راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه از بوتاکس برای درمان میگرن مزمن استفاده می شود؟

بوتاکس اساساً اعصاب را از بین می‌برد و احتمالاً بیشتر به عنوان یک درمان زیبایی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت شناخته می‌شود. برای میگرن و تزریق سم بوتولینوم انتهای عصبی مرتبط با درد را هدف قرار می‌دهد و مانع از ترشح مواد شیمیایی می‌شود که شبکه درد مغز را فعال می‌کند. به طور معمول تزریق بوتاکس زمانی توصیه می‌شود که سایر درمان‌های میگرن مزمن از داروها گرفته تا تغییر شیوه زندگی در مدیریت آن موفق نشده باشند. این تزریقات در هفت محل خاص در پیشانی، شقیقه‌ها، کناره‌ها و پشت سر و همچنین گردن انجام می‌شود. اثرات تزریق بوتاکس دائمی نیست و درمان‌های اضافی هر 12 هفته توصیه می‌شود. این بدان معناست که شما باید در طول دوره این درمان به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید. ممکن است قبل از مشاهده اثر آن چندین جلسه ملاقات طول بکشد و هنوز مجبور باشید از داروها برای بهترین اثر استفاده کنید.

بوتاکس چه خطراتی برای میگرن دارد؟

در حالی که تزریق بوتاکس عموماً به خوبی تحمل می‌شود خطرات این درمان وجود دارد. در حین انجام این کار احساس خود را پیگیری کنید و در صورت احساس ناخوشایند هرگز با پزشک خود تماس نگیرید. در صورت بروز هر یک از موارد زیر به دنبال مراقبت‌های فوری پزشکی باشید:

- از دست دادن توانایی تنفس

- مشکل در تکلم یا بیان

- ناتوانی یا مشکل در بلع

چندین عارضه جانبی دیگر نیز ممکن است با درمان بوتاکس برای میگرن مزمن ایجاد شود:

- بدتر شدن هرگونه اختلال عصبی عضلانی موجود

- احتباس ادرار

- عفونت یک یا چند محل تزریق

 

بوتاکس چه اثرات جانبی به همراه دارد؟

- گردن درد

- سردرد یا تشدید حملات میگرنی

- افتادگی پلک یا تغییر حالت چهره

- درد در محل تزریق

- فلج صورت (فلج جزئی صورت)

- علائم شبیه آنفولانزا

عوارض جانبی شامل:

- سرگیجه

- خشکی چشم

- احتباس مایعات باعث پف و تورم پلک‌ها می‌شود

- مشکل در بلع

- عفونت چشم

- درد فک

 

چه زمانی باید از بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کنید؟

تزریق بوتاکس یک درمان خط اول نیست و تنها زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که سایر روش‌های کنترل میگرن مزمن موفقیت آمیز نبوده است. قابل ذکر است این درمان برای میگرن حاد و هنگامی که کمتر از 15 حمله در ماه رخ می‌د‌هد توصیه نمی‌شود. اگرچه به طور گسترده تحمل می‌شود اما برخی از شرایط و بیماری‌ها می‌توانند استفاده از آنها را متوقف کرده یا نیاز به نظارت و احتیاط بیشتری دارند موارد زیر هستند:

- حساسیت به بوتاکس:

حساسیت بیش از حد به سم بوتولینوم در بوتاکس می‌تواند منجر به شوک آنافیلاکتیک شود که با تورم، مشکلات تنفسی، تهوع، استفراغ و بثورات پوستی مشخص می‌شود.

- اختلالات عصبی عضلانی:

کسانی که اختلالات متقاطع روی اتصال بین اعصاب و ماهیچه‌ها دارند در معرض خطر بالاتری از عوارض جانبی مانند مشکلات تنفسی هستند.

- عفونت در محل تزریق:

اگر عفونت به دلیل تزریق ایجاد شود درمان متوقف می‌شود.

- باردار بودن یا شیردهی:

آزمایش کافی در مورد ایمنی بوتاکس در دوران بارداری یا هنگام شیردهی انجام نشده است. معمولاً برای این جمعیت توصیه نمی‌شود.

- سن:

ایمنی این درمان برای کودکان زیر 18 سال تعیین نشده است. بنابراین این درمان به طور معمول اجتناب می‌شود.

- مشکلات تنفسی:

سابقه مشکلات تنفسی نیز ممکن است نیاز به احتیاط داشته باشد زیرا بوتاکس می‌تواند بر عملکرد ریه تأثیر بگذارد.

با چه روش‌هایی میگرن را مدیریت کنیم؟

- تعدیل شیوه زندگی:

کاهش وزن و مدیریت چاقی، اطمینان از الگوی خواب کافی و ثابت، ورزش و به حداقل رساندن استرس می‌تواند از حملات میگرنی جلوگیری کند. علاوه‌بر این شما باید هیدراته باشید و از عوامل محرک میگرن مانند چراغ‌های روشن، صداهای بلند، شراب قرمز، گوشت های پخته شده و برخی پنیرها جلوگیری کنید.

- قطع برخی از داروها:

یکی از علل شایع میگرن مزمن استفاده بیش از حد از داروهایی است که برای درمان درد و سردرد استفاده می‌شود که در واقع می‌تواند شرایط را بدتر کند.

- مصرف داروها:

داروها می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. دو دسته اصلی داروها سقط جنین و پیشگیری هستند.

- درمان‌های رفتاری درمانی:

درمان رفتاری شناختی (CBT) و سایر روش‌های درمانی که باعث آرامش و مدیریت درد مزمن می‌شود نیز در کنار سایر روش‌های درمانی مفید است.

- طب جایگزین:

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد درمان منظم طب سوزنی و استفاده از سوزن برای تحریک اعصاب می‌تواند به کاهش تعداد حملات میگرنی کمک کند. طب سوزنی با روش‌های دیگر جفت می‌شود. حتی با تزریق بوتاکس به احتمال زیاد باید با سایر روش‌های مدیریت بیماری همراه باشید. علاوه‌بر این نظارت بر پیشرفت خود بسیار مهم است.

نتیجه‌گیری:

در میان تعداد روزافزون گزینه‌های درمانی برای میگرن مزمن تزریق بوتاکس در کاهش شدت و دفعات حملات سردرد موثر بوده است. اگرچه بوتاکس بدون اشکال و خطرات کمی نیست اما در مدیریت برخی از دردناک‌ترین ویژگی‌های این بیماری ناتوان کننده کمک می‌کند. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا تزریق بوتاکس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

منبع: www.verywellhealth.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋