راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

به چه علت در دوران بارداری به بیماری قلبی مبتلا می شویم؟

بیماری قلبی از قبل یک مشکل قلبی است که قبل از باردار شدن به آن مبتلا بوده‌اید. این اغلب به معنای یک بیماری قلبی است که شما با آن متولد شده‌اید اما ممکن است شامل مواردی باشد که بعداً در زندگی ایجاد شده است. این‌ها می‌تواند شامل مشکلات قلبی باشد که ممکن است رفع شده باشد. بیماری‌های مادرزادی قلبی که ممکن است تحت تأثیر بارداری قرار گیرند عبارتند از:

  •  تنگی میترال
  • نقص سپتوم دهلیزی (ASD)
  •  نقص دیواره بین بطنی (VSD)
  •  مجرای شریانی ثبت شده (PDA)
  •  تنگی آئورت
  • افتادگی دریچه میترال
  • تترالوژی فالوت
  • کوآرکتاسیون آئورت
  •  جابجایی شریان‌های بزرگ

 

سایر شرایط از قبل موجود که ممکن است بر بارداری شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

  •  اختلالات ریتم قلب
  •  فشار خون بالا
  •  نارسایی قلبی
  •  آنوریسم آئورت
  •  سندرم مارفان

چه چیزی باعث بیماری قلبی در بارداری می‌شود؟

اکثر مشکلات قلبی که با آن‌ها به دنیا می‌آیید به طور تصادفی اتفاق می‌افتد. هیچ کس نمی‌داند چه چیزی باعث آن‌ها می‌شود. مشکل دریچه قلب ممکن است پس از عفونت یا سایر شرایط سلامتی ایجاد شود. تب روماتیسمی ناشی از گلودرد استرپتوکوکی یک منبع شایع عفونت است که دریچه‌های قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حتی اگر بیماری قلبی شما علائمی ایجاد نکند یا بر زندگی شما تأثیری نداشته باشد، می‌تواند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند. این به دلیل تغییراتی است که در بدن شما هنگام بارداری رخ می‌دهد. برخی از زنان نمی‌دانند که از قبل بیماری قلبی دارند تا زمانی که استرس‌های بارداری مشکل را آشکار کند. با شروع سه ماهه اول حجم خون شما به نصف افزایش می‌یابد. مایع اضافی باعث می‌شود قلب شما سخت‌تر کار کند. قلب شما با افزایش برون ده قلبی خود پاسخ می‌دهد. این مقدار خونی است که بدن شما از طریق سیستم گردش خون پمپ می‌کند. فشار خون شما کاهش می‌یابد تا حجم خون اضافی جریان یابد. اما برخی از زنان به جای آن دچار فشار خون بالا می‌شوند. این می‌تواند فشار بیشتری بر قلب شما وارد کند به خصوص اگر از قبل یک بیماری قلبی دارید. تغییرات در قلب و سیستم عروقی شما نیز می‌تواند در طول زایمان اتفاق بیفتد. با انقباض رحم مقدار زیادی خون از رحم به سمت گردش خون حرکت می‌کند. این باعث تغییراتی در فشار خون، ضربان قلب و برون ده قلبی شما می‌شود. اگر بی‌حسی اپیدورال یا نخاعی دریافت می‌کنید این نیز می‌تواند باعث کاهش فشار خون شما شود.

علائم بیماری قلبی از قبل موجود در بارداری چیست؟

اکثر زنانی که از قبل مشکل قلبی دارند قبل از بارداری تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند. برخی از زنان با مشکلات قلبی جزئی ممکن است ندانند که مشکل قلبی دارند. این زنان و زنانی که بیماری‌های قلبی ترمیم شده دارند ممکن است در دوران بارداری دچار علائم شوند. موارد زیر علائم شایع بیماری قلبی هستند. علائم ممکن است در هر بارداری کمی متفاوت باشد. آن‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

مشکل در تنفس به خصوص در شب یا زمانی که فعال نیستید

 ناتوانی در انجام فعالیت‌های عادی به دلیل ضعف یا خستگی شدید (خستگی)

 سبکی سر یا غش

 ضربان قلب نامنظم (تپش قلب)

 رنگ آبی پوست به دلیل سطح کم اکسیژن در خون شما (سیانوز)

 

چگونه بیماری قلبی از قبل موجود در بارداری تشخیص داده می‌شود؟

الکتروکاردیوگرام:

این آزمایش فعالیت الکتریکی قلب شما را یادداشت می‌کند. همچنین ریتم غیر طبیعی قلب را نشان می‌دهد و به دنبال آسیب عضله قلب است.

اکوکاردیوگرافی:

این تست ساختار و عملکرد قلب شما را بررسی می‌کند. از امواج صوتی ضبط شده روی حسگر الکترونیکی استفاده می‌کند. این‌ها تصویر متحرکی از قلب و دریچه‌های قلب شما را نشان می‌دهند.

کاتتریزاسیون قلب راست:

این آزمایش شامل قرار دادن‌مانیتور فشار در حفره‌های قلب است. ‌مانیتور در رگ بزرگ گردن یا کشاله ران قرار می‌گیرد و به قلب شما منتقل می‌شود. درک میزان بالا یا پایین بودن فشار در قلب می‌تواند به تیم مراقبت‌های بهداشتی شما در تشخیص مشکل کمک کند. این همچنین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بهترین گزینه‌های درمانی را برای شما انتخاب کنند.

ام آر آی قلب:

این آزمایش از امواج الکترومغناطیسی برای ایجاد تصاویری از قلب و ساختار‌های اطراف آن استفاده می‌کند. در این آزمایش از تشعشعات یونیزان استفاده نمی‌شود. کنتراست به طور کلی به زنان باردار داده نمی‌شود اما اگر بیماری قلبی به اندازه کافی جدی باشد ممکن است استفاده شود.

بیماری قلبی از قبل موجود در بارداری چگونه درمان می‌شود؟

ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما به خطراتی که بیماری قلبی شما ممکن است در بارداری شما داشته باشد توجه خواهد کرد. ممکن است لازم باشد به یک متخصص زنان و زایمان در معرض خطر مراجعه کنید. همچنین ممکن است لازم باشد به یک پزشک قلب (متخصص قلب) مراجعه کنید که در بیماری‌های مادرزادی قلبی یا مراقبت‌های پرخطر دوران بارداری تخصص دارد.

عوارض احتمالی بارداری و بیماری‌های قلبی از قبل موجود چیست؟

در صورت ابتلا به بیماری قلبی تغییرات طبیعی در بارداری ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت تا مطمئن شود که شما و کودکتان سالم بمانید. اگر شما یک نقص مادرزادی قلبی دارید، این احتمال وجود دارد که کودک شما نیز مشکل قلبی داشته باشد. ممکن است همان مشکل قلبی شما نباشد. احتمالاً به نظارت پرخطر قبل از تولد نیاز خواهید داشت.

زندگی با بیماری قلبی در بارداری چگونه است؟

بیماری قلبی مادرزادی یک بیماری مادام العمر است. بیشتر اوقات نقص قلب شما در دوران کودکی برطرف می‌شود. در مواقع دیگر ممکن است برای چندین سال علائم نداشته باشید. اما بارداری باعث تغییراتی می‌شود که می‌تواند مشکلاتی را برای زنان مبتلا به بیماری قلبی ایجاد کند. قبل از بارداری باید به مشاوره قبل از بارداری فکر کنید. یک متخصص با تجربه در بارداری و بیماری‌های قلبی می‌تواند به شما در انتخاب بارداری کمک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا یاد بگیرید چگونه سلامت خود را برای بهترین نتایج ممکن در بارداری حفظ یا بهبود بخشید.

چه نکاتی را درباره بیماری قلبی قبل از بارداری باید بدانیم؟

حتی اگر بیماری قلبی شما قبل از بارداری علائمی ایجاد نکند یا زندگی شما را تحت تأثیر قرار ندهد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در دوران بارداری شود. این به دلیل تغییراتی است که در بدن شما هنگام بارداری رخ می‌دهد. قبل از بارداری باید به مشاوره قبل از بارداری فکر کنید. یک متخصص با تجربه در بارداری و بیماری‌های قلبی می‌تواند به شما کمک کند. ممکن است لازم باشد به یک متخصص زنان و زایمان در معرض خطر مراجعه کنید. همچنین ممکن است لازم باشد به یک پزشک قلب (متخصص قلب) که در بیماری‌های مادرزادی قلب تخصص دارد مراجعه کنید.

 

منبع:

healthlibrary.brighamandwomens.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋