راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا کودکان می توانند گوجه فرنگی بخورند؟

گوجه فرنگی منبع خوبی برای هیچ یک از این مواد مغذی نیست بنابراین مهم است که گوجه فرنگی یکی از بسیاری از غذا‌هایی باشد که در هنگام از شیر گرفتن معرفی می‌شود. نحوه سرو گوجه فرنگی به سن کودک و توانایی او در جویدن درست غذا‌ها بستگی دارد. پوره یا پوره گوجه فرنگی بدون پوست برای نوزادان جوانی که تازه شروع به خوردن مواد جامد می‌کنند خوب است. تکه‌های گوجه‌فرنگی رسیده و رنگارنگ روی یک سینی صندلی بلند ممکن است تنها چیزی باشد که کودک شما را به غذا خوردن با میل خود ترغیب کند.

 

گوجه فرنگی چه فوایدی برای کودکان دارد؟

مطمئناً گوجه فرنگی به عنوان پایه‌ای برای غذا‌های نه چندان سالم مانند پیتزا و سس گوجه فرنگی باشد اما خود میوه‌ها بسیار مغذی هستند. برای نوزادان گوجه فرنگی فواید زیادی برای سلامتی دارد. آن‌ها عبارتند از:

 سرشار از ویتأمین C:

گوجه فرنگی منبع عالی ویتأمین C است. با 9.16 میلی گرم منبع مورد اعتماد یک میوه متوسط ​​34 درصد از ویتأمین C مورد نیاز روزانه را برای نوزادان 7 تا 12 ماهه از بین می‌برد. ویتأمین C در صورت مصرف همراه با منبع آهن می‌تواند به جذب آهن کمک کند. به علاوه این ریزمغذی ایمنی را تقویت کرده و به بهبود زخم کمک می‌کند.

 

اقدامات احتیاطی در مورد خوردن گوجه فرنگی توسط کودکان:

خوشبختانه گوجه فرنگی به احتمال زیاد برای کودک شما مشکلات جدی ایجاد نمی‌کند. اولاً آن‌ها یکی از هشت آلرژن غذایی اصلی نیستند بنابراین واکنش آلرژیک به گوجه فرنگی نادر است (اگرچه کاملاً ناشناخته نیست). اگر بثورات پوستی، اسهال، خس خس سینه یا سایر علائم نامطلوب بعد از چند لقمه ریز خرد شده ظاهر شد وقت آن است که با پزشک اطفال خود در مورد احتمال آلرژی صحبت کنید. در مورد نگرانی در مورد خطر خفگی بودن گوجه فرنگی می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که گوجه فرنگی به راحتی از بین می‌رود.

 

با گوجه فرنگی چه غذا‌هایی برای کودک درست کنیم؟

ماکارونی گوجه فرنگی تازه:

گوجه فرنگی‌های گیلاسی خرد شده را به ماکارونی اضافه کنید و پارمزان بپاشید. این یک وعده غذایی عالی برای نوزادان بزرگتر است که می‌توانند غذای خود را با خیال راحت بجوند.


 املت گوجه فرنگی:

1 قاشق چایخوری را گرم کنید. روغن زیتون روی حرارت متوسط در تابه‌ای نچسب.

یک مشت گوجه‌فرنگی گیلاسی خرد شده را اضافه کنید و حدود 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

2 تخم مرغ‌زده شده را اضافه کنید و بپزید و لبه‌های آن را مرتباً بلند کنید تا یکنواخت بپزد.

روی پنیر دلخواه خود بپاشید، سپس با دقت تا کنید.

بگذارید خنک شود و به قطعات کوچک یا قطعات کوچک برش دهید.

نتیجه‌گیری:

هنگامی که کودک شما در حدود 6 ماهگی برای غذا‌های جامد آماده شد می‌توانید به ارائه گوجه فرنگی و غذا‌های حاوی گوجه فرنگی ادامه دهید. (فقط هنگام شروع کار حتماً گوجه‌ها را بپزید یا پوست بگیرید. )

 

منبع:

www.healthline.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋