راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا درد قفسه سینه نشانه سکته قلبی است؟

برخی از علائم درد قفسه سینه اگرچه نگران‌کننده و هشداردهنده هستند بعید است که نشانه حمله قلبی باشند. اما در صورت شک داشتن به سکته قلبی احتیاط کنید و به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

 

چگونه تشخیص دهیم که درد قفسه سینه جدی است؟

برخی از انواع درد قفسه سینه باید باعث شود تا به بیمارستان مراجعه کنید به خصوص اگر حداقل پنج دقیقه طول بکشد. علائم می‌تواند شامل درد قفسه سینه همراه با تنگی نفس، عرق سرد، حالت تهوع، خستگی یا سبکی سر باشد. به غیر از قفسه سینه درد، فشار یا ناراحتی نیز ممکن است شما را اذیت کند. زمانی که نواحی مانند:

  •  قفسه سینه
  •  بالای معده
  • گردن

شروع به درد کردند باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشانه حمله قلبی باشند.

آیا درد قفسه سینه می‌تواند ناشی از یک بیماری دیگر باشد؟

بیشتر اوقات درد قفسه سینه نشانه حمله قلبی نیست. یک مطالعه نشان داد که کمتر از 6٪ از بیمارانی که با درد قفسه سینه به پزشک مراجعه می‌کنند یک مشکل قلبی تهدید‌کننده زندگی دارند. در اینجا چند نمونه از درد قفسه سینه وجود دارد که معمولاً منجر به تشخیص حمله قلبی نمی‌شود:

ناراحتی لحظه‌ای قفسه سینه:

پشت میز آشپزخانه نشسته‌اید و قهوه می‌خورید که درد قفسه سینه مانند رعد و برق به شما می‌خورد. این احساس که بسیاری آن را با شوک الکتریکی مقایسه می‌کنند فقط یک لحظه به وجود می‌آید. ناراحتی لحظه‌ای قفسه سینه بیشتر به دلیل موارد زیر است:

  • آسیبی مانند شکستگی یا کبودی دنده‌ها
  • یک عضله کشیده شده در دیواره سینه شما
  • التهاب در غضروف دنده شما
  • فیبرومیالژیا
  • زونا

 ابتلا به بیماری ریوی:

با هر نفس عمیق یا سرفه درد سینه شما را سوراخ می‌کند. به نظر می‌رسد که حرکت در اطراف و تغییر موقعیت وضعیت را بدتر می‌کند. اگر این علائم را دارید احتمال دارد که شما به بیماری ریوی مبتلا شده باشید. اگر درد در سمت راست قفسه سینه و دور از قلب شما متمرکز شود این احتمال بیشتر است. علل احتمالی عبارتند از:

  • ذات‌الریه یا برخی عفونت‌های دیگر
  • التهاب در پوشش ریه‌ها (پلوریت)
  • لخته خون در ریه‌های شما
  • حمله آسم

 کاهش درد با انجام حرکات ورزشی:

اگر درد شدیدی به قفسه سینه‌تان می‌آید اما با حرکت کمی بهبود می‌یابد ممکن است به یک مورد سوزش سر دل (رفلاکس اسید) یا برخی مشکلات گوارشی دچار شده باشید. مصرف یک آنتی اسید بدون نسخه می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

چه دلایلی باعث درد قفسه سینه می‌شود؟

این درد در قفسه سینه می‌تواند به نوع دیگری از حمله مرتبط باشد که ربطی به قلب شما ندارد. حمله پانیک یا اضطراب می‌تواند خود را با علائمی آشکار کند. سفتی قفسه سینه، عرق کردن و تنگی نفس شبیه علائم حمله قلبی است. با این حال برخی از تفاوت‌های کلیدی بین حمله پانیک و حمله قلبی وجود دارد که شامل:

 بسیاری از حملات قلبی به دنبال فشار یا فعالیت بدنی هستند

حملات پانیک اغلب با یک درد کوبنده همراه با احساس فشردگی فیل روی سینه شما همراه است

درد ناشی از حملات قلبی اغلب به نواحی دیگر سرایت می‌کند

 

آیا علائم حمله قلبی در افراد متفاوت است؟

علائم حمله قلبی یا آنژین می‌تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. برخی افراد اصلاً هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند. برخی دیگر درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند. برخی دیگر ممکن است فقط درد بازو، گلو یا فک را احساس کنند. صرف نظر از اینکه درد کجاست افراد معمولاً نمی‌توانند موقعیتی را پیدا کنند که درد را تسکین دهد. آن‌ها همچنین با نوشیدن آب، خوردن دارو‌های ضد اسید یا نفس عمیق نمی‌توانند درد را تسکین دهند.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋