راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چاقی چگونه بر بارداری تأثیر می گذارد؟

اولین مسئله‌ای که ممکن است فردی با اضافه وزن یا چاقی هنگام تلاش برای باردار شدن با آن روبرو شود مشکل در بارداری است. بین 38 تا 88 درصد از افراد مبتلا به سندرم تخمدان (PCOS) دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.  سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین علل ناباروری است. به محض بارداری عوارض احتمالی دیگری نیز وجود دارد از جمله افزایش خطر موارد زیر:

  •  نقایص مادرزادی خاص مانند نقص لوله عصبی
  •  سقط جنین
  •  دیابت بارداری
  •  پره اکلامپسی
  •  ماکروزومی (جنین بزرگتر از حد طبیعی)
  •  زایمان زودرس
  •  مرده زایی


هر یک از این مسائل خطرات خاص خود را دارد. این می‌تواند به این معنی باشد که شما باید تعداد بیشتری ویزیت مراقبت‌های دوران بارداری داشته باشید و ممکن است به دارو نیاز داشته باشید یا نظارت دقیق‌تری داشته باشید. این یکی از دلایلی است که اهمیت مراقبت‌های قبل از زایمان و اهمیت آن را برای شما مهیا می‌کند.

 

به چه علت در دوران بارداری دچار افزایش وزن می‌شویم؟

حتی اگر بارداری را با اضافه وزن شروع کنید باز هم افزایش وزن در بارداری مهم است. فرد دارای اضافه وزن یا چاقی برای بارداری سالم نیاز به افزایش وزن دارد اما افزایش وزن همچنان تشویق می‌شود.

به چه علت در دوران بارداری دچار کاهش وزن می‌شویم؟

توصیه نمی‌شود که کسی در دوران بارداری اقدام به کاهش وزن کند. این مهم نیست وزن اولیه شما چقدر باشد. رعایت رژیم غذایی در دوران بارداری کالری مورد نیاز کودک را محروم می‌کند. همچنین می‌تواند منجر به متولد شدن بیش از حد نوزاد شود. این بدان معنا نیست که شما باید هر چیزی را که می‌خواهید بخورید. رژیم غذایی کاملاً گرد و پر از غذاهای مقوی برای بارداری و نوزاد شما بسیار بهتر از رژیم غذایی پرکالری و بی‌کیفیت است.

افراد مبتلا به چاقی دچار چه خطراتی می‌شوند؟

باورهای زیادی در مورد زایمان در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی وجود دارد. تحقیقات به روشن شدن این افکار و قرار دادن آنها در زمینه پزشکی مدرن کمک کرده است. افراد باردار چاق ممکن است در معرض خطر زیر باشند:

  • القای نیروی کار
  •  سزارین
  • طولانی شدن مرحله اول زایمان

القاء زایمان و سزارین به چه معناست؟

سزارین افراد دارای اضافه وزن و چاقی مشکلات خاص خود را دارد. ذکر این نکته ضروری است که سزارین برنامه ریزی شده برای وزن به تنهایی باعث بهبود عوارض نوزادان یا مادران نمی‌شود. دلایل سزارین در افراد چاق عبارتند از:

  • ناراحتی جنین
  • ماکروزومی

چاقی یک عامل خطر برای زایمان ناکارآمد است. افراد مبتلا به چاقی به احتمال زیاد خود به خود شروع به زایمان می‌کنند و هنگام زایمان به تنهایی احتمال زایمان طبیعی وجود دارد. آنچه ما می‌دانیم این است که افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند دارای عوارض بالاتری هستند که القای زایمان را مداخله مناسب می‌کند. آنچه در ادامه می‌آید متعادل کردن خطرات طولانی شدن حاملگی و خطرات ناشی از سزارین و زایمان احتمالی است. زایمان سزارین از نظر فنی از نظر تیم بیهوشی و جراح چالش برانگیز‌تر است. این زمان دیگری است که داشتن تجهیزات با اندازه مناسب می‌تواند برای جراح و بیمار بسیار مفید باشد.

 

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋