راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چه ویتامین ها و مواد مغذی در تخم مرغ وجود دارد؟

ویتامین دی:

ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم و فسفر دارد و برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان ها ضروری است. امروز هم 12 مهر و روز تخم مرغ است. علاوه بر ویتامین "آفتاب" به حفظ عملکرد منظم ماهیچه‌ها و حمایت از سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. در حال حاضر زرده تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین D به طور طبیعی است، به طوری که یک وعده دو تخم مرغ 82 درصد از میزان توصیه شده روزانه شما را تامین می کند.

ویتامین B12:

ویتامین B12 در تشکیل گلبول‌های قرمز خون و DNA ترمیم بافت بدن و حفظ عملکرد سالم سیستم ایمنی و عصبی ضروری است. متأسفانه کمبود B12 به ویژه در افراد مسن شایع است و گاهی منجر به خستگی، ضعف، کاهش وزن، کاهش اشتها، سرگیجه، یبوست و موارد دیگر می‌شود. از آنجا که بدن انسان به تنهایی قادر به تولید ویتامین B12 نیست لازم است در مصرف غذاهایی که منبع غنی از این ویتامین هستند فعال باشد.

کولین:

کولین یک ماده مغذی کمی شناخته شده و در عین حال مهم است که نقش مهمی در رشد و عملکرد مغز دارد و در سلامت انسان قبل از تولد و همچنین بزرگسالی ضروری است. کولین همچنین توسط بدن برای کمک به عملکرد کبد و عصب استفاده می‌شود. بدن انسان می‌تواند کولین تولید کند اما نه به مقدار کافی که بدن شما روزانه به آن نیاز دارد. به این معنی که بقیه این نیازها فقط از طریق رژیم غذایی برآورده می‌شود.

 آهن:

آهن یک ماده معدنی ضروری رژیم غذایی است که در عملکردهای مختلف از جمله انتقال اکسیژن در سراسر بدن و تأمین انرژی برای زندگی روزمره نقش دارد. در حالی که بدن شما فقط بخشی از آهن موجود در غذای خود را جذب می‌کند استفاده از وعده‌های غذایی غنی از آهن از اهمیت بیشتری برخوردار است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 0.9 میلی گرم آهن است که بیشتر در زرده یافت می‌شود. به طور متوسط دو وعده تخم مرغ 14 درصد از RDI شما را برای آهن تامین می‌کند.

 لوتئین و زاکسانتین:

لوتئین و زاگزانتین آنتی اکسیدان‌های حیاتی هستند که از سلول‌های شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند. مهم‌تر از همه آنها از پاکسازی رادیکال‌های آزاد حمایت می‌کنند و در محافظت در برابر بیماری‌های چشمی نقش دارند. به عنوان کاروتنوئیدها آنها به طور طبیعی در غذاها به ویژه در سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ و همچنین در زرده تخم مرغ وجود دارند. با این حال به دلیل فراهمی زیستی بالا و عدم تغییرات فصلی مصرف تخم مرغ منبع مطلوبی از لوتئین و زاگزانتین در رژیم غذایی است.

 پانتوتنیک اسید (ویتامین B5):

پانتوتنیک اسید که معمولاً به عنوان ویتامین B5 شناخته می‌شود نقش مهمی در تبدیل غذای مصرفی شما به انرژی فعال و تجزیه چربی‌ها دارد. همچنین به تولید ویتامین D و تولید گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را به بدن منتقل می‌کنند کمک می‌کند. اگرچه در هنگام پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل غیر معمول است اما کمبود ویتامین B5 در سایر علائم ممکن است منجر به خستگی، تحریک پذیری، بی‌حسی و گرفتگی عضلات شود.

 ویتامین A:

ویتامین A برای حفظ سلامت پوست، حمایت از عملکرد سیستم ایمنی حفظ بینایی خوب و ارتقاء سلامت باروری حیاتی است. دریافت ویتامین A کافی از رژیم غذایی شما باید از هرگونه علائم کمبود از جمله ریزش مو، مشکلات پوستی، خشکی چشم و افزایش خطر عفونت جلوگیری کند.

 ویتامین E:

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی مفیدی است که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی از جمله سلامت قلب ایفا می‌کند با مطالعاتی که آن را با میزان کمتر بیماری های قلبی مرتبط کرده است.

 فسفر:

فسفر برای رشد و نگهداری استخوان‌ها و دندان‌های سالم، تصفیه مواد زائد و ترمیم بافت و غشای سلولی ضروری است. همچنین به حمایت از متابولیسم انرژی و رشد عضلات کمک می‌کند. سطوح پایین فسفر می‌تواند منجر به از دست دادن اشتها یا درد مفاصل و تحریک پذیری یا اضطراب شود.

 ید:

ید یک ماده معدنی مهم در کمک به تیروئید برای تولید هورمون برای تنظیم میزان متابولیسم بدن است. همچنین در ارتقاء عملکرد شناختی، رشد مطلوب مغز و حفظ سلامت پوست نقش دارد. کمبود ید می‌تواند بسیار شایع باشد و منجر به بیماری‌های مختلف مانند تورم غده تیروئید و خستگی مداوم شود. خوردن فقط دو تخم مرغ در روز به شما کمک می‌کند تا به 29 درصد از میزان توصیه شده ید روزانه خود برسید.

 سلنیوم:

اگرچه در مقادیر کمی در مقایسه با سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز است سلنیوم یک آنتی اکسیدان مهم است که به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول های بدن کمک می‌کند. سلنیوم از سیستم ایمنی بدن، عملکرد غده تیروئید و حفظ سلامت مو و ناخن‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

منبع:

www.australianeggs.org.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋