راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه با کودک خودارتباط بر قرار کنیم؟

فرزندپروری به معنای برقراری ارتباط با فرزند شماست. ارتباط مثبت دو طرفه برای ایجاد عزت نفس فرزند شما ضروری است. در حالی که کودکان با کلمات تشویق‌کننده و ستایش شکوفا می‌شوند گوش دادن به او عزت نفس او را افزایش می‌دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که احساس ارزشمندی و دوست داشتن کنند.

 ارتباطی مثبت داشته باشید:

توانایی کودک در مدیریت استرس، احساس اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه در زندگی بعدی ارتباط زیادی با تجربیات اوایل دوران کودکی دارد. روابط مثبت بین والدین و فرزندان بخش مهمی از ایجاد خودپنداره مثبت کودک است. کودکی که دائماً احساس می‌کند مورد سرزنش، قضاوت و انتقاد قرار می‌گیرد ممکن است بزرگسالی با خودپنداره منفی بزرگ شود.

 به حرف فرزندانتان گوش دهید:

اگر می‌خواهید فرزندتان شنونده خوبی باشد مطمئن شوید که الگوی خوبی هستید. برای گوش دادن به آن‌ها وقت بگذارید. اگر دائماً فرزندتان را نادیده بگیرید این پیام را ارسال می‌کنید که گوش دادن مهم نیست و آنچه فرزندتان برای گفتن دارد برای شما مهم نیست. برخی از پیشنهادات عبارتند از:

ایده‌ها و نظرات فرزندتان را تشویق کنید. ارتباط مثبت یک خیابان دو طرفه است که در آن هر دو طرف به نوبت گوش می‌دهند و صحبت می‌کنند. اجازه دهید موضوعات مهم یا دشوار بدون ترس از واکنش بیش از حد، انتقاد یا سرزنش مورد بحث قرار گیرند.

 با کودک ارتباط برقرار کنید:

مدت‌ها قبل از اینکه کودک شما بتواند کلمات قابل درک را بسازد آن‌ها با صدا‌ها، حالات صورت و زبان بدن به شما پاسخ خواهند داد. با نگاه کردن به چشمان کودک و تشویق او با لبخند و صحبت مدتی را صرف گوش دادن فعالانه به صدای جیغ و صدای کودک خود کنید و در مورد هر چیزی و همه چیز به طور مکرر با کودک خود صحبت کنید.

چگونه با کودک نوپا ارتباط برقرار کنیم؟

یک کودک نوپا ممکن است دایره واژگانی متشکل از دویست کلمه یا بیشتر داشته باشد و بتواند کلمات را با هم ردیف کند تا جملات ساده بسازد. تسلط بر دستور زبان و ساخت جمله دشوار است و کودک نوپا شما اشتباهات زیادی خواهد کرد. به کودک نوپا زمان کافی بدهید تا آنچه را که می‌خواهد بگوید تمام کند.

چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟

تا زمانی که فرزند شما در سال‌های آخر دبستان است زبان و توانایی او در انتقال‌ایده‌ها بسیار بهبود می‌یابد. آن‌ها حتی گفتار خود را متناسب با شرایط تغییر می‌دهند.

چگونه عزت نفس کودک را تقویت کنیم؟

- به زمانی که آن‌ها خوب هستند توجه کنید

- از آن‌ها برای کمک به شما در اطراف خانه یا سوپرمارکت تشکر کنید

- به کودک بگویید چه کاری را می‌خواهید انجام دهد نه اینکه شما چه کاری را انجام دهید. در بیشتر موارد تبدیل یک جمله منفی به یک جمله مثبت ساده است. به عنوان مثال به جای گفتن جمله اینقدر نزدیک به جاده راه نرو، بگویید بیا و کنار من راه برو.

- به آن‌ها فرصت‌های زیادی بدهید تا کار‌هایی را که دوست دارند و به خوبی انجام می‌دهند انجام دهند. احساس شایستگی باعث ایجاد عزت نفس می‌شود.

چگونه با کودک خردسال صحبت کنیم؟

- ارتباط چشمی را با کودکان خردسال حفظ کنید. با این حال به یاد داشته باشید که کودکان و نوجوانان بزرگتر اغلب این کار را دوست ندارند بنابراین گفتگو در حین راه رفتن یا رانندگی در ماشین می‌تواند مؤثرتر باشد

- هنگامی که پشت خود را برگردانده‌اید یا زمانی که از آن‌ها دور می‌شوید از صحبت با آن‌ها خودداری کنید

- کودکان را اغلب در آغوش بگیرید

از چه جملاتی استفاده کنیم؟

من به شما خیلی افتخار می‌کنم

من دوست دارم با تو بازی کنم

این یک نقاشی زیباست

این یک تلاش عالی بود

تو خیلی متفکری

شما یک حافظه عالی دارید

این شگفت‌انگیز است

توانجامش دادی!

بیا بازی کنیم

 

منبع:

www.betterhealth.vic.gov.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋