راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه گرفتگی کمر را با ورزش تسکین دهیم؟

اگر یک بیماری وجود داشته باشد که همه به آن دچار شده باشند کمردرد است. در حالی که می‌تواند به اشکال مختلف و مکان‌های مختلف در امتداد ستون فقرات ما و به دلایل مختلف ظاهر شود احتمالاً همه ما گاهی اوقات نوعی کمردرد را تجربه می‌کنیم. در حالی که درمان‌های متنوعی نیز وجود دارد تعداد انگشت شماری از حرکات آسان وجود دارد که می‌توانند به کاهش تنش و درد کمک کنند و یکی از آن‌ها ورزش سوپر من است.

 

به چه علت دچار کمر درد می‌شویم؟

 کشیدگی عضلانی:

چه کشش اشتباه باشد، چه خوابیدن در وضعیتی عجیب و چه در حالت نامناسب هنگام تلاش برای بلند کردن چیزی سنگین این احتمال وجود دارد که در برخی مواقع دچار کشیدگی عضلانی در پشت خود شده باشید.

 درد عصبی:

تغییرات دژنراتیو یا آسیب دیسک می‌تواند بر روی اعصابی که از ستون فقرات شما عبور می‌کند فشار وارد کند و منجر به کمردرد یا علائم پا شود. با این حال به خاطر داشته باشید که برآمدگی دیسک در مطالعه تصویربرداری نسبتاً رایج بوده و ممکن است با کمردردی که تجربه می‌کنید ارتباطی نداشته باشد.

 بیماری دژنراتیو دیسک:

کاهش ارتفاع دیسک و سایر اشکال انحطاط ستون فقرات (که معمولاً به آن آرتریت گفته می‌شود) ممکن است ترسناک به نظر برسد اما می‌تواند به علت بالا رفتن سن ایجاد شده باشد.

 

برای بهبود کمر درد چه کار کنیم؟

یک راه برای کمک به کاهش کمردرد انجام فعالیت بدنی و حرکت است. خواه یک سری تمرینات و کشش یا فیزیوتراپی می‌توانند به تقویت عضلات کمک کنند. قاعده کلی این است که اگر درد شما خفیف است و ورزش‌ها علائم شما را بدتر نمی‌کنند خوب است ورزش کردن را ادامه دهید. با این حال اگر علائم مداوم یا با تمرینات بدتر شد بهتر است از یک فیزیوتراپیست که می‌تواند یک معاینه کامل انجام دهد و یک برنامه توانبخشی خاص را برای رفع نیاز‌های شما تجویز کند مشاوره بگیرید.

 

چگونه تمرین سوپر من را انجام دهیم؟

ورزش سوپرمن یک تمرین با شدت کم است که می‌تواند روزانه انجام شود. همچنین کمر شما را تقویت می‌کند که می‌تواند از درد جلوگیری کند. برای شروع تمرین مراحل زیر را انجام دهید:

 با دراز کشیدن روی شکم در حالی که پا‌هایتان صاف است و دست‌ها روی سرتان کشیده شده و آرنج‌ها کنار گوش‌ها قرار دارند شروع کنید

 در مرحله بعد عضلات مرکزی خود را فعال کنید و به آرامی هر دو دست و هر دو پا را مستقیماً به سمت هوا بلند کنید و زانو‌ها و آرنج خود را صاف نگه دارید

به روبه‌رو نگاه کنید و گردن خود را تکان ندهید

هنگامی که در موقعیت بالایی قرار گرفتید چند ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی پا‌ها و بازو‌ها را روی زمین پایین بیاورید

ورزش سوپرمن برای کمر شما چه می‌کند؟

ورزش سوپرمن برای تقویت و بهبود تثبیت عضلات بازکننده کمر و لگن طراحی شده است. از آنجایی که شما‌ شانه‌های خود را بالا می‌برید این تمرین برای بهبود قدرت و ثبات در کمربند‌شانه‌ای و عضلات بالای کمر نیز مفید است. همچنین این تمرین شامل اکستنشن ستون فقرات است که می‌تواند ماهیچه‌های شما را تقویت کند. برخی آسیب‌ها ممکن است با تمرینات تعصبی مانند این تشدید شوند.

 

هنگام ورزش سوپرمن چه کاری را نباید انجام دهیم؟

به یاد داشته باشید که گردن خود را در وضعیتی صاف و خنثی نگه دارید. نگاه کردن به بالا می‌تواند فشار جدی به گردن شما وارد کند. بهتر است یک حوله تا شده روی زمین قرار دهید تا پیشانی خود را روی آن قرار دهید. علاوه بر این از حرکات تند استفاده نکنید. حرکات خود را آهسته، کنترل شده و صاف نگه دارید تا بیشترین بهره را از ورزش ببرید و از آسیب دیدن جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید یک یا دو بالش را زیر شکم خود قرار دهید تا در وضعیت کمی خمیده شروع کنید.

 

نتیجه‌گیری:

ورزش در کاهش کمردرد مؤثر است. در حالی که مشخص نیست چه نوع ورزشی مؤثرتر است بهتر است فعال بمانید و ورزشی را که دوست دارید انجام دهید.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋