا در مورد مشکلات سلامت بارداری و پس از زایمان با پزشک خود صحبت کنید تا از عوارض بعدی جلوگیری کنید. اگر اختلالات فشار خون، دیابت بارداری یا زایمان زودرس داشتید ممکن است در معرض خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی باشید.

- از سرگیری فعالیت‌های بدنی:

چکاپ هفته ششم پس از زایمان شما زمان مناسبی است تا با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد انواع فعالیت‌ها و ورزش‌های مناسب پس از زایمان صحبت کنید.

آیا معاینه پس از زایمان در هفته ششم دردناک است؟

اگرچه معاینه پس از زایمان ممکن است باعث ناراحتی شود اما معمولاً دردناک نیست. با این حال برخی از زنان ممکن است پس از زایمان برشی درد داشته باشند که ممکن است تا شش هفته پس از زایمان ادامه داشته باشد.

آیا می‌توانم نوزادم را برای معاینه پس از زایمان هفته ششم بیاورم؟

ممکن است در حین چکاپ نوزادتان را بیاورید اما بهتر است یک نوبت جداگانه رزرو کنید تا مطمئن شوید که نوزادتان به خوبی توسط پزشک معاینه شده است.

 

منبع:

www.momjunction.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋