راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه بدون مصرف قرص بیماری های قلبی را درمان کنیم؟

قدم بزنید:

قدم زدن دقیقه سه یا چهار بار در هفته می‌تواند فشار خون، کلسترول و وزن بدن را کاهش دهد. لازم نیست همه این کار‌ها را یکجا انجام دهید. حتی 10 دقیقه در یک زمان برای قلب شما عالی است. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا به اندازه کافی برای ورزش سالم هستید یا خیر.

با افراد دیگر ملاقات کنید:

تحقیقات نشان داده است که تنها بودن و احساس تنهایی کردن به اندازه سیگار کشیدن، فشار خون بالا، چاقی یا ورزش نکردن برای قلب مضر است. مهم این نیست که چند نفر دور و برتان مهم این است که چقدر با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید. پس با یک دوست قدیمی برنامه‌ریزی کنید. یا به یک باشگاه بپیوندید و با افراد جدیدی آشنا شوید.

 میوه و سبزیجات بیشتری بخورید:

مواد مغذی و فیبر (و کالری و چربی کم) برای قلب مفید هستند اما آن‌ها همچنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است به محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به دیابت و بیماری قلبی شود کمک کند. سعی کنید از رنگ‌های مختلف محصولات در رژیم غذایی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به غذا اضافه کنید.

 آجیل مصرف کنید:

فیبر، چربی‌های اشباع نشده و اسید‌های چرب امگا 3 موجود در آجیل ممکن است به بدن شما کمک کند تا التهاب، کلسترول بد LDL و تجمع پلاک در رگ‌های خونی را کاهش دهد که همگی با بیماری قلبی مرتبط هستند. آن‌ها همچنین ممکن است در برابر لخته شدن خون که باعث سکته می‌شود محافظت کنند. احتمالاً نوع آجیل‌هایی که انتخاب می‌کنید خیلی مهم نیست اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

 ماهی سالمون مصرف کنید:

دو وعده در هفته ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین یا تن ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند. بخشی از آن ممکن است اسید‌های چرب امگا 3 موجود در ماهی باشد اما سایر مواد مغذی نیز ممکن است کمک کنند.

 یوگا انجام دهید:

این فقط ورزش نیست بلکه راهی برای آرام کردن ذهن و کاهش استرس است. این می‌تواند ضربان قلب و فشار خون را کاهش دهد و شما را کمتر مضطرب کند که برای قلب شما مفید است.

حداقل 7 ساعت در شب بخوابید:

بدن شما به دوره‌های طولانی استراحت عمیق نیاز دارد. در این مدت ضربان قلب و فشار خون شما برای مدتی پایین می‌آیند که برای سلامت قلب کلیدی است. اگر همیشه کمتر از

7ساعت چرت بزنید بدن شما ممکن است شروع به ساخت مواد شیمیایی کند که از وقوع این اتفاقات جلوگیری می‌کند. خواب کمتر همچنین با التهاب و قند خون بالا مرتبط است که می‌تواند برای قلب شما مضر باشد.

 سیگار را ترک کنید:

سیگار کشیدن فشار خون را افزایش می‌دهد، ورزش کردن را سخت‌تر می‌کند و احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد که می‌تواند باعث سکته شود. اما شانس شما برای حمله قلبی تنها 24 ساعت پس از آخرین سیگار کاهش می‌یابد.

 رابطه جنسی داشته باشید:

اگر چند بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید

در مقایسه با یک بار در ماه احتمال ابتلا به بیماری قلبی کمتر است. دانشمندان دقیقاً دلیل آن را نمی‌دانند. خود رابطه جنسی ممکن است به محافظت از قلب کمک کند یا ممکن است افراد سالم‌تر رابطه جنسی بیشتری داشته باشند.

ورزش کنید:

برای لاغری به رژیم‌های غذایی یا مکمل‌های مد روز متکی نباشید. ورزش و مقدار مناسب غذا‌های سالم بهترین راه برای حفظ وزن سالم است. با پزشک خود در مورد چگونگی اندازه‌گیری شاخص توده بدنی (BMI) صحبت کنید.

واکسن آنفولانزا بزنید:

تحقیقات نشان داده است که به نظر می‌رسد زدن واکسن آنفولانزا از شمادر برابر بیماری قلبی محافظت کند به خصوص اگر سیگار می‌کشید یا فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا دارید. ممکن است آنفولانزا باعث التهاب شود که می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

برای معاینه به پزشک مراجعه کنید:

پزشک می‌تواند ببیند که آیا فشار خون و سطح کلسترول شما در خطر آسیب رساندن به قلب و عروق خونی است یا خیر. هرچه زودتر این مشکلات را پیدا کنید سریعتر می‌توانید آن‌ها را درمان کنید. آن‌ها ممکن است بخواهند شما را از نظر دیابت نیز آزمایش کنند. اگر هر یک از این شرایط را دارید پزشک می‌تواند تغییرات سبک زندگی و دارویی را برای محافظت از قلب شما پیشنهاد دهد.

 

منبع:

www.webmd.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋