راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

5 راه برای محافظت از کودکان در برابر سندرم متابولیک

در بزرگسالی سندرم متابولیک گروهی متشکل از حداقل 3 تا از 5 عامل خطر شامل چاقی مرکزی، فشار خون بالا، قند خون بالا، کلسترول غیرطبیعی، ‌تری گلیسیرید بالا، بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را پیش‌بینی می‌کند. اما به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری در مورد زمانی که کودک مبتلا به سندرم متابولیک مبتلا می‌باشد پیچیده‌تر است زیرا تعریف یکسانی برای سندرم متابولیک در کودکان وجود ندارد.

 

راه‌هایی برای کاهش احتمال ابتلای کودکان به عوامل خطرزای سندرم متابولیک

 به تغذیه فرزندتان توجه کنید:

در میان عوامل متعدد رژیمی مرتبط با چاقی کمبود غلات کامل و مصرف فیبر بیشترین ارتباط را با ایجاد مقاومت به انسولین دارد. مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات که فیبر غذایی و همچنین ریزمغذی‌ها را شامل می‌شود باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی آترواسکلروتیک در بزرگسالی می‌شود. داشتن یک رژیم غذایی پر کالری و مصرف زیاد فست فود و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند کودکان را در معرض خطر ابتلا به سندرم متابولیک قرار دهد.

فعالیت بدنی کودک را بیشتر کنید:

فعالیت بدنی برای کنترل وزن مفید است. با صرف تنها یک ساعت از آن ساعت‌هایی که در هر روز جلوی صفحه نمایش سپری می‌شوند و آن را صرف چیزی می‌کنند که خون را به جریان میاندازد بچه‌ها می‌توانند به طور چشمگیری فشار خون، کلسترول و حساسیت خود را به اثرات انسولین بهبود بخشند.

 

 زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید:

تعداد ساعاتی که کودک در هر روز در مقابل صفحه نمایش می‌گذراند مستقیماً با شاخص توده بدنی (BMI) و کالری مصرفی در روز مرتبط است.

 

 خواب کودک را تنظیم کنید:

مدت خواب به طور معکوس خطر متابولیک قلبی را در نوجوانان مبتلا به چاقی پیش‌بینی می‌کند حتی زمانی که میزان چاقی و سطح فعالیت بدنی را کنترل می‌کنیم. برخی از مطالعات در بزرگسالان و کودکان نشان داده‌اند که خواب زیاد یا کم مشکل ساز است.

 

 از قرار گرفتن کودک در معرض دود تنباکو جلوگیری کنید:

سیگار به تنهایی با عوامل خطر سندرم متابولیک و خطر ابتلا به بیماری قلبی را در کودک شما تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

 

برای تشخیص متابولیک، کودک چه غربالگری‌هایی می‌شود؟

چاقی:

غربالگری سالانه چاقی برای همه کودکان با استفاده از فرمول BMI توصیه می‌شود. متخصصان اطفال می‌توانند کودکانی را که BMI در صدک 95 یا بیشتر از آن دارند به ورزش و رژیم تشویق کنند.

قند خون بالا:

کودکان 10 سال یا بالاتر (یا در سن بلوغ) با BMI در صدک 85 یا بیشتر از آن و 2 عامل خطر اضافی هر 2 سال یک بار با آزمایش گلوکز ناشتا غربالگری شوند. کودکانی که در غربالگری مبتلا به دیابت نوع 2 هستند می‌توانند برای مدیریت و نظارت به متخصص غدد اطفال ارجاع داده شوند.

فشار خون بالا:

همه کودکان باید سالانه از نظر فشار خون بالا غربالگری شوند. این کار را می‌توان در ویزیت سالانه کودک انجام داد.

کلسترول:

چربی ناشتا باید در همه کودکان بین 9 تا 11 سال انجام شود.

 

سندرم متابولیک چگونه درمان می‌شود؟

اگر فرزند شما چندین عامل خطر برای سندرم متابولیک داشته باشد لزوماً به این معنی نیست که او به بیماری قلبی یا دیابت مبتلا خواهد شد اما احتمال آن افزایش می‌یابد به خصوص اگر عوامل خطر درگیر بهبود یا حذف نشوند. برای برخی از کودکان تغییر شیوه زندگی ممکن است برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی کافی باشد.

 

منبع:

www.healthychildren.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋