راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تخم مرغ و چربی

چربی در واقع نقش مهمی در کمک به تامین نیازهای تغذیه ای روزانه شما ایفا می کند. بدن شما برای دریافت انرژی و چندین فرآیند حیاتی - مانند جذب برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های کلیدی ، به مصرف سالم چربی در رژیم غذایی نیاز دارد. امروز 16 مهر و روز جهانی تخم مرغ است. وقتی صحبت از چربی رژیم غذایی و سلامتی می شود انواع مختلفی از چربی وجود دارد و نسبت نسبی هریک از آنها که می خورید بیشترین اهمیت را دارد.

چرا به چربی نیاز داریم؟

چربی اسیدهای چرب ضروری را فراهم می کند که بدن شما نمی تواند برای خود تولید کند. بنابراین مقدار مشخصی از چربی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است. چربی علاوه بر اینکه منبع اصلی انرژی است ، به بدن شما در جذب ویتامین A  D و E. کمک می کند. این ویتامین ها محلول در چربی هستند ، به این معنی که تنها با کمک چربی های موجود قابل جذب هستند. هر چربی که توسط سلول های بدن شما استفاده نمی شود به چربی بدن تبدیل می شود  تقریباً مانند مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا پروتئین.

چربی های خوب چیست؟

اصطلاح چربی خوب که بدون شک شنیده اید به چربی های اشباع نشده اشاره دارد. این چربی ها به دو نوع چربی های غیر اشباع و چند غیر اشباع تقسیم می شوند. مصرف این چربی ها به طور گسترده ای به عنوان انواع چربی های ترجیحی در رژیم غذایی تشویق می شود زیرا با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مرتبط است. غذاهای سرشار از این چربی های خوب شامل روغن های گیاهی (مانند زیتون ، آفتابگردان ، کلزا ، سویا) ، آجیل ، دانه ها و ماهی است. چربی های اشباع در مقایسه بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند. غذاهای حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده شامل گوشت قرمز چرب، شیرینی  و کره است. همچنین چربی های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن پالم حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده هستند.

چرا می گویند چربی بد است؟

در حالی که ما تصور می کردیم رژیم کم چربی راهی برای سلامتی بهتر است اما دیگر اینطور نیست. تحقیقات امروزه نشان می دهد که انواع چربی بیشتر از مقدار آن اهمیت دارد.

آیا تخم مرغ حاوی چربی خوب است یا چربی بد؟

تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه غلات را جایگزین تخم مرغ می کنند، کالری کمتری مصرف می کنند و وزن خود را کاهش می دهند.

 

منبع: www.australianeggs.org.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋