راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

8 نکته بهداشت شخصی برای کودکان

همه ما دوست داریم در آخر هفته‌ها تنبلی کنیم و برخی حتی در یکی از روز‌ها از حمام صرف نظر می‌کنند. ما ترجیح می‌دهیم تمام روز را در رختخواب بمانیم و لپ‌تاپ‌هایمان را روی شکممان بگذاریم. اما این احساس طراوت یک دوش آب گرم و لباس‌های تازه و تمیز را از بین نمی‌برد. حمام کردن که یکی از راه‌های حفظ بهداشت است، حال ما را خوب می‌کند و ما را سالم و شاد نگه می‌دارد. رعایت بهداشت فردی یک ضرورت اساسی برای کودکان و بزرگسالان است. میکروب‌ها و ویروس‌هایی که روزانه با آن‌ها در تماس هستیم تا زمانی که آن‌ها را پاک نکنیم در بدن ما رشد می‌کنند. رعایت نکات بهداشتی اصولی به ما در پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند. یک امتیاز اضافی این است که رعایت تمام نکات بهداشتی باعث می‌شود که بوی بد بدن یا بوی بد دهان نداشته باشید این امر به طور خودکار اعتماد به نفس و خودآگاهی را افزایش می‌دهد. بسیار مهم است که اهمیت بهداشت خوب را به فرزندان خود بیاموزیم و راه‌هایی را فهرست کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانیم یک سبک زندگی سالم را حفظ کنیم. هنگامی که به بلوغ می‌رسند، این موضوع برای آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین به این نکات بهداشت شخصی برای کودکان نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که هر یک از آن‌ها را رعایت می‌کنند.

 دندان‌های کودک را دو بار در روز مسواک بزنید:

چند بار تا به حال فرزندتان به سمت شما آمده و قسم می‌خورد که دندان‌هایش را مسواک‌زده است. همیشه خوب است که در اوایل یک برنامه بهداشت دهان و دندان خوب تنظیم کنید. یک فشار کوچک امروز راه درازی خواهد داشت. مسواک زدن دو بار در روز یک امر ضروری است زیرا پوسیدگی دندان یک مسأله بسیار رایج در بین کودکان است. همچنین هر از گاهی برای معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و از دهانشویه آنتی باکتریال بخواهید که کودکتان بتواند از آن استفاده کند.

 

 هر روز حمام کنند:

در حالی که باید برخی از بچه‌ها را برای دوش گرفتن غر می‌زنند برخی دیگر به سادگی حمام را ترک نمی‌کنند. اگر در یکی از روز‌ها از حمام صرف نظر کنید آن را به یک امر عادی تبدیل می‌کنند. وقتی بچه‌ها حدوداً 5 ساله شوند، عملاً می‌توانند خودشان با کمی نظارت اینجا و آنجا حمام کنند. سعی کنید دوش گرفتن را نیز بخشی از روال قبل از خواب قرار دهید. به این ترتیب به خصوص زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و همه آن‌ها بدبو می‌شوند تمیز می‌مانند. یک صابون ضد باکتری یا شستشوی بدن پیدا کنید تا بتوانید به راحتی از شر باکتری‌های به دام افتاده توسط عرق خلاص شوید. همچنین یک مرطوب‌کننده و یک دئودورانت طبیعی خوب به حفظ بوی خوب بدن کمک می‌کند.

 دست‌هایشان را بشویید:

این احتمالاً مهمترین نکته بهداشتی خوب از 5 نکته است. بچه‌ها در تمام طول روز دائماً به اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها دست می‌زنند در نتیجه باید به آن‌ها آموزش دهیم که قبل و بعد از خوردن غذا، بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، پس از بیرون آوردن زباله‌ها، بعد از نوازش حیوان، هنگام بازگشت از مدرسه به خانه یا پس از حضور در اطراف یک دوست یا بیمارستان دست‌های خود را بشویند.

 ناخن‌هایشان را بگیرید:

در حالی که شما می‌توانید از کوتاه کردن ناخن‌های آن‌ها در سنین جوانی مراقبت کنید در حدود سن 7 سالگی آن‌ها باید خودشان بتوانند این کار را انجام دهند. کوتاه کردن ناخن‌ها بسیار مهم است زیرا محل رشد میکروب‌های بسیاری از بیماری‌ها است. بنابراین بهتر است از فرزندان خود بخواهید هر هفته ناخن‌های خود را کوتاه کنند. می‌توانید از آن‌ها بخواهید این کار را بعد از حمام انجام دهند زیرا ناخن‌ها بعد از حمام کمی نرم می‌شوند.

در مدرسه از ضد عفونی‌کننده دست استفاده کنند:

کودک شما ممکن است نتواند هر بار که به قفسه کتاب غبارآلود دست می‌زند یا با تکه‌ای گچ روی تخته سیاه می‌نویسد برود و دست‌هایش را بشوید. آن وقت است که ضدعفونی‌کننده‌های دست به کار می‌آیند. بنابراین مطمئن شوید که هر روز یک بطری ضد عفونی‌کننده دست را به همراه فرزندتان بفرستید.

عادت به حمل دستمال را در کودک بیاموزید:

چه کودک شما سرفه یا سرماخوردگی داشته باشد یا نه داشتن دستمال کاغذی بسیار مهم است زیرا زمانی که عطسه می‌کنید میلیون‌ها میکروب را بیرون می‌دهید که می‌توانند فرد دیگری را که در نزدیکی نشسته است آلوده کنند. با یک دستمال، بچه‌ها می‌توانند هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را بپوشانند.

 والدین باید به شناسایی‌اشیاء مستعد میکروب کمک کنند:

به غیر از وسایل آشکار مانند زباله یا دستمال کاغذی استفاده شده، ‌اشیاء روزمره نیز حامل میکروب هستند. این‌ها بیشتر چیز‌هایی هستند که افراد مختلف از آن استفاده می‌کنند، مانند اسکناس و سکه، دستگیره در، تلفن همراه، صفحه کلید لپ تاپ، دکمه آسانسور و غیره. این‌ها بستر میکروب است آن‌ها باید از دست زدن به این‌اشیاء خودداری کنند یا از شستن دست‌های خود بلافاصله بعد از آن اطمینان حاصل کنند.

 محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید:

شما می‌توانید تمام نکات بهداشتی را برای کودکان رعایت کنید، اما یک میز یا اتاق خواب کثیف به معنای فراوانی باکتری و میکروب است. بنابراین به کودکان خود بیاموزید که از میز مطالعه گرفته تا تخت و حمام و محیط اطراف خود را تمیز نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که لباس‌های کثیف را در سبد لباسشویی قرار می‌دهند و همیشه از لباس‌ها و حوله‌های تازه استفاده می‌کنند.

 

منبع:

www.hopscotch.in

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋