راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

نکاتی برای سر سبزی همیشگی گیاهان خانه


با رعایت نکات زیر هیچ آسیبی به گل و گیاهتان در خانه نمی‌رسد:

1- داشتن نور کافی:

بیشتر افراد بر اساس شکل ظاهری گل و گیاه انتخاب می‌کنند. اگرچه یک گیاه زیبا نظر افراد را به خود جلب می‌کند اما اگر نور مناسبی برای حمایت از آن نداشته باشید خرید آن گیاه فایده‌ای ندارد. به طور معمول یک پنجره رو به جنوب بیشترین نور را به شما می دهد و یک پنجره رو به شمال کمترین میزان نور را به شما می‌دهد. با این حال کیفیت آن نور در طول فصول تغییر می‌کند. 
 


2- درباره گیاهان تحقیق کنید:

در اطلاعات مورد نیاز گیاه تعداد زیادی از اطلاعات مانند نور، آب و توصیه‌های تغذیه گیاه را ذکر می‌کنند. 

3- گیاه مناسب را انتخاب کنید:

 به یاد داشته باشید که خرید گیاهان بزرگ می‌تواند دست و پا گیر باشد. قبل از آوردن گیاه بزرگ به خانه اندازه رشد کامل گیاه و خانه خود را در نظر بگیرید.

4- بلافاصله جای گیاه را عوض نکنید:

بعضی گیاهان نسبت به جابه جایی حساس هستن و باعث استرس آنها میشود و سریعا تغییراتی در ظاهر خود ایجاد می‌کنند. علائم متداول شامل پژمردگی، ریزش برگ یا گل، کشیدگی، نوک برگ‌های قهوه‌ای و برگ‌های زردرنگ است. دشواری این است که یک عامل مشخص وجود ندارد که به شما مستقیماً معنی این علائم را بگوید. با این حال اگر گیاه شما هر یک از این علائم را نشان دهد می‌توانید مطمئن باشید که استرس دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس گیاه این است که به محض اینکه گیاه را به خانه برسانید اقدام به قلمه زدن گیاه نکنید.
 


5- به درستی آبیاری کنید:

بیشتر گیاهان فقط یک بار در هفته به آب نیاز دارند. ساده ترین کار این است که انگشت خود را در خاک قرار داده و ببینید داخل خاک گیاه خشک است یا مرطوب. اگر احساس خیس بودن کردید دیگر آب ندهید. گزینه دیگر استفاده از کنتور رطوبت خاک است. این ابزارها ارزان هستند و اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

6- به گیاهان استرس وارد نکنید زیرا آنها متوجه می‌شوند:

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که وقت خود را صرف پرورش گیاه می‌کنند استرس کمتری در زندگی خود دارند. آنها به فضا رنگ و بافت می‌بخشند و می‌توانند هزاران لذت را برای شما به ارمغان آورند. 

منبع: www.thespruce.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋