راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

معایب و مزایا مصرف سیر

سیر غذایی است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. طعم تند آن به انواع مختلفی از غذا‌های خوش طعم کمک می‌کند و سیر در غذا‌های سنتی در سراسر جهان استفاده می‌شود. هزاران سال است که از سیر برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. فواید آن عمدتاً به دلیل ترکیبات گیاهی است اما سیر حاوی چندین ویتأمین و مواد معدنی نیز است.

 

یک حبه سیر چه مواد مغذی دارد؟

 کربوهیدرات‌ها:

کالری موجود در سیر از کربوهیدرات تأمین می‌شود و از آنجایی که میزان مصرف و کالری آن بسیار کم است، کربوهیدرات موجود در سیر نیز بسیار ناچیز می‌باشد. در یک حبه سیر فقط یک گرم کربوهیدرات وجود دارد.

 ویتأمین‌ها:

سیر حاوی چندین ویتأمین و مواد معدنی است اگرچه یک حبه به دلیل اندازه کوچک وعده غذایی، مقدار زیادی را تأمین نمی‌کند. به گفته پزشکان هر میخک حاوی مقدار کمی ویتأمین C، روی، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، ویتأمین E، ویتأمین K و منگنز است.

مصرف سیر چه فایده‌ای دارد؟

فواید درمانی بالقوه سیر عمدتاً از ترکیبات زیست فعال آن ناشی می‌شود از جمله سولفید‌های آلی، ساپونین‌ها، ترکیبات فنلی و پلی ساکارید‌ها. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مطالعات در مورد فواید سلامتی سیر شامل مکمل‌های سیر است بنابراین نمی‌توانید مزایای سلامتی سیر را صرفاً با استفاده از آن در آشپزی خود به دست‌آورید مگر اینکه مقادیری معادل مقادیر موجود در مکمل‌ها مصرف کنید. در ادامه دیگر فواید سیر آمده است:

 به کاهش وزن کمک می‌کند:

سیر می‌تواند از برنامه غذایی شما یا برنامه‌ای برای رسیدن و حفظ وزن سالم پشتیبانی کند. از آنجایی که بسیار خوش طعم است مقدار کمی از آن می‌تواند طعم لذیذی را به غذای شما بدهد بدون اینکه چربی یا کالری قابل توجهی داشته باشد. اگر می‌خواهید سدیم خود را کاهش دهید از سیر می‌توانید استفاده کنید.

 التهاب را کاهش می‌دهد:

مطالعات نشان داده‌اند که سیر باعث کاهش التهاب می‌شود.

 لیپید‌های خون را کاهش می‌دهد:

نشان داده شده است که سیر سطح کلسترول سرم را کاهش می‌دهد. بیماران مبتلا به دیابت که ترکیبی از روغن زیتون و سیر به آن‌ها داده شد توانستند سطح کلسترول و‌تری گلیسیرید را تنظیم کنند.

 استرس را کاهش می‌دهد:

تصور می‌شود که استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد با مصرف آنتی اکسیدان کاهش می‌یابد. سیر حاوی ترکیبات فنلی با خواص آنتی اکسیدانی قوی است. به طور خاص نشان داده شده است که سیر از طریق افزایش آنتی اکسیدان‌ها و کاهش التهاب به کمتر شدن خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به چاقی کمک می‌کند.

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد:

تحقیقات موجود نشان می‌دهد که عصاره سیر به دلیل خواص تغذیه‌ای و فیتوشیمیایی موجود در آن می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به تصلب شرایین، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی ایسکمیک را کاهش دهد.

 

آیا مصرف سیر باعث آلرژی می‌شود؟

مصرف سیر می‌تواند در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند. این واکنش ممکن است پس از مصرف سیر، تماس با سیر یا قرار گرفتن در معرض گرد و غبار سیر رخ دهد. علائم از خفیف (مانند عطسه) تا شدید متغیر است و ممکن شامل قرمزی یا متورم شدن پوست، گرفتگی بینی، مشکل در تنفس و پف کردن پوست باشد.

مصرف سیر چه اثراتی نامطلوبی دارد؟

سیر حاوی آنزیمی است که می‌تواند باعث آبریزش چشم شود. وقتی سیر را ورقه می‌کنید یا خرد می‌کنید آنزیم آزاد می‌شود. اگر این ماده را روی دستان خود قرار دهید و سپس دستان خود به چشمان خود بزنید ممکن است چشم را به شدت بسوزاند و باعث قرمزی چشم‌های شما شود.

سیر را به چند حالت می‌توان مصرف کرد؟

سیر را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه کرد. معمولاً ابتدا باید پوست او را را جدا کنید. می‌توانید یک دستگاه سیلیکونی لوله‌ای مخصوص برای جدا کردن پوست سیر بخرید یا سعی کنید حبه‌های سیر را در یک کاسه یا ظرف دربسته تکان دهید. سیر را با قسمت پهن  چاقو له کنید تا راحت‌تر پوست آن را جدا کنید. سیر را می‌توان به صورت کامل پخته یا خرد شده یا چرخ کرده استفاده کرد. برخی از افراد با ترکیب سیر با مواد مختلفی مانند لیمو و عسل چای درست می‌کنند. چای سیر کافئین ندارد و شایعه شده است که فواید خاصی برای سلامتی مانند کاهش وزن و کاهش فشار خون دارد.

 

منبع:

www.verywellfit.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋