راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا کودک من همیشه بیمار و سرما خورده است؟

نگران نباشید سرماخوردگی بسیار خوب است. در کودکان خردسال به ویژه در کسانی که خواهر و برادر بزرگتر دارند و کسانی که در مهد کودک حضور دارند شایع است.  مطالعات نشان می‌دهد که سرماخوردگی‌های مکرر و سایر بیماری‌های جزئی مانند عفونت گوش سیستم ایمنی کودک شما را تقویت می‌کند و در مراحل بعدی زندگی او کمتر مستعد ابتلا به عفونت می‌شود.

 

چگونه جلوی سرماخوردگی را بگیریم؟

- دست‌های کودک خود را مرتباً با آب گرم و صابون بشویید:

شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از گسترش هرگونه عفونت است. دست‌های کودک خود را اغلب بشویید، به ویژه پس از آمدن از بیرون و قبل از غذا. هنگامی که او کودک نوپا است اصول اولیه شستن دست‌ها را به او بیاموزید مخصوصاً بعد از اینکه او به طور کامل آموزش دیده است. می‌توانید از ژل‌ها و دستمال‌های ضدعفونی کننده دست نیز استفاده کنید.

- از بچه‌ها و بزرگسالان مبتلا به سرماخوردگی دوری کنید:

اگر سرما خورده‌اید دستان خود را مکرر بشویید تا از انتقال آن جلوگیری شود.

- دستمال‌ها را بلافاصله پس از استفاده در سطل زباله بیندازید:

وقتی کودک شما یک کودک نوپاست به او یاد دهید که همین کار را انجام دهد. به این ترتیب می‌توانید از طولانی شدن و انتشار سرماخوردگی و سایر ویروس‌ها جلوگیری کنید.

-تا جایی که ممکن است خانه و اسباب بازی‌های کودک خود را تمیز نگه دارید:

شما نمی‌توانید به طور کامل از میکروب‌ها اجتناب کنید. به یاد داشته باشید برخی از میکروب‌ها بدن کودک شما را خوب می‌کنند اما می‌توانید با ضد عفونی کردن حمام، تعویض مرتب میز و آشپزخانه از سرماخوردگی در کودکان جلوگیری کنید. از دستمال‌ها و اسپری‌های ضدعفونی کننده برای سطوح، اسباب بازی‌ها و گوشه‌های دور از دسترس استفاده کنید. هفته‌ای یکبار حوله‌ها و ملحفه‌های تخت را بشویید و گاه به گاه به اسباب بازی‌ها را در ماشین لباسشویی بی‌اندازید.

 

منبع: www.whattoexpect.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋